Amin..

1.6K 58 2
                                    

Habiba had het leuk met Amin in Casanova, ze praatten over het een en ander. Ze konden het héél goed met mekaar vinden. Amin kon zijn liefde gevonden hebben. Na een tijdje besloot hij dat hij er klaar voor was om zijn liefde te verklaren aan haar. Habiba maakte Amin al vlug duidelijk dat het goed tussen haar en Brahim ging en dat het maar een soort verliefdheid was voor Amin omdat ze goed met mekaar overeen kwamen. Ondertussen was Brahim helemaal in de wolken, hij wou al deze zomer met haar verloven of trouwen. Iedereen mocht het weten van hem, hij had zijn ware liefde gevonden! Naoual was nog steeds in de weer van haar huwelijk, er ging heel wat mis dat ze terug moest regelen. Habiba was vaak dromerig, ze had amper haar aandacht bij het huwelijk van haar broer. De hele familie was al aangekomen om Naoual te helpen met de voorbereiding van haar trouwfeest.
Ze zaten allemaal in de living op de sedaria, het was zo warm, iedereen veranderde steeds van zitpositie.

Salaam alikoum zei een mannenstem.
Habiba was de eerste die opkeek, want het was Brahim.
Alikoum salaam zeiden ze in een koor allemaal.
Naoual, kan je even komen? vroeg hij.
Ja, ik kom zo, ff dit mandje vullen, dan ben ik bij je.
Is goed, ik sta in de gang zei hij.

Naoual liep naar Brahim terwijl Habiba enkele vriendinnen toefiezelde dat Brahim haar vriendje was.
Ewa nichtje, hoe verloopt het? vroeg Brahim aan Naoual.
Het is zo druk neefie, ik kan het amper aan, ik heb zo'n zin om het af te lassen, ik word echt gek, maar het moet doorgaan, niemand houdt me tegen om met de liefde van mijn leven te trouwen. Het is echt zo'n leuk gevoel, zo moeilijk om het te verwoorden.
Is toch goed, ik ben echt fier op je nichie zei Brahim en knuffelde haar.
Nou en jij dan, hoe is het met Habiba? vroeg Naoual.
Nou ja, daar kwam ik eigenlijk over praten. Ik wil je wat laten zien.
Wat dan, show me!? vroeg Naoual heel nieuwsgierig.
Naoual haar pa kwam de trap op. Ah, laten we maar even wachten.
Brahim groette effe Naoual haar pa.
Nou, kom even dan naar het dak, daar zijn we alleen dan; kun je me alles vertellen en hetgene laten zien wat je wilt laten zien.
Ja, goed idee zei Brahim.

Poeh wat is het hier warm man!
Maar vertel hihih, wat wil je me zo nodig vertellen.
Nou ja, kijk maar zelf.
WOWWWWWWWW, is hij voor haar?!
Hij haalde gewoon een zilvere ring tevoorschijn met allerlei diamantjes op. Was zo mooi! Ik was al dadelijk verliefd, ik probeerde hem rond mijn vinger, maar hij was net iets te klein.
Hij is prachtig en en ?
Wat en? vroeg hij.
Ja wanneer ben je van plan om het te geven vroeg ze.
Dat weet ik ook niet, op je trouwdag ofzo, ofwel nu?
Wat denk je Naoual?
Hahah, als ik jou was zou ik er niet mee wachten, zal ik haar voor je roepen?!
Ja doe dat maar.
Naoual huppelde de trap al af.
Trouwens het is geen zilver, wit goud zelfs riep Brahim naar beneden toe!
Hahha , nog beter zei Naoual

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu