Sejak pulang dari membeli barang tadi Amanda berkurung di dalam bilik.Pintu terkunci pula tu.Fez mengeluh.Dia berada di hadapan pintu bilik Amanda.Nak ketuk ke tak ya?
Kalau dia ketuk nanti tak menganggu ke?
KLAK!
Pintu bilik dibuka oleh Amanda.Gadis itu baru saja lepas mandi.Masih bertuala lagi.
"Eh Fez?Lama ke kau tunggu kat luar ni?Aku tak perasan pulak aku terkunci pintu bilik tadi.Sorry sayang."Ujar Amanda sambil menarik tangan Fez masuk ke dalam bilik.
"Eh,tak adalah.Aku baru je nak ketuk pintu bilik kau tadi.Erm...kau okey tak?"
Amanda tersenyum.Pelik.Kenapa pula Fez tanya soalan macam tu?
"Kenapa Fez?Aku macam tak okey ke?Jangan risau.Aku okey jelah."
Fez meraih kedua dua belah tangan Amanda.Mata gadis itu ditatap sedalam dalamnya.
"Kan kita berdua tersempak dengan bekas tunang kau tadi.Lepas kita balik tadi kau berkurung dalam bilik je.Sebab tulah aku tanya.Kau okey tak?"
Amanda tertawa kecil.Bibir lelaki itu dikucupnya.Comel jelah Fez ni.Dia risau pasal tu ke?
"Aku okey jelah.Dia tu bukannya siapa siapa bagi aku dah.Kau janganlah risau.Aku okey jelah."
Fez tersenyum.Kepalanya dianggukkan.Rasa happy pula bila Amanda mengucup bibirnya tadi.
"Okeylah.Kau pakailah baju dulu.Aku nak buat air panas kat bawah sekejap.Cuaca sejuk ni pakai baju tebal tebal sikit okey?"
"Okey.Em...Fez.Kau takkan tinggalkan aku macam mana Edrian tinggalkan aku kan?"Soal Amanda.
Fez tersentak.
"Mestilah.Kita berdua dah janjikan?"
Amanda mengangguk sambil tersenyum.
"Dahlah.Aku turun bawah dulu."Ujar Fez sebelum melangkah ke luar bilik.Pintu bilik Amanda ditutup rapat.Dia menghela nafas berat.
Dia memang takkan tinggalkan Amanda.
Tapi,Amanda pasti akan meninggalkannya nanti.
-----
"Macam mana keadaan dia?"Tanya Lucia kepada doktor peribadi keluarga mereka.Mathew yang berada di atas katil itu hanya mendiamkan diri.Rasa sakit di bahagian bahunya masih lagi terasa.Mana taknya,kena tembak kot.
"Tak ada apa apa yang serius.Cuma,tembakan tu dalam.Mungkin akan ambil masa sikit untuk sembuh."Balasnya.Lucia hanya mengangguk.Kemudian,doktor itu melangkah keluar dari bilik meninggalkan Lucia,Mathew dan Caleb.
"Syntia tu memang tak guna.Sama je dengan Sylvia tu.Aku tak sangka orang macam tu sanggup khianati Smith.Patutlah kilang senjata api kita dekat England selamani tak keluarkan stok banyak.Rupa rupanya Syntia yang bekalkan senjata api dekat Gaven.Damn! Aku tak sepatutnya suruh dia jaga kilang kita dekat England dulu.Shit!"Ujar Mathew dengan nada kesal.
Dia ditembak oleh Syntia semalam.Sebenarnya,dia sudah lama tahu yang Syntia tu pengkhianat.Cuma,dia tunggu masa yang sesuai saja untuk tangkap gadis itu.Malangnya,operasi itu gagal.Orang orang Syntia sangat ramai dan gadis itu kuat.
"Kita kena lancarkan operasi baharu.Kali ni,aku nak libatkan Amanda."Kata Caleb perlahan.Amanda bukan calang calang orang.Gadis itu mahir dalam seni mempertahankan diri dan mahir menggunakan senjata api.
"Kau gila ke?Asher takkan setuju punya.Dia bukannya suka sangat dengan Amanda tu."Balas Mathew.
Lucia mengeluh.
"I akan cuba discuss pasal ni dengan Asher.Tapi,you pasti Amanda akan ikut operasi ni?"Ujar Lucia perlahan.
"Aku pasti dia akan ikut.Macamlah kau tak kenal dia,Lucia.Amanda tu anti gila dengan Gaven.Malam ni aku nak pergi rumah dia.Nak bincang pasal ni."Kata Caleb.
"Oh ya.Lupa aku nak bagitahu.Amanda dah tak stay dekat area Hiller Road.Dia dah stay dekat Vila yang kau bagi dekat dia."Sambung Caleb lagi.
Lucia mengangkat keningnya.Dia berasa terkejut dan bertambah gembira sebenarnya.Dia tak tahu pula Amanda dah stay dekat situ.
"Macam mana you tahu?"
Caleb terdiam sebentar.
"Mestilah aku tahu.Aku on crush dengan Amanda kot.Semua benda pasal dia aku tahu.Aku nak pastikan dia selamat.Itu je."Jawabnya dengan tenang.
Mathew membesarkan matanya.Tak guna punya Caleb.Ada ke patut dia cakap macam tu?Amanda tu dia punya tahu.
"Kau jangan macam macam ea,Cal.Dia tu aku punya."
Caleb menjeling Mathew lalu berdecit.
"Kau diamlah buaya darat.Tak sedar diri.Kau fuck perempuan sana sini,lepastu ada hati nak cakap yang Amanda tu kau punya.Sial.Amanda tak pandanglah lelaki tak guna macam kau."Kata Caleb sebelum melangkah keluar dari bilik.
Mathew mengenggam tangannya.
"Caleb tak guna! Kau tunggu aku belasah kau lain kali! Kau tunggu Cal!" Jerit Mathew dengan geram.Kurang ajar punya budak.Dia tu lebih tua tau.
Lucia hanya tersenyum melihat karenah mereka berdua.Macam macam.
YOU ARE READING
UNLUCKY
Romance"Kau dah rosakkan rancangan kita!Kita dah gagal Amanda!Ini semua disebabkan kau!"Kata seorang lelaki.Mata kelabunya tajam merenung gadis itu. Hanya disebabkan satu kesalahan dia dihalau oleh keluarganya. Dia hilang tempat bergantung. Tunangnya,yang...