السادس عشر

1.3K 89 10
                                    

#جنة_وهدان

الحلقة السادسة عشر

...........

🌹 بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله 🌹

وقال ﷺ: " من أراد أن يعلم ما له عند الله فلينظر ما لله عنده"

تفاجأ يونس  بنفاذ الأعيرة النارية عندما قام بإطلاق النار على الباب .

يونس بصدمة  ...يا حظك الأسود يا يونس !!

ضحك وهدان بسخرية عندما فهم ما حدث .
ووقف أمامه بطلته الرجولية المهيبة .
فتخشب جسد يونس أمامه رعبا .

وهدان بصرامة وسخرية  ...مالك إكده واقف مش على بعضك ، أقف عدل .
مش عامل فيها راچل من زمان ،وعتتحدى وهدان .

أني مش خابر عملت فيك إيه ؟ عشان تعمل فيه إكده ؟
ده إحا كنا عناكل في طبچ واحد زمان .

ليه إكده هتكرهني ؟؟
أني عمري ما أذيتك في حاچة واصل إلا لو أنت بديت وكنت أدافع عن نفسي .

يونس بجحود وكره ...أيوه أني عكرهك .
عشان الكل عيحبك ومفيش على لسانهم غير وهدان وبس ، وهدان عمل وسوى وهدان چاب ، وأني نكرة مليش مكان
في چلوبهم .

وأنت ليك الحظ كله ، وكمان اتچوزت اللي عتحبها وأنا محبتنيش اللي عحبها وهتستعر مني وعتكرهني ومچدرتش عليها واصل .

وكمان أروح أني السچن وأتبهدل وأنت تطلع ابن العمدة وتعيش وتتهنى وأني أتچهر زيادة .

فكان لازم أنتچم منيك وآخد أختك غصب وأخلص عليك وأشفي غليلي منيك يا وهدان .

وهدان ضيق عينيه قائلا بحزن ...يااااه ده أنت معبي مني چوي چوي ،طيب وأني ذنبي إيه في ده كله .
اني اللي فرضت عليهم يحبوني ولا خليت مرتي تحبني غصبا عنها والنصيب اللي مخلنيش أدخل السچن معاكم ومكتوبلي أني أكون ابن العمدة كلها حچات بتاعة ربنا مليش فيه ، فليه عتحاسبني عليها يا يونس ؟

يونس ...مليش فيه ودلوك برده مش هسيبك وهم أن يفتك به ولكن وهدان أمسك بذراعه بقوة ولفها حول ظهره ولف وهدان يده الأخرى على عنقه حتى كاد يونس أن يختنق .

يونس ...إچتلني يا وهدان عشان أستريح  .

وهدان ...لا مش هچتلك إكده مرة واحدة لازم أعذبك زي معذبتني وأشوفك عتموت بالبطيء چدامي، وآخد بتار أبوي وأمي .

حاول  يونس التملص من يدي وهدان  بقدر الإمكان حتى أنه  دفعه بقدمه ، فتراجع وهدان للحظة .

ثم حاول يونس تسديد بعض اللكمات له ولكنه تصداها.

دار يونس حوله بعينيه ليجد أي شيء ينقذه من براثن وهدان ،  فوجد عصا التقطها سريعا واندفع بها نحو وهدان الذي بقوته إلتقط بيديه طرفها بقوة وجذبها إليه بشدة .

جنة وهدان حيث تعيش القصص. اكتشف الآن