CHAPTER 24

36 2 0
                                    

"Fez,kau letak kad majlis tu kat mana?Aku nak tengok."Kata Amanda.Nanti bolehlah dia mintak cuti dekat boss.

Fez yang sedang mencuci pinggan di singki itu menoleh.

"Ada dekat atas rak tepi meja tu."

Amanda mengangguk.Dia segera mengambil kad itu.

Majlis itu akan diadakan pada hari Isnin.Bermakna lusa.

"Kau datang ke majlis tu nanti?"Soal Fez.

"Nampaknya,macam tu lah.Aku terpaksa jugak datang."Balas Amanda lalu mengeluh.

"Kau tengok betapa besarnya pengaruh adik aku.Apa yang dia nak semua dia dapat.Mama sanggup datang sini semata mata nak turutkan permintaan adik aku.She's so lucky."Ujar Amanda perlahan.Fez terdiam.Sejujurnya,selepas mendengar cerita dari Amanda,dia rasa kasihan dengan gadis itu.Dia tak pernah dapat kasih sayang yang secukupnya dari ahli keluarganya.

"Aku faham perasaan kau.Tak kisahlah dia adik angkat kau ke apa.Tapi,Mama kau tak boleh buat kau macam tu.Aku bersimpati dengan apa yang dah jadi dekat kau Amanda.Kau jangan risau.Aku sentiasa ada kat sini.Kalau kau ada masalah,luah je dekat aku,okey?Aku sudi dengar."Balas Fez.Tubuh gadis itu dipeluknya.Walaupun baru saja kenal dengan Amanda,dia rasa tenang saat bersama dengan gadis itu.

"Thank you,Fez."Gumam Amanda.

Amanda sangat hargai Fez.Lelaki itu selalu ambil berat pasal dia.Tak macam Asher dan Mama.Hanya tahu memarahi dia saja.

------

Hari hari berlalu.Akhirnya,hari ini Asher dan Lucia bakal berkahwin.

Fez dan Amanda masing masing sedang bersiap siap.Sedang Fez ralit membetulkan jam tangannya,dia terlihat Amanda sedang membetulkan hostel (tempat letak pistol) di pehanya.Kemudian,gadis itu meletakkan beberapa peluru ke dalam pistol.

Pistol itu diletakkan ke dalam hostel.

Pada masa yang sama,Amanda memandang kearah Fez.Mata mereka berdua bertemu.

"Hanya untuk keselamatan."Kata Amanda.

Fez hanya membiarkan saja.

Amanda melangkah merapati Fez.Kot lelaki itu dibetulkan.

"Aku tak sangka kau sekacak ni.I like your hair,though."Puji Amanda.Fez selalu berpakaian biasa di rumah.Ini kali pertama dia melihat Fez berpakaian formal.

Rambut lelaki itu juga digayakan.

Fez tersenyum.Amanda tidak kurangnya juga.Cantik.

"Jom.Kita gerak.Guards dah tunggu kat depan."

Fez mengangguk.





Sampai di Villa,Fez terpesona melihat kawasan Villa itu.Ini bukan Villa.Tapi istana.Sangat besar.

Dihiasi juga dengan taman bunga yang besar di kawasan rumah,menambahkan lagi kemegahan Villa itu.

Terdapat juga pancuran air di tengah tengah taman.Tidak ubah seperti istana di drama Cinderella.

Kelihatan ramai pengawal yang berbadan sasa berjaga di setiap pelosok Villa.Nampaknya,keluarga Amanda mempunyai sistem keselamatan yang tinggi.

Amanda melangkah keluar dari kereta.Begitu juga dengan Fez.Mereka berdua melangkah masuk ke dalam ruang utama Villa yang sudah tersusun elok kerusi.

"Amanda,how are you?"Sapa Mathew lalu mengucup pipi Amanda.

"I'm good."Balas Amanda dengan senyuman.

UNLUCKY Where stories live. Discover now