ㅤ
⚘
3 tahun kemudian.
Akhirnya, Sunoo kembali bersekolah setelah sudah sembuh daripada penyakit leukemia. Dia menghembuskan nafas lega. Sudah sekian lama dia tidak merasakan tubuh badan yg sihat."Tak sangka, aku dah berumur 18 tahun sekarang" Gumamnya perlahan.
Bangunan sekolah yg tinggi itu dia perhatikan dari atas hingga ke bawah dengan kagum. Tiba-tiba riak mukanya berubah. Baru tersedar yg dia takkan dapat berjumpa dengan Ella lagi memandangkan sekarang dia dan gadis itu sambung belajar di sekolah menengah yg berbeza.
"Woi! Selamat bersekolah dan selamat sihat" Ucap Sunghoon yg baru tiba bersama Seoyun.
"Sihat? Dia sakit apa sebelum ni?" Soal Seoyun.
"Ada lah. Kanak-kanak macam kau tak perlu tahu" Sunghoon membalas. Bahunya dicubit kuat oleh kekasihnya itu. "Auch!"
"Eh Sunoo. Kau tahu tak, Ella pun sekolah sini tau"
"Serius lah? Jangan tipu aku. Aku tak nak dapat fakehope"
"Tak nak percaya sudah. Ha panjang umur perempuan tu, tu dia"
Dia memandang ke tempat dimana yg ditunjukkan oleh Seoyun. Bukan penipuan tetapi fakta. Betul, Ellarose sambung belajar disekolah menengah yg sama dengannya. Jujur dia bahagia sekarang.
"Wah, dia makin cantik. Betul-betul cantik"
"Ya lah, Sunoo. Dari dulu kau cakap dia lawa and perfect walaupun sebelum dia glow up lagi" Ujar Sunghoon, kepala digelengkan.
"Glow up apa? Dia memang dah lawa sejak dulu lagi"
"Ya lah nak, asalkan kau bahagia"
──────────── ㅤ⚘
Beberapa minggu berlalu begitu sahaja. Sunoo masih belum berani untuk berkawan ataupun menyatakan perasaannya pada Ella tetapi satu khabar angin yg tersebar diseluruh sekolah itu berjaya menukarkan fikirannya.
"Betul ke Ella dah ada boyfriend? Stay strong, kamu" Sunghoon menepuk bahunya beberapa kali.
"Aku tak percaya dengan rumor tu. Apa yg penting sekarang ni aku nak confess dekat dia. Aku tak nak orang lain dapat dia dulu"
"Fuh, aku suka semangat kau. Apa kata, kau confess setiap hari. Mesti dia cair punya. Lambat laun, dia akan terima kau. Sebab aku dengar perempuan ni tak nak banyak, diorang hanya nakkan effort"
"Betul ke? Kalau aku kena reject siapa nak tanggung? Kau?"
"Tanggung lah sendiri pukimak"
Dia menjeling ke atas. Tapi dalam diam dia sudah membuat perancangan untuk membuat pengakuan cinta kepada Ellarose setiap hari disertakan dengan bunga mawar yg berlainan warna.
"Aku harap, aku akan berjaya buatkan Ella balas perasaan aku" Bisiknya perlahan. Membara-bara semangatnya.
Sunoo tidak tahu bahawa Ella tidak akan pernah membalas perasaannya. Cintanya tetap bertepuk sebelah tangan sehingga lah dia menghembuskan nafas terakhir. Dia akan menunggu buat selamanya.
Begitu lah nasibnya yg sudah tertulis.
──────────── ㅤ⚘
ㅤ
ㅤ
⚘
❝Izinkan saya untuk terus
sukakan awak,
Ellarose Lee❞- 끝 -
ㅤ
8:14am.
Monday. 13 December 2021.
End.
KAMU SEDANG MEMBACA
❝Rose : Always Waiting❞ + Sunoo
Romance13+ ❝Saya akan menyatakan perasaan pada awak setiap hari dan berhenti bila awak betul-betul membalas perasaan saya nanti❞ - UNREQUITED LOVE ┌ · · · · ♡ Draft : 02 December 2021 Start : 03 December 2021 End : 07 December 2021 PREQUEL ...