10

252 5 0
                                    


"Takda apa-apa,sayang."tipu Alanda.

"Aisyah,kenapa tak bagitahu akak pasal benda ni?"tambah Alisya.

"Aisyah minta maaf. Aisyah tak nak korang risau."

"Akak tahu Aisyah tak nak kitorang risau. Tapi benda macam ni penting tau. Macam mana kalau dia buat lebih teruk daripada ni?"ucap Alanda.

"Sorry."

Perasaan bersalah semakin terbit dalam hati aku. Aku sepatutnya dengar cakap mereka.

"Aisyah kena stay dekat hospital ke?"soal Alisya.

"Sepatutnya macam tu lah."

Alisya memandang kearah aku. Begitulah juga aku yang melihat kearah Alisya dengan wajah memohon.

Mereka tahu gadis itu mempunyai trauma yang teruk tentang hospital setelah kematian kedua orang tuanya kerana kemalangan. Dirinya juga terlibat dengan kemalangan tersebut kerana dialah yang memandu pada hari tersebut.

💮💮💮

Setahun yang lalu....

Throwback

"Aisyah sayang. Cepat sikit kita dah lambat ni."panggil wanita pengetahan umur.

"Kejap bu. Aisyah dah siap dah. Let's goooo."

Aisyah berlari kearah wanita pengetahan umur atau lebih dikenali sebagai ibu kepada Aisyah, Hasnah.

"Slow slow sayang. Nanti jatuh."

Hasnah berjalan mendekati anak satu-satunya lalu memeluk gadis kecilnya.

"Happy birthday sayang. Cantik anak ibu."

(Baju Aisyah)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Baju Aisyah)

Aisyah membalas pelukan Hasnah.

"Terima kasih ibu."

"Apa ni peluk peluk tak ajak ayah. Tak adil."ucap seorang lelaki atau boleh disebut ayah kepada Aisyah,Afri.

Dua orang anak dan ibu itu ketawa melihat Afri.

"Sini sini. Nak peluk ayah jugak."

Afri memeluk dua orang wanita kesayangannya.

"Happy birthday anak ayah yang cantik."

"Terima kasih ayah."

Mereka bertiga berpeluk menyebarkan kasih sayang mereka antara satu sama lain.

"Dah jom. Aunty Sarah dengan uncle Asri dah lama tunggu."Ucap Hasnah.

"Jom. Harini Aisyah bawak kereta."

Afri mengeluarkan kunci kereta lalu diberikan kepada Aisyah.

"Betul ni? Yeayyyyyy."

Dengan semangat Aisyah berlari menaiki kereta. Afri dan Hasnah tersenyum melihat tingkah anak perempuannya.

💮💮💮

"Mana Aisyah ni. Lambatnya. Orang dah rindu ni."bebel Safi.

"Sabarlah sayang. Aunty Hasnah cakap dah on the way. Kejap lagi sampailah."

"Yelah."

Beberapa minit kemudian,orang yang ditunggu-tunggu masih belum terlihat.

💮💮💮

Aisyah memandu dengan berhati-hati sambil ketawa mendengar cerita ibu dan ayahnya waktu bercinta dulu.

"Serius lah bu? Ibu yang tembak ayah dulu? Hahahahah."

"Haah. Nak tunggu ayah kamu yang cakap memang sampai bila-bila tak cakap. Maklumlah budak nerd. Mengadap buku je 24 jam."jawab Hasnah mengingati hari dia meluahkan perasaan kepada suaminya masa kolej dulu.

Afri dibelakang tertawa mendengar dua orang perempuan itu mengejeknya.

"Luculah ayah dengan ibu ni."

Walaupun ketawa,matanya masih fokus pada jalan namun tiba-tiba kereta merah dari arah berlawanan memecut laju tanpa melihat bahawa lampu jalan yang dilaluinya masih merah. Aisyah terkejut lalu menekan brek namun....

"Arghhhhh!!!!!!"

"AISYAH!!!!!!"

BRAKKKKKKK!!!!!!





Tbc

KEBAHAGIAAN BUAT GADIS MALANGWhere stories live. Discover now