boot 2

1.6K 79 7
                                    

Toen ik aan de douche kwam,zag ik dat mijn moeder ook daar in de buurt was. Ik verfriste me vlug en liep terug met mijn moeder naar de auto. Mijn moeder zei dat ik me niet druk moest maken en dat inshallah alles wel goed zal komen. Inshallah:zei ik. Ik wil Mohamed bellen als ik in Marokko ben. Is goed,mijn dochter,ik zal het tegen je vader zeggen...Hij zal dan naar de ouders bellen. Neen,mama,ik wil dat jij me dekt,zodat ik naar Teleboutique kan gaan lopen als we thuis zijn,ik wil Habiba horen,vragen of ze me ziekenhuisnummer van Mohamed kan doorgeven. Wacha,mijn dochter,ik zal het proberen.
Owwww,owwww,snel opruimen riep mijn vader. De boot is aangekomen! Steek alles in de auto,stap in zodat we al in de rij kunnen gaan staan. Mijn moeder stak alles in de koffer en ik zocht de identiteitskaarten enzo bij mekaar. Ik liet ze aan mijn vader zien en hij zei dat ik ze bij ticket van boot moest zetten. Er waren veel Hollanders en veel Fransen te zien. Fransen met hun volle bagage erbij. Hele kindercreche meegenomen. Mijn vader liet aan Spaanse agent onze papieren zien en we mochten inrijden. Hele heisa in de boot,naar links,naar rechts met de banden. Mijn vader deed rustig wat ze zeiden en toen mochten we lekker naar boven. Mijn vader zei dat we gingen slapen,ik zei tegen hem dat ik naar het dek ging,dat ik fris luchtje nodig had,mijn vader weet dat ik een beetje zeeziek ben,dus daar heeft hij geen problemen mee.
Dus ik ging naar het dek. Ik zat daar aant zwembad,ik hoorde wat meiden giechelen en ik keek hun aan en lachte even naar eentje van hun. Eentje van hen,vroeg me of ik uit Nederland kwam. Ik zei tegen haar,jah,ze vroeg vanwaar ik was enzo. Was wel een gezellige meid,maar ze werd vlug terug geroepen door een klein jongetje,die zei dat iemand achter haar zocht. Ik zei gedag en ze zei,dat we mekaar nog tegen gingen komen in Nador bij de boulevard. Ik keek rond me heen en zag dat er nog alleen maar mannen op het dek waren. Sommige lachten wel eens naar mij,maar ik gaf hun geen aandacht en ging toch maar naar de kamer. Ik ging maar weer een dutje doen,zodat ik uitgeslapen ben tegen dat ik in Marokko aankom.

The storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu