amin 2

1.6K 56 0
                                    

Mijn hele trouwfeest was geregeld,ik had alles voor mekaar gekregen. De hele familie had zijn kleding gereed, iedereen had wat gekocht of in mekaar laten steken. Aangezien ik niet op Habiba moest rekenen,had ik haar maar een kleedje naar mijn smaak gekocht,maar tjah onze smaak komt gelukkig goed overeen met mekaar.
Mohamed zijn kostuum moest alleen nog afgehaald worden en dan kon het feest van gang gaan.
Nog maar een paar daagjes te gaan,vijf om precies te zijn.
Ik belde hem even op om hem te zeggen dat hij zijn kostuum niet moest vergeten.

Tuut tuut... wallou hij neemt niet op.
Nog eens,toen nam hij wel op,maar hij praatte niet,hij liet gewoon ff horen dat hij het druk had. Oké,ik begreep het.
Wat een hitte,ik ga even uitwaaien op het dak.

Mama,ik ben op het dak hé schreeuwde ik naar beneden. Dus ik hoor je niet als je me nodig hebt.
Wacha zei ze terug.

Ah wat lekker,hier is tenminste wat wind.
Oh beba,ben je hier ook? vroeg ik.
Ja,ik kom even kijken hoe we de dak kunnen afdekken,ik moet wat ijzeren palen plaatsen,want zo gaat het niet lukken.
Maar babba,laten we het toch in openlucht geven,is toch niet erg,niemand ziet ons,want tjah we hebben nu eenmaal het hoogste dak.

Lah,komt niet in huis,Naoual,beter het dak afdekken,want mensen praten,gaan ze zeggen,kijk kijk,ze zitten nog te feesten als gekke mensen. Schamen zich niet met openlucht,hun vrouwen kunnen zo gezien worden zei mijn vader.

Weet je babba,je hebt gelijk,doe maar,is beter zei ik.
Ik gaf hem wel gelijk,het voelde niet goed,maar ik liet mijn vader zijn gangetje doen,want hij was best lief voor me geweest vandaag.

Ik bekeek het winkeltje,het was zo rustig,maar in de avond was het overal heisa; mensen kwamen terug van stad en gingen verder met genieten thuis. Gezellig met familie,buren,vrienden..
Ik zag voorbijrijdende auto's,allemaal aant toeteren,oh een bruiloft,wat leuk seg.

Binnenkort ben ik ook aan de beurt. Ik vraag me af of er ook zo gekke mensen zijn,die taxi gewoon gaan huren om met de stoet te rijden,dat vond ik altijd zo maf van die mensen,gaan ze ff lekker taxi huren om met de stoet mee te rijden. Geinig seg.

Tielifoen Naoaul riep pa.
Ik ben onderweg,ik kom riep ik terug.
Allo? vroeg ik.
Allo allo a zin,ik ben het,Mo,alles goed?vroeg hij.
Héhéh,jij gek!
Gek op jou schattie zei hij terug.
Lekkere dagje gehad?vroeg ik hem.
Ja,je weet drukke dagen,overal heen rijden,ben net terug,heb mijn pak afgehaald zei hij.
Eindelijkkkkkkkkkkkkk! Heb je dat nu achter de rug!
Ewa je weet toch,moet wel,maar hé Naoual,saffie,ik moet eten,mijn moeder roept,je hoort haar alvast,ze is zo ongerust dat ik weinig eet,de laatste dagen.
Hahah,zeg maar dat alles in orde komt,dat je alles inhaalt als we getrouwd zijn en doe haar de groeten hé.
Is goed,jij ook aan mn schoonma,hahhahaha,mn schoonma zei hij plagend.
Ga eten gek,zei ik tegen hem.
Goed goed,ik ga hé. Beslama!
Smakelijk,doeg zei ik terug.

Bij Habiba en Amin.

Ik heb mijn paspoort bij, alles in orde Amin, maak je geen zorgen hoor zei Habiba.
Ze kwamen aan bij de douane, lieten alles vlug nachecken en in een mum van tijd kwamen ze uit de file, ze genoten van de muziek, stank, je weet toch, Marokko je vindt er altijd wat op.

Rij hier in eh Amin. Hier heb je parkeerplaats zei Habiba.
Gaan we dan hier eten? vroeg Amin. Ja, wil je hier niet eten? vroeg Habiba.
Jawel, daar niet van, maar hier komen veel vrienden van me en aangezien die vrienden ook vrienden van Brahim zijn, zou het geen goed idee zijn en...
Stop stop, genoeg, ik snap het al zei Habiba. We gaan wel ergens anders eten, geen probleem, niets staat me in de weg hihihi.

Amin

Hmm, ze heeft niks over Brahim gezegd, blijkbaar wil ze niet over hem praten, dit is mijn kans saffie. Ik ga hem grijpen voordat het te laat is. Rustig aan; gewoon relaxed, komt alles goed jongen.

Habiba

Oef , ik ben echt zo boos op die klootzak van een Brahim, zomaar doen; hoe kon die? Ga ik echt niet vergeten. Mahlish Amin is bij mij, hij kan me wel troosten, ik hoop dat hij niet verder denkt, dat er wat achter zit ofzo. Ah neen joh, Amin is een aardige jongen, hij zal geen poging doen om me te versieren. Hij leeft met me mee. Net een broer voor me.

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu