Igor pov.
Vladimir riadtan csapódott a mellkasomnak, mire én is az ablakhoz hajoltam, de nem volt már ott semmi.
– Mi...Mi volt ez?
– Nem tudom, de már nincs ott! — mondtam és behúztam a függönyt.
– Szerinted ő az? – kérdezte kíváncsian.
— Ki? – vontam fel a szemöldökömet.
– A fiú 1856–ból. Ő kisért itt?
– Valami van itt az biztos. Amióta csak átléptem a küszöböt, úgy érzem figyelnek. És amikor Rogerrel lementünk a pincébe...Sírást és kérlelő hangokat hallottam.
– Le akarok menni én is! – állt fel, mire döbbenten néztem rá. Nem voltam benne biztos, hogy ez jó ötlet.
– Biztos? Ami lent van az...Biztos, hogy ezt akarod? Legutóbb pánikrohamot kaptál. – néztem rá aggódva.
— Tudom, de túl kell lépnem ezen a határon, ha ki akarok szabadulni. – mondta határozottan.Így történt, hogy másnap reggel lemásztunk. Fogalmam sincs, hogy hol lehet ide az igazi lejáró, így a lyukon át mentünk le.
– Mi ez a szag? –kérdezte miközben eltakarta a kezével az orrát.
– A felszálló por és a doh. Ez a hely érintetlen lehet már több, mint száz éve. – világítottam körbe. A padló tele volt rozoga deszkákkal és törmelék darabokkal. Vladimir a szekrényhez lépett és kinyitva azt kivett valamit.
— Mi az? – kérdeztem kíváncsian.
– Egy régi kép. – mutatta. A kép három férfit ábrázolt. A szőke fiú egy széken ült míg a két oldalán két fekete hajú férfi. Az egyik érzelem mentes arccal állt mellette, a másik a szék tamlájára tette a kezét és mosolygott. Megfordítottam a keretet hátha van rajta dátum.1854 Március 17.
A házas éveiben.
– Furcsa.
– Micsoda? – kérdezte.
— Ez akkor készült mikor együtt élt a férjével, de nézz rá! Egyáltalán nem tűik boldogtalannak. – mutattam a képre.
– A férje viszont eléggé ijesztő. Nézz rájuk, a testvéréhez szorosabb kötelek fűzte, mint a férjéhez. — mutatta a képen.
- Csak fogadott testvér volt. Lehet, hogy több volt köztük és a férj rájött. — mondtam a hipotézisemet.
– Lehet. – letette a képet és tovább turkált. Egy kis doboz akadt a kezébe. Múzeumba illő darab volt. Mikor kinyitottuk egy kis táncos pár tűnt fel és lágy zene szólt belőle. A tükör része poros volt, de amikor az ujjamnal letöröltem láthatóvá vált egy felirat rajta:Áldott minden csillagok felett
Folyó szívem csak érted csörgedez
Mint a jó galamb és gerlice
Két szív egymásra lelve.Boldog születésnapot, kedvesem!
Szeretettel: Igor
YOU ARE READING
A szellem az ablakban (Befejezett)
RomanceIgor híres író. Hogy ihletet meritsen es nyugalmat kapjon elutazik halott nagyapja erdei házába, ott azonban úgy erzi figyelik őt és mindig emberi kéznyomok vannak az ablakon. Ki van odakint? Kié a fekete szempár az ablakban?