belletje

1.7K 79 6
                                    

Niets kon haar meer schelen! Habiba probeerde haar te kalmeren en zei tegen Naoual: Boontje komt op zjin Loontje!
Het was al laat in de avond en Habiba besloot toch maar eens naar huis te gaan! Ze nam afscheid van Naoual en herhaalde nog eens haar woorden: Boontje komt op zijn loontje,liever ooit dan nooit!

Naoual bracht haar tot aan de deur,haar ouders zaten in de salon,thee te drinken,ze hoorden hen praten over Marokko. Dat ze in Marokko zouden blijven,ze hoorde haar vader zeggen: Als ze in Marokko wat verkeerds doet,Whallah,ik zweer op het graf van mijn vader,ik zal haar papieren scheuren!!Vergeet mijn woorden niet...

Naoual liep naar boven en begon weer te huilen...
Waarom deed mijn vader me dit aan?Mijn leven in Marokko,trouwen in Marokko... Nederland vergeten,bij het gedacht,viel het haar al tegen!!
Huilend viel ze in slaap! Ze ging nog drie weken in Nl doorbrengen,thuis dus,want ze mocht niet meer gaan werken,ondanks het ongeval.

's Morgens werd ze wakker,het eerste waar ze aan dacht,was dat ze over drie weken,elke dag in Marokko wakker zou worden!
Ze ging de badkamer binnen en haar vader riep van beneden:Haast je wat! Ik moet nog rodoe(riteule wassing) doen!!
Vlug waste ze haar gezicht en droogde het af in de kamer! Ze keek dromerig naar buiten,het zonnetje scheen zo mooi...
Haar vader was ondertussen in de badkamer! Haar moeder was wat kleren in de tuin ophangen,...
Ze besloot om vlug te gaan ontbijten zodat haar vader haar niet zou aanspreken.

Ze nam wat melk om te drinken en ging voor de tv zitten!
Pfff,hoe zou het zijn in Marokko zonder tv?
Friends missen? Nooit meer van mijn leven zien! Maar dat was nog niet het ergst,het ergste was dat ik dierbare personen nooit meer terug ging zien,alleen tijdens de vakantiemaanden,mijn werk missen waar ik zoal gewend aan was geworden!!!
Waarom?! Waarom?!
Die Bitch neem ik nog wel tussen! Mijn leven verpest!

Habiba had inmiddels alles aan Moh vertelt,hij vond het zo erg,hij wist niet wat te doen,hij werd helemaal gek...
Hij vertelde het zijn moeder en vroeg of Haij het meende,als hij zoiets zei.
Ja,mijn zoon,Haji,doet wat hij wil,niemand kan hem tegenhouden!
Hij schudde met zijn hoofd en vertrok van huis,zijn moeder vroeg hem wat hij nog ging doen,maar hij antwoordde niet...

Habiba zei tegen haar moeder,dat hij er niet goed van was om zoiets te horen,ze was zijn collega en zijn vriendin...

Mohamed wou zo graag Naoual spreken,maar ze kon niet buiten,want ze was nog ziek van het ongeval,nog misselijk dat ze nooit meer Nl terug ging komen,...
Hij besloot haar te bellen en zich voor te doen,als haar baas.
Gelukkig nam haar vader niet op,..
Het was Naoual die hij aan de lijn had!

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu