Igor pov.
A sajtó megint a nyakamra jár és már mindenki csak az új krimimet várja. Amúgy a nevem Igor Gregorovics, és híres krimi író vagyok. Az emberek odáig vannak most a nyomozós történetekért, hála az új Sherlock Holmes filmeknek, és a többi bűnüldözős sorozatnak. Engem nem igazán izgat ez a fajta, csak szeretem a rejtélyeket, a borzongást és persze a történeteket. A nagyapám mindig Agate Christi könyveit olvasta nekem lefekvés előtt és gyakran sajat történeteket talált ki nekem. Szegény öreg alig egy éve távozott el a köreinkből. Az ő emlékére írtam meg "A sírkő a kútban" című könyvemet, ahol egy idős detektiv bogoz ki egy rejtélyes gyilkosságot. Róla mintáztam a rosszfiút, imádta volna.A nagy álmodozásomból a telefonom csörgése zavart meg. Már kinyomtam volna, amikor észre vettem, hogy nem a menedzserem hív, hanem az anyám.
— Szia, anya!
— Szervusz, egyetlenem! Most vettem meg a legújabb könyvedet. Alig varom, hogy elolvassam. Maria Belikov megpukkad majd az irigységtől! — kuncogott.
— Miért érdekel téged annyira Mrs. Belikov? Csak az uncsi szomszédunk, akinek néha játszottam a fiával.
— Az anyák mindig versenyeznek, fiam! Az ő fia rendőr, míg az enyém egy besseler krimi író! — ekkor hallottam, hogy kikapják a kezéből és benyomják a kihangosítót.
— Törődj bele, hogy így marad. – hallatszott apám hangja. – Mi újság, bajnok? Rég hallottunk felőled!
– Szia apa! Legszívesebben elbújnék egy föld alatti bunkerba, amiről senki sem tudja, hogy hol van! — nyavajogtam, mire egy perc csend következett. – Mi az? – kérdeztem kíváncsian.
– Hát, nem földalatti bunker, de a nagyapád hagyott rád valami ilyesmit. — mondta anya.
— Mit? – kérdeztem érdeklődve.
— Van egy erdei háza valahol Kanada felé. Szó szerint a semmi közepén van. Onnan költözött ide hozzánk, mikor beteg lett.
— Óh, a Saint Loch–i ház? Apó mesélt róla. — bólintottam egyet magamnak.
— Óh, olyan cuki, hogy még 25 évesen is "Apó" —nak szólítod! — sipitotta anyám.
— Mondod ezt te, aki mindörökké "Papi" – nak fogod hívni. – mondtam vigyorgva.
CZYTASZ
A szellem az ablakban (Befejezett)
RomansIgor híres író. Hogy ihletet meritsen es nyugalmat kapjon elutazik halott nagyapja erdei házába, ott azonban úgy erzi figyelik őt és mindig emberi kéznyomok vannak az ablakon. Ki van odakint? Kié a fekete szempár az ablakban?