23

224 6 0
                                    


"Good morning everybody."ucap Emir.

"Morning."

"Wahh sedapnya sarapan harini. Mak Munah memang terbaik."tambahnya.

"Mak Munah je? Mama pun tolong masak tau."

"Mama dengan mak Munah memang terbaik."

Emir menunjukkan kedua-dua ibu jarinya.

"We know."ucap mak Munah dan Datin Sofie serentak dengan bangga.

Mereka makan dengan suasana yang sangat meriah dengan kehadiran Emir yang kelakar,Adam yang selalu bergaduh dengan Emir, Safi yang periang,Alanda yang malu dengan gelagat melihat adiknya dan Alisya yang suka membuat lawak.

Papa dan mama pula hanya melayan gurauan mereka dengan riang begitu juga mak Munah.

Aku pula tersenyum melihat gelagat mereka semua kecuali Han yang sedang melihat ke arah ku.

"Amboiii Hann... sampai nak terkeluar biji mata kau tengok Aisyah,tahulah kau dah mabuk cinta,tapi jangan lah lebih lebih,hormatlah kitorang yang single ni."ucap Emir sambil ketawa.

Semua yang berada di meja makan itu turut serta mengejek aku dan Han. Aku menunduk kerana malu mendengar ejekan Emir sedangkan Han masih dengan muka datarnya.

"Ouh bang,bila kita nak pergi ke kolej ESI?"tanya Datin.

"Mama dengan papa nak buat apa dekat sana?"tanya Adam.

"Mama dan papa nk selesaikan masalah Aisyah dengan prof Salim."

"Ouhhh..."jawab Adam ringkas.

💮💮💮

"Pengumuman kepada semua student ESI, anda diminta untuk berkumpul di Dewan ST (SUCCESS STUDENT) sekarang juga,harap maklum.."

(DEWAN ST)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(DEWAN ST)

"Kenapa tiba-tiba kena berkumpul ni weh?"soal pelajar 1.

"Entah. Jangan cakap ada exam mengejut."jawab pelajar 2.

"Ada apa-apa yang aku terlepas ke minggu lepas?"soal pelajar 3.

"Kalau tak silap aku takde apa-apa terjadi pun minggu lepas."

Itulah apa yang dibicarakan oleh pelajar-pelajar di sana. Perhimpunan mengejut membuatkan mereka rasa pelik. Ada yang takut tanpa sebab. Ada juga yang gelisah.

Sedangkan Adam, Emir dan Safi yang tahu apa yang terjadi hanya duduk tenang diatas bangku.

Setelah lama menunggu,pintu dewan dibuka menampakkan Dato'Dani dan isterinya, Datin Sofie diikuti Han dan Aisyah dibelakang membuatkan semua pelajar terkejut.

"Lia,tu bukan Aisyah Humairah ke? Kenapa dia boleh datang dengan family Han?"soal Sherry kepada Emilia.

"Dato'Dani pasti nak buang dia dari sekolah ni sebab dia perempuan murahan dan bawa pengaruh buruk dekat kolej ni. Lagipun Han takkan suka perempuan macam tu. Aku yang cantik ni pun susah nak tackle hati dia apatah lagi perempuan murahan macam dia."ucap Emilia.

"It's true. But Lia,do you see their clothes?"soal Anna pula.

 But Lia,do you see their clothes?"soal Anna pula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Baju Han dan Aisyah)

"No way. Han takkan suka dekat perempuan macam tu. Takkanlah dia suka perempuan yang dah disentuh ramai lelaki. That's not good for his family reputation."bantah Emilia.

Di memandang tajam kearah gadis itu yang duduk disebelah Han tanpa peduli apa yang dibicarakan oleh Dato'Dani di atas pentas.

Di atas pentas....

"Maaf mengganggu masa kamu semua belajar. Tapi apa yang saya ingin bicarakan hari ini sangat penting untuk reputasi college kita. Saya banyak dengar berita buruk dari pensyarah-pensyarah dan berita dari group chat college kita. Jadi saya ingin selesaikan isu yang boleh memburukkan nama college ESI."ucap Dato'Dani.

Pelajar mula membisik antara mereka seperti mereka tahu apa yang dimaksudkan oleh Dato'Dani.

Aku hanya menunduk mendengar bisikan-bisikan pelajar-pelajar yang menyebut nama ku dan mengatakan bahawa aku lah punca reputasi kolej ESI menjadi buruk. Ada juga yang mengatakan bahawa aku patut dibuang dari kolej kerana memberi pengaruh buruk kepada pelajar-pelajar lain.

Han memegang erat tangan gadis itu.





Tbc

KEBAHAGIAAN BUAT GADIS MALANGWhere stories live. Discover now