Birkaç saniye sonra aksesuar bölümüne geldiğinde uzun dikdörtgen camekânın önüne durup kravatlara bakmaya başladı ve saniyeler içerisinde birkaç tanesini parmağıyla gösterdi.
"Bunları çıkartır mısınız."
Camekânın diğer tarafında olan adam "Tabii" diyerek gösterilenleri saniyeler içerisinde camın üzerine çıkarttı.
Meryem kravatlara inceleyen gözlerle bakarken kabinden çıkan Kazem'in sesini duydu ve bakışlarını o yöne çevirerek parıldayan gözlerle gülümsedi.
"Nasıl oldu."
Genç kadın birkaç adımla Kazem'in yanına gelip "Bence çok yakıştı" diye neşeyle konuşsa da neşesini bastırdı ve gülümsemesini durdurdu. "Ben beğendim ama alacaksın diye bir kaide yok."
Kazem tebessümle "Beğendiysen sıkıntı yok" deyip bakışlarını yardımcı olan personele çevirdi. "Paçalar tam geldi sadece düzeltilecek. Üzerimden ölçü alın diğerlerini de ona göre yapın."
Meryem iki kaşını kaldırıp "Hepsini mi alacaksın" dediğinde Kazem önünde olan boy aynasından kendisine baktı. Beğenmişti, zevki güzeldi gerçekten de.
"Evet, başka beğendiğin bir şey var mı. Bana yakışabileceğini düşündüğün."
Genç kadın gülümseyerek ayrıldığı yeri ufak baş hareketiyle gösterdi.
"Kravatta seçmiştim, onlara da bak o zaman."
Kazem kendisine kızsa da ânın tadını çıkartmayı tercih edip "Tamam" dediğinde bir personel de paça ölçümü gelmişti ve genç adam duruşunu bozmadan aynadan kendisine baktı.
Saniyeler sonra yarasına gözü takıldığında ise dişlerini sıkarak gözlerini yere indirdi. Meryem ise beğeniyle genç adama bakıyordu. Kazem yapılı olduğu için ceket yada ceket tarzı bir şey giydiğinde yakışıyordu, farkındaydı.
Kısa zaman sonra paça ölçümü bittiğinde genç adam üzerini değiştirip Meryem'le beraber seçilen kravatların önüne geçti ve beğeniyle baktı hepsine.
"Bence hepsi güzel, alalım."
Genç kadın gülümseyerek "Beğenmene sevindim" derken camekânın arkasında ki adamda seçilen ürünleri paketlemeye başladı.
İkili bir müddet aşağı katı gezdiklerinde Meryem beğendiği ne varsa Kazeme gösterdi ve genç adamın akabinde hemen almasıyla alışveriş zevki daha da arttı.
Zemin katın ardından yukarı çıktıklarında ise gündelik ve dışarı giymelik kıyafetlere baktıklarında Kazem, Meryem'in gösterdiklerini ve fikir verdiklerini es geçmeden kendi beğendikleriyle beraber aldı.
Genç kadın yaklaşık bir saat aynı mağazada oyalandıktan sonra Kazem'le beraber dışarı çıktığında genç adamın mağaza poşetlerini arabanın arka koltuğuna bırakmasını izlerken gülümsedi.
"Hep benim beğendiklerimi aldın, içine sindi mi bari."
Kazem gülümseyip yerinde doğrularak açık olan kapıyı kapattı ve genç kadınla yürümeye başladığında "Zevkin güzel, hepsini beğendim" dedi.
Meryem gülümseyerek bakışlarını vitrinlere çevirdiğinde "Eksiğin ne kaldı" deyip gülerek Kazeme baktı. "Böylede sanki ben sana alıyormuşum gibi oldu."
Kazem tebessümle "Öyle konuşma, seni yanıma aldıysam senin benim olarak görmediğim için aldım" deyip etrafında gözlerini gezdirmeye başladı. "Şimdi sana bakalım."
Genç adam bir türlü tedirginliğini üzerinden atamıyordu ve sanki izleniyormuş gibi hissediyordu kendisini ki izleniyordu zaten, askeri eğitimleri boşa çıkmamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Harika Hasar
ChickLitKader gayrete aşıktır ve gayret ettiğin kadar kaderin güzelleşir... Meryem istemediği evliliğe doğru yola çıkarken o yol bir yakının yardımı ile başka tarafa çevrilir. Evinden ve yuvasından, kına gecesinde kaçar. Başına ne geleceğini bilmeden bir...