17

144 37 13
                                    

⚘

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Akhirnya, impian dan angan-angan Sunoo menjadi kenyataan. Ellarose dan dia mula bercinta secara rasminya hari ini. Dia rasa dia lah orang yg terpaling bahagia didalam dunia ini. Sekuntum bunga mawar merah dia letakkan ke atas meja kekasihnya itu.

"Sunoo, awalnya awak datang hari ni"

Bahunya terhinjut ketika suara Ella menyapa gegendang telinganya. Dia menoleh.

"Alaa kenapa awak datang sekarang? Kurang sweet lah bila awak nampak saya letakkan bunga ros ni"

"Oh maaf. Saya tak nampak apa-apa pun" Ella memejamkan matanya lalu berpura-pura buta.

Sunoo ketawa kecil sebelum memegang pipi gadis itu lembut. Dia mengusapnya sekilas. "Bila saya keluar nanti baru awak buka mata okey?"

Ella menganggukkan kepalanya dengan senyuman. Dapat dia dengar dengan jelas bunyi derapan kaki Sunoo semakin perlahan. Dia membuka mata apabila pasti Sunoo sudah benar-benar pergi.

Air mukanya berubah secara drastik. Lebih serius. Bunga mawar merah yg diberikan oleh Sunoo tadi dia ambil dan dimasukkan ke dalam tong sampah.

Dia menggenggam penumbuk menyimbolkan kemarahan. "Maaf. Aku cuma gunakan kau untuk lupakan Haru"

Bibir bawah digigit. Matanya mula berair. "Kau sendiri minta aku berpura-pura sukakan kau, kan? Jangan salahkan aku"

──────────── ㅤ⚘

"Ssaem, saya nak tukar rumah kumpulan boleh tak? Saya nak rumah kuning" Sunoo menunjukkan senyuman semanis yg mungkin. Mana tahu dengan itu hati cikgu Han tergerak untuk tunaikan permintaannya kan?

"Tak boleh. Kamu dan Sunghoon rumah biru"

"Tolong lah ssaem. Saya nak satu kumpulan dengan Ella" Dia mulai merengek tanpa rasa malu.

Ella yg berada disana hanya mampu menyembunyikan wajahnya. Malu bila semua orang mendengar kata-kata Sunoo tadi. Dia diusik beramai-ramai.

"Haish kamu ni. Dekat sekolah ni belajar, bukan nak bercinta. By the way, boleh minta baju pj kuning dengan Kang ssaem"

Perasaan sedih tadi hilang. Ingatkan cikgu Han tak bagi dia tukar rumah kumpulan tadi. "Terima kasih ssaem!"

Dia berlari menuju ke pondok rumah kuning untuk mendapatkan baju pj kuning. Ella tersenyum kecil melihat kelakuannya.

"Nampak sangat dia betul-betul sayangkan kau sampai tak takut mengaku dekat ssaem. Siap tukar rumah kumpulan lagi tu. Untung gila kau dapat lelaki macam dia" Seoyun mencebikkan bibir rasa cemburu. Teman lelakinya yg bernama Park Sunghoon itu seolah-olah tidak wujud.

"Kau kan ada Park Sunghoon"

"Eh ha'ah kan. Aku lupa. Hm tapi dia tak kisah pun dapat rumah biru"

"Tapi aku dah lama kawan dengan Sunoo. Serius aku cakap kau beruntung"

Ella diam. Beruntung sangat kah dia mendapat seorang lelaki baik seperti Kim Sunoo ni? Dia mengeluh.

"Rose!" Sunoo berlari anak menghampirinya. Dia melabuhkan punggung diantara Seoyun dan Ellarose.

Seoyun mendengus geram. "Semak lah kau ni"

Ella tersenyum paksa.

──────────── ㅤ⚘

❝Rose : Always Waiting❞ + SunooTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang