5

111 33 1
                                    

⚘ㅤ

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

⚘ㅤ

Sunoo masuk ke dalam kelas Ella lalu meletakkan gula-gula yg dia beli awal pagi tadi. Selepas itu, dia mula mengorak langkah keluar dari situ. Tapi tak sangka, dalam masa yg sama Ella pula masuk ke dalam kelas.

Dua orang itu berhenti melangkah disaat mereka hampir bertembung.

"Maaf" Ucap Ella dengan sopan dan penuh rasa bersalah. Dia menunduk meminta maaf.

"Tak apa"

Ella memandang wajahnya dengan senyuman manis. Boleh dikatakan ini pertama kali dia melihat wajah Sunoo dari jarak yg dekat. Kemudian, dia melangkah masuk ke dalam kelas.

Sunoo memejamkan matanya. "Aku baru letakkan gula-gula atas meja dia tadi. Kantoi lah kalau macam ni"

"Eh? Siapa bagi ni?" Dapat dia dengar Ella bertanya kepada dirinya sendiri.

Sebelum kantoi, lebih baik dia melarikan diri dari situ.

──────────── ㅤ⚘

"Lama gila kau tak datang sekolah, sebulan kan?"
"Kenapa tak datang sekolah?"
"Cikgu tak marah ke?"
"Mesti best kan duduk rumah tak belajar?"

Semua soalan-soalan tak berguna daripada rakan sekelasnya itu dia abaikan. Rimas. Banyak yg terjadi semasa dia tidak sekolah. Antaranya, dia selalu sakit disebabkan penyakit leukemia dan ayahnya juga meninggal dunia.

Rupa-rupanya ayahnya menyembunyikan daripada semua orang tentang penyakit leukemia merebak diseluruh tubuhnya semula. Tak sangka, beliau pergi dahulu sebelum Sunoo.

Lama dia mengambil masa untuk menenangkan diri.

"Macam mana? Kau dah rasa okey sikit ke?" Sunghoon yg berada disebelah tempat duduk itu memulakan perbualan.

"Setakat ni okey sikit. Nanti aku akan buat transplatasi sumsum tulang tapi tak pasti lagi. Kalau tak ada pendermanya, mati lah kot jawabnya"

"Bodoh. Kau jangan macam-macam eh"

Sunoo ketawa kecil. "Aku gurau je lah"

"Gurauan tu mesti kelakar. Tapi gurauan kau ni tak kelakar tau"

Tak pasal pasal dia menerima jelingan tajam pagi-pagi buta ni.

──────────── ㅤ⚘

❝Rose : Always Waiting❞ + SunooTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang