de rit 1

2.1K 90 0
                                    

Het was al na half negen,zeg maar een uur of negen.
De meiden hadden het uur uit het oog verloren.
Naoual hoorde getuut voor haar huis.
Hoe laat is het Habiba? We zijn echt laat,je broer staat voor de deur en hij maakt er ook nog mooi wat lawaai bij.
Het is al kwart na negen! riep Habiba. Naoaul er belt iemand aan,een jongen. Ik ken hem...
Doe de deur niet open he,wacht tot ik naar beneden komen.
Deed de deur open,sjonge sjonge zei er iemand.
Ik zag meteen dat het mijn neef was,ewa waar ga je naartoe?vroeg hij onmiddelijk. Ik ga gewoon even weg. Met wie dan? Moh staat buiten te claxonneren,ik denk dat hij zijn zusje nodig heeft. Shit,Moh mag nog niet weten,dat zijn zusje meegaat. Tfoe tfoe,ik weet niet,Brahim ga jij even anders kijken,wat hij nodig heeft? Ja is goed. Ik zag dat Brahim,Moh gelijk vier kussen had gegeven,ze hadden mekaar een lange tijd niet gezien.
Habiba,wajaw je broer staat hiervoor de deur,wat gaan we doen?
Het interesseert me niet. Ik stap gewoon bij hem in en zodra je neef weg is;komen we je halen.

Habiba ging bij haar broer vanachter zitten. Sjow,zei Brahim,dus jullie gaan stappen? Stappen zei Moh? Ja,dat heb je zeker niet gehoord?
Er bevindt zich een Marokkaanse feestje,richting Amsterdam.
Oh nee,dat heb ik niet gehoord. Ewa,je lievelingszanger komt en je weet het niet,Najim Aghrib mann!!!!!
Wajaw ini Wallah? vroeg Habiba hem terzake.
Ja whallah lieverd,raad wie er nog mee met hem komt?
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Je meent het niet,Laila chakir???
Ja,volkomen goed geraden.
Broer hafek,laten we gaan,ik smeek je.
Euhm,Moh stotterde wat en kon zijn zin niet afmaken.
Heb je anders andere plannen vroeg Brahim. Nee dat is het niet,maar ik weet niet gaat moeilijk,mijn raam is kapot enzo....
Ewa a Sahbi,dat kan je toch wel vertrouwen met onze Marokkanen,er zijn Beveilingsmannen op het park,heel goede vrienden van mij. Ze zullen zeker je auto goed bewaken.
Ewa hafek hafek hafek e oeme ino,Pleaseuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

Nou ze stonden wel lang voor mijn deur,dus ging ik gauw een kijkje nemen.
Ik zag Habiba met een smile over haar face,Moh die er zowat onzeker uitzag en Brahim die mij meevroeg naar het concert in Amsterdam.
Weh nichtje,zeg niet dat je het niet hebt gehoord?
Wat dan? JAHHHHHHHHHHHHHHHH NAJIM AGHRIB EN LAILA CHAKIR KOMEN!!!!
Schreeuw niet zo,man,straks gaat er nog een raam kapot,glimlachte ik Moh toe.
Ja,zeker weet ik dat. En vertrekken? Moh keek me zo onzeker aan?
Jah,ewa plankgasssssssssss Broer,naar Amsterdam!!!!
Nou gek,Moh had helemaal niets over Habiba haar kleding gezegd,vertelde ze me.
Mijn neefje Brahim was mijn leeftijdsgenoot en het stoorde me helemaal niet dat hij meeging,want hij is een uitzondering!
Hij weet alles over me en ik over hem.
Dus Brahim,hoe komt het dat je zo uitgedost bent,vroeg ik hem.
Ewa,ik was al meegevraagd door een paar mensen,maar dit kan ik toch niet laten staan,mijn lievelingsnichtje,mijn goede vriendje en jah zijn jongere zusje!!!
Het word vandaag lekker stappen!!!
Kaje Visa ou passeporte!!!!zong Brahim
Hahahah,al ben je hier legaal,ze trouwen niet eens met je,lachte Habiba hem toe!
Ik was heel ergens anders met mijn gedachte,Moh keek af en toe in zijn achteruit kijkspiegel,hij glimlachte naar mij en deed er soms zelfs een knipoogje bij.
Ik werd heel verlegen,...Ergens ver weg in mijn dromen...
Habiba maakte nog wat grapjes met Brahim. Ze konden het goed met mekaar vinden. Wajaw hla gekibbel van hen!! Je wordt gewoon zot van hen!
Moh reed 200km/per uur,zo snel wou hij in Amsterdam aankomen.
Jah en ik was ver in mijn gedachte aant denken aan....

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu