Mohamed had helemaal gelijk.
Ik had Yassin niets over hem verteld,maar dan ga ik wel lekker cool even met hem praten in het toilet,waar hij niet eens een paar meters van verderop zit. Hoe kon ik zoiets klaarspelen?
Tfoe,Naoual waar zit je met je gedachte? Ik was helemaal verward.
Wat zou Mohamed met mij doen?Habiba had afgerekend en gooide het geld op tafel.
Ik ben geen hond,neem dat geld op en geef me dat fatsoenlijk zei hij.
Ze nam het op en gaf het hem.
Nu zijn we weer weg,mijn hele dag is verpest. Mijn eerste dag nog wel in Marokko,hoe hij het zei,schudde hij zijn hoofd erbij.We kwamen bij de auto aan en stapten in.
Habiba had helemaal niets gezegd,zelfs niet op de terugweg.
Mohamed die keek niet eens naar mij,saffie het was gedaan met mij.
Hij had zijn muziek luidop en concentreerde zich op de weg,hij wou blijkbaar niemand horen.Ik zag dat hij niet de weg naar mijn huis. Hij ging richting zijn huis.
Saffie,ik wist het niet meer,ik wist niet meer wat ik moest doen.
Wat moest ik denken,wat moest ik zeggen? Ik was helemaal niet onschuldig...
De tranen kwamen in me op,ik slikte en probeerde ze in te houden. Het ging moeilijk,er stroomde al een traan...
Een traan die ik had gelaten,om Mohamed,hoe erg ik het vond dat hij me had betrapt,hoe kon ik met Yassin gaan praten,een jongen die verliefd op mij was.
Ik liet een traan omdat ik toen net besefte dat ik Mohamed echt niet kwijt wou,als hij me ooit iets zou aandoen,saffie c'est fini avec moi.
Een traan van schuld,liefde die ik had gekregen en nu opeens begon te verliezen...Mannen op café staarden me aan,ze zaten me allemaal aan te kijken,hun aandacht was op de tv gevestigd,ze keken allemaal naar een vieze pornofilm,maar nu Mohamed langskwam ging hun aandacht naar zijn auto. Ik zag een paar jongens,die naar me wezen,om te zeggen van 'kijk daar dat meisje huilt',ik wist niet hoe me te gedragen. Ik veegde mijn traan kijkend naar de jongens...