CHAPTER 4

46 3 0
                                    

Awal pagi lagi Fez sudah bangun.Dia sibuk memasak di dapur.Sarapan dah siap.Sekarang ini dia buat makanan tengahari pula untuk Amanda.Dia balik lewat nanti.Takut gadis itu lapar pula nanti.

Sementara menunggu lauk yang berada di dapur itu masak,dia bersarapan dulu.Kelihatan Amanda sedang termenung sambil menggigit roti di tangannya.

Jika dilihat kembali,cantik juga Amanda ni kan.Terpegun dia tengok.Dia tak rasa Amanda single.Mesti sudah berpunya.

Tapi,rasa ingin tahu dia kuat.Apa yang telah terjadi kepada gadis itu?Dia dihalau dari rumah ke?

Dan,kenapa dia memiliki senjata api?

Persoalan itu berlegar legar di fikirannya.

"Hei,dari tadi termenung."Tegur Fez.Amanda tersentak.Dia tersedar dari lamunan.Dia terfikirkan pasal Edrian tadi.

"Take it back."Kata Fez sambil meletakkan rantai milik Amanda di atas meja.Amanda mengerutkan dahinya.

"Aku tak perlukan benda ni.Dahlah.Aku nak pergi kerja."

Fez masuk ke dalam dapur lalu menutup api dapurnya.Lauk tadi sudah siap dimasak.Begnya diambil lalu menuju ke luar rumah.

"Kalau kau nak keluar,kunci ada dekat bawah pasu bunga tu.Kalau nak makan,makanan aku dah siapkan dekat dapur."Pesan Fez sambil memakai kasut.

"Ouh,okey.Oh ya...apa nama kau?"Tanya Amanda.Lupa pula dia nak tanya semalam.

"Fez."

Amanda mengangguk.

"Alright,Fez."

------

Rantai milik Amanda sudah dijual.Ada jugak kebaikan membeli alat perhiasan mahal mahal dulu.Boleh dijual ketika dia susah macam ni.Subang dengan cincin dia,nanti dia jual.Penuh beg dia dengan duit nanti.

Kini,terdapat 50 000 dolar di dalam beg sandangnya.Dia nak beli baju,telefon dan yang lain lain.

Mungkin dia patut belikan barangan dapur untuk Fez.Tak adalah dia menyusahkan lelaki itu.Dahlah lelaki itu memberi tempat tinggal untuknya.Diberi makanan percuma pula tu.

UNLUCKY Where stories live. Discover now