ㅤ
⚘
"Wah wah wah Kim Sunoo. Bukan main teruja kau nak sekolah hari ni, ya?" Tegur Sunghoon. Mana taknya, semalam bukan main tak ada perasaan tapi sekarang.
"Aku rasa aku jatuh cinta lah. Tapi, dia duduk kelas lain"
"Ha?! Serius lah? Wah kawan aku dah pandai suka orang ya" Sunghoon menolak-nolak bahunya, mengusik.
Sunoo tersengih malu.
"Siapa perempuan malang tu?"
Riak mukanya berubah menjadi garang. "Apa kau ni"
"Ya lah. Malang sebab kau sukakan dia"
"Gila. Malas aku layan kau ni"
Sunoo menjelingnya sebelum mengatur langkah kakinya menuju ke dalam kelas. Sunghoon ketawa besar. "Weh cepat lah bagitahu nama dia!"
"Nama dia Ellarose Lee. Puas?"
──────────── ㅤ⚘
Waktu balik, dua orang sahabat baik itu tidak balik ke rumah sebaliknya mereka berdiri dihadapan pagar menantikan kehadiran Ella. Sunghoon lah orang yg terpaling tak sabar sekarang.
"Mana perempuan tu? Cepat lah"
"Ish, mana lah aku tahu. Sabar lah dulu"
"Dia kenal kau ke?"
Sunoo menganggukkan kepalanya yakin. "Mesti lah. Dia sendiri tolong aku bangun and perkenalkan diri dia"
"Woo"
"Eh tu dia, Ellarose" Sunoo menepuk bahunya dengan kuat. Terlampau gembira.
"Ha? Tu ke perempuan yg kau sukakan sangat tu?"
Dia menjawab dengan senyuman. "Ya. Cantik kan?"
Sunghoon menggaru kepalanya. Pemakaian Ella sangat selekeh. Rambutnya juga tidak diikat dengan kemas. Kaca mata pun senget. Gadis itu kelihatan sedang struggle cuba untuk membetulkan kaca matanya.
"Erk.. mungkin. Apa lagi? Panggil lah"
Dia berdeham kecil sebelum memanggil gadis itu. Kedua-dua tangannya dilambaikan. "Hai, Ellarose!"
Untung Ella mendengar suaranya. Gadis itu memalingkan muka memandangnya. Tangan diangkat dengan ragu-ragu. Membalas lambaiannya.
"Woi dia balas lambaian kau!"
Sunoo sudah tersenyum sampai ke telinga.
Seperti biasa, Seoyun pasti akan muncul disaat penting seperti ini. "Siapa tu?"
Ella menjongket bahunya tanda tak tahu. "Tak kenal. Dia tiba-tiba panggil aku"
Jawapan gadis itu berjaya menghilangkan senyuman lebar diwajah Sunoo. Dia baru teringat, kelmarin dia memakai pelitup muka dan Ella tidak sempat melihat wajahnya. Apa yg paling teruk lagi adalah dia tidak sempat memperkenalkan dirinya.
"Aku Kim Sunoo.." Sebutnya perlahan. Kecewa.
"Dia tak kenal kau ke?"
"Ya. Semalam aku pakai mask jadi macam tu lah"
"Alaa. Fakehope lah kau ni. Kau tengok lah sekarang pun kau pakai mask. Macam mana dia nak kenal kau?"
Sunoo menggaru kepalanya sambil tersengih. "Lupa. Aku rasa dia tak pernah baca tanda nama aku lah"
──────────── ㅤ⚘
KAMU SEDANG MEMBACA
❝Rose : Always Waiting❞ + Sunoo
Romance13+ ❝Saya akan menyatakan perasaan pada awak setiap hari dan berhenti bila awak betul-betul membalas perasaan saya nanti❞ - UNREQUITED LOVE ┌ · · · · ♡ Draft : 02 December 2021 Start : 03 December 2021 End : 07 December 2021 PREQUEL ...