Blush.Jantung aku berdegup kencang dengan muka yang mula mamanas.
Kenapa dengan aku ni.
"Sweetnyaaaa. Oh!mama lupa esok kita pergi shopping nak tak? Mama nak beli sesuatu. Kita pergi sama-sama. Mak Munah pun kena ikut. Aisyah pun."
"Tak apalah Datin. Lagipun saya tak boleh jalan macam ni."tolakku dengan sopan.
"Call me mama. Apa masalahnya? Han kan ada. Mama tak kira,mama nak Aisyah ikut jugak."
Mereka bertiga tersenyum manis seperti mengejek Han dan aku. Kami melihat satu sama lain lalu melihat mereka bertiga. Han telah tahu apa yang dimaksudkan mereka sedangkan aku bingung sendiri.
"Okay. Perbincangan dah selesai. Han bawak Aisyah ke bilik dia biar dia rest."ucap Dato'Dani.
"Aisyah rehat dulu ye sayang. Baju Aisyah semua ada kat atas. Kalau nak apa-apa jangan segan panggil je."tambah Datin Sofie.
"Terima kasih."
Lagi dan lagi Han mengangkat aku ala bridal style untuk membantu aku naik tangga.
"Good night ma,pa,mak Munah."ucapnya dengan muka tak bersalah.
"Good night."
💮💮💮
Safi,Alanda dan Alisya menantikan telefon daripada Aisyah. Aisyah berjanji akan menelefon mereka jika sampai di rumah namun gadis itu masih belum menelefon mahupun menghantar pesan kepada mereka.
"Mana Aisyah ni. Kenapa tak telefon lagi."ucap Safi.
"Sabarlah dulu. Mungkin dia lupa atau tertidur."kata Alanda.
"Kak,Aisyah mana pernah lupa. Pasti sesuatu terjadi. Jomlah kak kita pergi rumah lelaki tu. Safi risau lah."
"Fi,relax. Apa kata Safi call dia. Mungkin kali ni dia betul-betul lupa."tambah Alisya.
"Okay."
Safi membuka telefonnya dan mencari kontak Aisyah. Tanpa ragu dia menekan tombol telefon.
*Tut Tut
On call
"Hello Aisyah. Kau dah sampai rumah belum?"
"Dah."
"Kau ni kan. Aku dah cakap kan,sampai je rumah terus call aku. Kau ni buat aku risau la."
"Sorry. Fon aku mati. Aku tak jumpa changer aku. Ni baru jumpa. Sorry fii."
"Kau ni. Kau okay tak? Lelaki tak guna tu ada buat apa-apa ke?"
"Aku okay."
"Kau tak tipu aku kan?"
"Aku tak tipu. Nanti aku hantar gambar sebagai bukti. Okay?"
"Okay. Pastikan kau hantar."
"Okay. Aku tidur dulu. Kau pun pergi tidur. Esok kau ada kelas kan. Tidur awal tau."
"Yelah. Suka la kau esok kau takde kelas esok."
Alanda dan Alisya membiarkan dua orang sahabat itu bercakap tanpa berniat untuk mengganggu.
"Lega sikit aku. Ingat kalau ada apa-apa call aku tau. Rehat cukup-cukup. Good night."
"Okay. Good night too."
End call
"Apa Aisyah cakap?"tanya Alisya.
"Fon mati."
"See I told you. You think she lied?"
"I don't know. Dia cakap nanti dia hantar gambar."
"Okay. Let's wait."
💮💮💮
Aku menghantar gambar yang diambilnya tak lama dulu di dalam bilik milikku tanpa menyedari bahawa badan masih didukung oleh Han. Mata aku bertembung dengan mata Han.
"Ahhh sorry."ucapku.
"It's okay."
Han meletakkan aku perlahan-lahan di dalam bilik yang mewah.
"This your room. Bilik saya dekat sebelah jadi awak buka je pintu ni kalau perlukan apa-apa."
Han menunjukkan pintu yang berwarna coklat.
Aku pula hanya mengangguk.
"One more things,you should tell them about this."
"Hah?"
"Your family."
"S...saya boleh bagitahu diorang?"
"Hmm. You should invite them to our house?"
"Our house?"
"Yup. Our house."
•
•
•
•
•Tbc
YOU ARE READING
KEBAHAGIAAN BUAT GADIS MALANG
Spiritual"Aisyah....tak layak untuk bahagia ke?" - AISYAH HUMAIRAH "Kau adalah segala-galanya bagi aku." - ALHANDI IRFAN "Kebahagiaan Aisyah adalah kebahagiaan kami." - ALANDA,ALISYA,SAFI "Jom jalankan misi 'kebahagian buat gadis malang'!!"- DATIN SOFIE, DAT...