| EYLÜL |
Arya'ya bakıp gülümsedim ve elini sıkıca tutmamla camiye girmiştik. Arya elimi bırakmış ve koşmaya başlamıştı. Gittiği yöne baktığımda beyaz bir kedinin yanına gittiğini gördüm. Eğilmiş, kediyi seviyordu.
"Ya sen çok güzeysin ama."
Bana bakmış ve gülümsemişti"Yumuşacık..."
Gülümseyip yanına geçmiş ve bende Arya gibi eğilmiştim.
"Teyze, bu kedi bizim olsun mu?"
"Ama teyzecim bu kedi caminin kedisi, olmaz ki."
Arya başını sallamış ve dudağını büzmüştü.
Ya kıyamam ama...
"Arya, mescide geçelim mi miniğim? Namazımı kılayım, çıkınca yine seversin."
"Tamam teyze."
Arya, kediyi öpmüş ve doğrulmuştu. Elimi tutmasıyla mescide girdik.
...
"Teyzecim ben namaz kılarken sen kenarda otur tamam mı?"
"Teyze, bende seninle namaz kılmak istiyoyum."
"Ya Arya'm... Tamam teyzecim."
Arya'nın küçük burnundan öpmüş ve önüme dönmüş, namaza niyet etmiştim.
...
"Gel teyzecim ayakkabılarını giydireyim."
Arya'nın merdivene oturmasıyla ayakkabısını giydirmiş, bağcıklarını bağlıyordum...
"Teyze, ben sana dua ettim."
"Yaaa, ne dedin peki?"
"Allah'ım, ben teyzemi çok seviyoyum sende onu çok sev."
Ah...
Saçlarından öptüm ve doğruldum.
"Aa Fatih'cim!"
Ne?
Arya hızla kalkmış ve koşmuştu.
Bende doğruldum ve Arya'nın koştuğu yöne baktım.
Arya, Bera'nın açtığı kollarının arasına girmiş kıkırdıyordu. Onların bu haline gülümseyip, yanlarına gittim.
Bera doğrulmuş ve bana bakıp gülümsemişti."Selamün aleyküm Eylül."
"Aleyküm selam Bera."
Bera bir süre bana bakmış ve Arya'ya dönmüştü. Arya ise sevinçle dudağını aralamıştı"Fatih'cim, biliyoy musun? Ben teyzemle namaz kıldım."
"Ya öyle mi Arya? Çok sevindim fındığım."
Arya, Bera'nın elini sımsıkı tutmuş ve başını kaldırıp Bera'ya kıkırdayarak bakmaya başlamıştı. "Fatih'cim sen neden bu kadar uzunsun?"
Bera kıkırdayarak dudağını aralamıştı" Bilmem Arya. Belki de küçükken çok süt içtiğim içindir."
"Süt mü? Bende içiyoyum ama hep aynıyım Fatih'cim."
"Ya Arya."
Arya'ya bakıp gülmeye başlamıştım. Arya kollarını Bera'nın eline dolamış gülümsüyordu" Fatih'cim, biz teyzemle payka gidip pamuk şekey yicez, sende geliy misin bizimle?"
Ben merakla Bera'ya bakarken, Bera gözlerini gözlerime çevirmişti.
"Teyzen de isterse neden olmasın-"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kahverengi
SpiritualSaate baktığımda ders çoktan bitmişti, Akel'e dışarı çıkacağımı söyleyip derslikten çıkmıştım. Fakültenin bahçesine çıkmadan önce kantine doğru yürüyüp bir kahve aldım ve ilerledim. O sırada hahverengi başörtülü bir öğrenci kitabını düşürmüş ama fa...