Aku memandang dirinya di cermin bilik air. Merenung kembali kejadian-kejadian yang berlaku pada aku.Ckk malang betul hidup kau Aisyah.
Semua yang berlaku hari ini masih terngiang-ngiang di kepalanya. Memikirkan bagaimana dia boleh berada di dalam rumah mewah seorang Alhandi Irfan.
Such a beautiful toilet.
Aku berjalan keluar daripada bilik air lalu menuju ke almari.
Baju diambil dan dipakai lalu berjalan keluar."Dah siap?"
"Hmm."
"Jom turun. Diorang dah tunggu kita dekat bawah."
"Okay."
Kami berdua turun ke ruang tamu dimana Dato' Dani, Datin Sofie dan mak Munah berada.Melihat ketibaan aku,dengan mesra Datin Sofie memanggil ku dengan ramah.
"Sini sayang,duduk dekat mama. Abang sana sikit."
Dato'Dani hanya pasrah dihalau oleh isterinya.
"Hmmmm mulai sekarang mama dah tak layan kita dah. Dah ada kawan baru kan."ucap Dato' Dani.
"Childish la papa ni. Tu pun nak merajuk."
Malam itu dipenuhi gurau senda dan gelak ketawa mereka.
💮💮💮
Kak Alanda
Kak
Kenapa Aisyah?
Aisyah kenapa?
Aisyah tak apa-apa ke?Aisyah okay
Hmmm
KakYe sayang
Boleh kita jumpa petang esok?
Aisyah nak cakap sesuatuOkay
Nanti akak ambil AisyahTak tak
Aisyah nak jumpa dekat shopping mall
Nanti Aisyah share location
Kita jumpa dekat sana
Ajak kak Sya dengan Safi sekaliKenapa pulak
Aisyah kan sakit
Biar akak ambik AisyahTakpe
Aisyah pergi dengan kawan
Kita jumpa dekat mall okay?Okaylah kalau macam tu
Hati-hati tauJumpa esok
Good night adik akakBaik kak
Good night too kak Alanda*Boommm
"Arghh."jerit ku.
Petir mula menyambar membuatkan aku terkejut. Aku meringkuk dan memegang erat telinga. Namun hanya tangan kiri yang bisa bergerak membuatkan jantung aku berdegup kencang kerana bunyi petir yang kuat. Han terkejut mendengar jeritan aku, dengan laju berlari masuk ke dalam bilik dan mendapatkan aku.
"Aisyah? Are you okay?"
Aku mula mengeluarkan air mata membuatkan Han semakin panik. Dengan pantas badan ku ditarik ke dalam pelukannya.
"It's okay. I'm here."
Setelah beberapa saat aku menyedari keadaan aku di dalam pelukan Han,dengan pantas aku menarik badan menjauhi Han.
"S..so...sorry."ucapnya.
Badan gadis itu masih bergetar. Bunyi petir mengingatkannya pada bunyi perlanggaran semasa kemalangan yang menimpa keluarganya. Melihat itu Han lansung menarik gadis itu kembali ke dalam pelukannya.
"It's okay. Jangan takut. Saya ada dengan awak."
Setelah gadis itu kembali tenang,Han melepaskan pelukan dan melihat kearahnya. Sisa air mata diusap lalu rambutnya pula yang menjadi sasaran untuk diusap.
"Come. Let me take you to the bed."
Han mengangkat aku perlahan-lahan lalu meletakkan tubuhku atas katil. Tangan aku pula masih menggenggam erat tangan Han.
Malu. Sangat malu. Tapi aku tiada pilihan. Bunyi petir masih kedengaran kuat bersama dengan hujan yang lebat.
Seakan-akan memahami ketakutan ku,Han hanya membiarkan aku menggenggam tangannya.
"Ahhh. Saya akan teman awak sampai awak tidur. Don't worry,okay?"ucap Han.
Aku mengangguk. Aku berbaring atas katil dengan tanganku masih memegang erat tangan Han. Han turut memainkan peranan dengan mengusap tangan aku pelan sehinggalah aku mula menuju ke alam mimpi. Begitu juga Han yang setia menemani aku sepanjang malam itu.
Mereka tidur dengan tangan yang masih berpaut erat.
•
•
•
•
•Tbc
YOU ARE READING
KEBAHAGIAAN BUAT GADIS MALANG
Spiritual"Aisyah....tak layak untuk bahagia ke?" - AISYAH HUMAIRAH "Kau adalah segala-galanya bagi aku." - ALHANDI IRFAN "Kebahagiaan Aisyah adalah kebahagiaan kami." - ALANDA,ALISYA,SAFI "Jom jalankan misi 'kebahagian buat gadis malang'!!"- DATIN SOFIE, DAT...