Eylül

3.5K 261 59
                                    

Fakültenin önündeydim, yan koltuktan EYLÜL kitabını alıp arabamdan indim ve Fakülteye doğru yürümeye başladım.

Dersime daha vardı, o yüzden Kütüphaneye geçip anlatacağım konuyu çalışacaktım. Kütüphaneye girdiğimde bir kaç kişi vardı, hemen köşedeki tarafa geçip oturdum ve kitabı masaya bıraktım.

Ne kadar süre telefon ekranına baktığımı bilmiyordum ama gözlerim yorulmuştu. Dinlendirici gözlüğümü takıp konuya biraz daha göz gezdirdim ve saatime baktım, daha yarım saat vardı dersime. Telefonu cebime koydum ve kitabı alıp ayaklandım. Sımsıkı tuttuğum Eylül kitabına bakıp kütüphaneden çıktım, kahve alıp biraz dışarı çıkıp sonbahar havası alacaktım. Yavaş adımlarla yürürken bir öğrenci bana çarpmış ve elimdeki kitap yere düşmüştü. Kitabı almak için eğildiğim sırada başka bir kişi de benimle birlikte eğilmiş ve elini kitaba uzatmıştı, başımı kitaptan kaldırıp karşımdaki kişiye bakmamla kaşlarım şaşkınlıkla havalanmıştı. Kahverengi başörtüsüyle karşımda duran kişi Arya'nın teyzesiydi!

"Siz?"

Bir süre gözlerime bakmış ve bakışını kitabın arasından çıkan kurumuş kahverengi yaprağa çevirmişti" Benim kitabımın ne işi var sizde?"

"Senin mi?"

Kitabın kapağını açıp, yaprağı kitabın tam ortasına yerleştirip kapattı ve bana baktı. " Evet benim, bir haftadır kitabımı arıyorum ben."

"Ben özür dilerim, o gün siz kitabı kantinde düşürünce arkanızdan koştum ama-"

Başını sallayarak ayağa kalkınca bende ayağa kalktım.

Kitaba bakarak konuştu"O gün derse geç kalmamak için acele etmiştim, o zaman düşürmüşüm herhalde."

Arkasını dönmüş gideceği sırada hızla dudağımı aralamıştım" Kitap... Kitap hakkındaki düşünceleriniz merak ediyorum?"

Bir süre bekleyip bana döndü" Düşüncelerimi mi?"

"Evet, size neler hissettirdi?"

"Aslında çok fazla şey..."

Başını kaldırmış bir süre gözleri benim gözlerimde oyalanmıştı. Başını eğmiş ve dudağını aralamıştı" Şaşırdım doğrusu, ilk defa biri bana bu kitap hakkındaki düşüncelerimi soruyor..."

Ensemi kaşıyıp gülümsedim" Sanırım ben fazla meraklıyım."

O da gülümsemiş ve elindeki kitabı daha da sıkı tutmuştu.

Boğazımı temizleyip konuştum"Dersiniz var mıydı?"

"Hayır yeni çıktım dersten."

"O zaman Fakültenin bahçesinde kitap hakkında konuşsak?"

Bir süre bekleyip dudağını aralamıştı"Peki."

İki kahve almış ve Fakültenin bahçesine çıkıp ağaç kenarındaki bir banka oturmuştuk.

Kahvemden bir yudum aldım ve kitaba bakıp dudağımı araladım" Süreyya... Tam bir deniz aşığı."

O da kahvesinden bir yudum almış ve dudağını aralamıştı"Öyle..."

"Peki Suad?"

"Suad kocası Süreyya'yı çok seviyor ama kocasının ilgisizliği, anlayışsızlığı ve gereksiz şeylerle meşgul olmasından dolayı her geçen gün kendini biraz daha yalnız hissediyor."

Bir süre susmuş ve tekrardan söze girmişti"Ama bir süre sonra Necib sayesinde kendini daha iyi hissediyor, seviyor onu, Necib ise Suad'ı."

Başımı hızla sağa sola salladım"Necib, sevmemesi gereken bir kadını seviyor."

"Necib, yaptığından utanıp, suçluluk duyuyor tabi ama... Ama onu deli gibi sevmekten de vazgeçmiyor, Süreyya'nın yaptığını yapmıyor!"

"Ama Süreyya da eşine çok aşıktı..."

Başını reddercesine sağa sola sallayıp dudağını araladı" Necib, korkarak ama bir o kadar da içten seviyordu. Bu aşkı yüzünden de hasta olmamış mıydı zaten?"

Bir süre ikimizde susmuştuk... Neden konuşmamız bir anda tartışmaya dönüşmüştü, anlamış değilim. Dudağımı aralayacağım vakit yanımıza biri gelmişti...

"Eylül, ders başlayacak!"

"Eylül mü?" İsmi Eylül müydü yani?

Bana kısa bir bakış atarak arkadaşına döndü"Tamam geliyorum İpek."

Kitabını sıkıca tutarak ayağa kalktı ve bana döndü "Düşündükçe Suad'ı değil, onun ruhunu, sade ruhunu sevdiğini görüyordu. Bu büsbütün başka bir aşk, yeni bir aşktı.Onu, ele geçiremeyeceği, sahiplenemeyeceği, başka hiçbir kadında bulamayacağı için seviyordu. Bakışı için, gülümseyişi için seviyordu."

Bir an susmuş ve arkasını dönüp gitmişti... Ben ise kafamdaki düşüncelerle öylece kalmıştım. Ben her okuduğumda Süreyya'yı savunurken, birden birinin Necib'i savunması... Kafam allak bullak olmuştu.

06.02.2022

Ay ne oluyo ne oluyo!

Düşüncelerinizi bekliyorum Çikolatalı keklerim ♡

kahverengiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin