Part 22 BAHÇEDE BİRİ VARDI

20 0 0
                                    


BÖLÜM 22


BAHÇEDE BİRİ VARDI


O gece Lali'nin bahçesinde aşina biri vardı. Greg, Lali'nin katilini yakından görmüştü. Greg'in ustura ile Bedros'u öldürmek istemesidir.


Horozlar tüneklerinde öttü, ardından uzaklardan da yankı geldi. Greg yatağından büyük bir ağırlıkla uyandı. Üzerinden değirmen kayaları geçmiş gibiydi, başı ağrıyor ve vücudunda büyük bir kırgınlık hissediyordu. Savaş başlamıştı, Greg orduya çağrılmıştı. Bugün Gönen'deki karakola işlemler için uğraması gerekiyordu.


 Bugün yapılması gereken oldukça çok işi vardı ama işe nereden başlayacağından emin değildi. Usturasını sıcak suya batırırken aynadaki yüzüne baktı. Sarı saçları karışmış ve ters yöne yatmıştı. Mavi gözleri kanlanmıştı ve solgun görünüyordu. Dün gece düzensiz uyumuştu. Gece boyunca karabasanlar üzerine gelmişti. Dün geceyi düşünürken birdenbire teninde ustura acısı hissetti. Çenesinin altını kesmişti. Akan kanı dindirmeye çalışırken dışarıda önce rüzgâr sonra at sesi duyuldu. Pencereden baktığında bahçelerinde kır bir atın üzerinde Bedros'u gördü. Uzaktan Bedros'a baktı. Bedros, evlerinin merdivenlerinden çıkarken, Greg elindeki usturayı tezgâhın üzerine bıraktı, yüzünü havluyla gelişigüzel kuruladı ve kısa bir tereddüdün ardından usturayı bulunduğu yerden alarak katladı ve cebine koydu.


Kapıya daha vurulmadan açtı ve Bedros'un solgun yüzüne baktı. Konuşmuyordu, dalgındı, gözleri onu delip geçiyordu.


"Günaydın Greg,"


"..."


"Bana bir günaydın demeyi esirgemezsin değil mi Greg?"


"Günaydın."


"Bunca yıllık dostluğumuz ve arkadaşlığımıza rağmen bu kadar isteksiz bir günaydına anlam vermek istemezdim. Greg neyin var senin? Oldukça düşünceli ve dalgın görünüyorsun?"


"Sanırım dün gece uykumu iyi alamadım. Gece boyunca karabasanlarla uğraştım."


"Karabasanlar mı?"


"Evet, kâbus gibi üstüme geldiler."


"Neyse boş ver bunları, çocuk değilsin ya, yolda açılırsın."


"Yolda açılır mıyım?"


"Gönen'e giderken seninle at sırtında uzun bir muhabbetimiz olacak değil mi Greg?"


"Hem Gönen'e gideceğimi nerden biliyorsun?"


"Merak etme Greg. Bu sabah Bay Yorgi ile karşılaştım. Bütün köylerdeki eli silah tutan genç erkekler orduya çağrılıyormuş. Bay Yorgi, atölyesine malzeme almak için Gönen'e gittiğinde karakola çağırmışlar. Tebligatı dün Bay Yorgi getirmiş. Yunan ordusunun bu yöne doğru ilerlediğini öğrenmiş. İşgalden Gönen de nasibini almış. Şehirde büyük bir hareketlilik yaşanıyormuş. Çarşı Camisi'nin karşısındaki karakoldan eli silah tutan herkese tebligat yapılıyormuş. Bütün köylere ivedi gönderiliyormuş. Yakında orduya katılacağız Greg."

ÖMRÜM UZAKLARDA AZALMASINHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin