love

2K 81 5
                                    

Wat een lieve jongen!
Habiba is echt een schat,ze had gewoon alles geregeld met haar broer en haar moeder! Haar moeder kwam sinds die dag wat vaker wat bij mijn moeder,mijn moeder zat dan niet alleen en natuurlijk kwam Moh ook,maar hij bleef alleen met ons thee drinken als mijn vader er niet was. Want hij schaamde zich nog voor mijn vader,Moh's vader was zo blij toen hij het nieuws vernam,hij ging binnen een twee dagen terug naar nl keren. Dan ging hij alles regelen,want Moh wou zo vlug mogelijk trouwen en Naoual in huis bij hem hebben. Je zag voortaan mijn moeder altijd met een glimlach door het huis lopen,mijn vader kwam binnen en ineens werd iedereen stil. Moh zei dat hij ervandoor ging,dat hij nog wat te regelen had,hij groette nog mijn vader en deed zijn schoenen aan en vertrok. Mijn vader bleef me aankijken,ik bleef terug naar hem staren,toen wist ik het,ik zat op zijn plaats,mijn vader had zijn lievelingsplaats,als hij thuiskwam,moest je je reet reppen.

Ze hadden het nog met hun drieën over de vader van Moh. Mijn vader had hem zo gemist,hij wou hem zo vlug mogelijk terugzien. Konden ze nog eens wat samendoen. Ze waren heel goede vrienden van mekaar,want toen mijn vader naar Europa kwam,woonde hij in bij Moh's vader,ze woonden allemaal samen in een huis,waar ze nu een café van hebben gemaakt! Mijn vader vertelde over vroeger. Ik vond mijn vader was altijd serieus bij ons. Maar hij was erg sociaal met andere mensen,hij bracht hun aant lachen,vertelde hun verhaaltjes,maar mijzelf of mijn broers,zussen daar vertelde hij nog wat aan.
Mijn vader heeft nooit een opvoeding gehad,want toen hij drie was zijn,zijn ouders overleden.
Mijn vader vertelde dat hij nog heel goed wist toen Moh eens naar huis kwam,met versleten schoenen en dat hij toen een pak slaag had gekregen. Die schoenen waren net nieuw;ze gingen zehma dat weekend naar een trouwfeest en iedereen had ervoor nieuwe kleren gekocht,maar Moh was gaan voetballen,het voorste van zijn schoen was weg toen hij thuiskwam. Gelukkig kon mijn vader Moh's vader tegenhouden,anders had hij niet geleeft vandaag !
Dan had ik hem ook niet meer...Wie had me op de dag vandaag gered.
Moh's vader was die dag zo kwaad,er was wat op werk gebeurd,hij kon zich niet meer beheersen en klopte maar op zijn zoon...

Telefoon ging af...
Inderdaad als je over de duivel praat...
Het was Moh's vader,hij vroeg hoe het ging en dat hij dinsdag om 12.00u in Schiphol zal zijn en dat mijn vader hem moest komen afhalen. Mijn vader vond het geen probleem,hij vroeg nog of hij vijgen nog meenam en een liter olie!
Gek maar waar,binnen een week gingen we zelf naar Marokko,maar mijn vader wou nu al proeven van die vijgen en olie...
Hij snakte er al naar,... Oud ventje,meskien
Hij snakte naar de vijgen en olie
En ik,ik snakte naar de zee,lekker aan strand met Moh,het zou gezellig worden,whaaa gewoon bommm!

Het was al laat en Habiba's moeder vroeg of ik haar naar huis wou brengen,ik vroeg aan mijn moeder of het niet erg was als ik even meewandelde...
Ik wandelde en Moh's moeder vertelde dat ze heel blij was en dat ze me altijd een leuke meid heeft gevonden,het was gewoon te mooi om waar te zijn,dat ik haar schoondochter werd.
Ik kuste haar op haar voorhoofd en zei dat ik haar altijd als mijn GELTI had bekeken en dat het nu echt leuk is als ik haar als schoonmoeder zou hebben.
Ze vroeg of ik nog even wou blijven,ik zei: Oke is goed,maar niet lang,want vader wacht op mij,je weet....
Inderdaad ik weet hoe het zit zei ze.
Habiba liet me schrikken en knuffelde me heel hard,ik ben zo blij,wajaw,mijn vader komt eindelijk terug,jullie gaan alles lekker bespreken,we gaan een grote feest houden,man!!
Binnen een week zitten we al op de boulevard van Nador,wajawwwwwww,ik kan het niet geloven,wij samen,wajaw,Naoual,zeg me nog een keer dat het waar is en dat het klopt dat je met Moh gaat trouwen,ik geloof het niet,het lijkt wel een droom!
Ik ben dolblij en ik ga met je broer trouwen!!!
Het is waar,het is geen droom,we begonnen te dansen,te giechelen,gewoon als gekken te dansen,Moh's moeder begon te lachen en deed lekker mee met ons.
Ik had gewoon een te gekke schoonfamilie,beter dan dit kan ik me niet wensen,wie had dit ooit gedacht en dit is nog maar het begin!!!

Moh kwam binnen en begon helemaal gek te worden van ons.
Hij zette wat muziek op en nam zijn moeder vast en kuste haar op haar voorhoofd en nam haar op,hij danste helemaal van vreugde!
Zijn moeder,wajaw beetje rustig,ik ben maar een oude dametje hoor.

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu