Ik ging even een plekje zoeken in het huis waar het tochte.
Een lekker fris windje. In de sidaria,vond ik het plekje maar helaas de gordijnen zaten me niet goed. Ze zagen er niet uit en ze hadden nog een geurtje erbij. Ik haalde ze af en ging ze in water doen met Tide,dat zal wel de waspoeder die ik gedurende deze maanden zal gebruiken in Marokko.
Nadat mijn moeder had gedaan met groenten te snijden,liet ze de saus sudderen op een laag vuurtje. Ze ging net naar boven. Ik riep haar nog vlug! Mama! Wat nu weer,Naoual?
Wat wat nu weer? Vraag ik zoveel?
Neen,maar ik heb nog wat werk te doen.
Ach zo,maar heb je wat dirhams?
Ik wil even gaan bellen.
Naar wie ga je dan bellen? Mohamed?
Ja ,mam dat ga ik doen,ik heb hem allang niet gesproken.
Loop even mee naar boven,dan geef ik het je anders moet ik terug naar beneden.
Ik liep met mijn moeder naar boven en kreeg een pak dirhams,genoeg om te bellen.
Toen ik onder was,deed ik vlug de ramen toe.
De deur trok ik achter me dicht. Sleutel had ik niet mee,maar dat probleem ging ik dan wel oplossen als ik terug was.
Dus ik liep naar de teleboutique ,onderweg kwam ik wat mensen tegen van het dorp. Ik glimlachte naar hun even want ik had echt geen tijd dus om een babbeltje te slaan,ik moest voor mijn vader thuis zijn. Hij was net de moskee ingegaan om te bidden,dus ik had zo een twintig minuten om te bellen. Bij het winkeltje kwam ik nog wat meiden tegen die de pik op mij hadden. Ze bekeken me van top tot teen aan. Ze zeiden wat tegen een paar jongens en die jongetjes begon kort daarna tegen mij te roepen.
E Kehba,ben je weer gekomen uit Europa,je hoeft niet zo een dikke nek te hebben. Kom eh Kehba loop met je rokje rond,zodat ze je eens goed kunnen tussen pakken. Had je niet genoeg geld ofzo om een hele rok te kopen.
Eigenlijk had ik terug gereageert maar aangezien het altijd dezelfde jongetjes zijn en mijn neef al eens gaan klagen is,liet ik de kindjes doen. Ze woonden in Marokko en waren altijd bij het winkeltje. Ze hadden gewoon geen leven dus gaan ze kritiek geven op andermans. Maar ja,de hoertjes hebben hun opgefokt.
BITCHESSSSSS....
Aangekomen bij teleboutique
Salaam alikoum,alles goed?
Ja met jou,is lang geleden eh!
Ja ewa ik kom maar weer eens langs om te bellen,ik ben je winst voor de zomer!
Je bent altijd welkom,dat weet je toch.
Dank je wel,Said