CHAPTER 15

39 2 0
                                    

Bangun saja dari tidur,Fez terus membasuh mukanya di singki.Bunyi pintu dibuka menarik perhatian dia.Lantas kepalanya ditoleh.

"Amanda?Kau nak pergi mana?Baru pukul 7 pagi."

Takkan awal awal pagi dah nak keluar kot?Awal lagi ni.

"Aku nak pergi kerja."

Fez mengerutkan dahi.Kerja?Sejak bila pulak gadis itu dapat kerja?

"Kerja?Kau kerja kat mana?"Soal Fez lagi.

"Dekat tempat basuh kereta.Tak jauh dari sini."Balas Amanda.

"Tunggu aku kejap.Aku hantar kau."

Amanda lantas menggelengkan kepalanya.

"Eh...tak payah.Menyusahkan kau je.Aku boleh pergi sendiri."

Fez hanya mengabaikan Amanda.Baju sejuk dan kunci motornya diambil lalu melangkah keluar rumah.

Helmet yang berada di tangannya diberikan kepada Amanda.

Fez mula membawa motornya mengikut arah yang dikatakan oleh Amanda.

Tidak lama kemudian,mereka sampai di hadapan kedai servis kereta.Kedai itu agak besar.Fez memandang segenap ruang kedai itu.

Tiada pekerja perempuan.Semuanya lelaki.

"Kau pasti ke nak kerja dekat sini?Tengoklah pemakaian kau.Kau tak takut ke kalau ada apa apa jadi kat kau nanti?"Tanya Fez serius.Dengan bentuk badan Amanda yang menggiurkan itu,ditambah lagi dengan pemakaian dia yang hanya memakai singlet dan seluar pendek itu memang boleh mengundang bahaya.

"Emm...sexy sangat ke?"

Fez mengeluh.Sweater miliknya dibuka lalu disarungkan pada badan Amanda.Hanya lelaki saja yang faham perasaan dia.

"Guna ni.Pukul berapa kau rehat nanti?"Soal Fez.

"Pukul 12."

"Kerja elok elok.Kalau ada apa apa,telefon aku faham?"

Amanda mengangguk.








"Kau nak apa,Sylvia?"Soal Fez dengan nada yang malas.Sungguh.Dia tak ada mood bila jumpa dengan perempuan tu.

Sudahlah pagi pagi macam ni sudah ada di rumahnya.Balik saja daripada hantar Amanda,terus tengok muka dia di hadapan rumah.

Mana tak menyampah dia.

"Aku tak nak apa apa.Aku cuma nak ingatkan kau sekali lagi.Makin lama kau simpan perempuan tu dalam rumah kau,aku akan terus ganggu kau."

Fez memutarkan bola matanya.

"Kenapa kau benci sangat dengan dia hah?Apa yang dia dah buat dekat kau?"

Sylvia tersenyum sinis.Dia memeluk tubuh.

"Bukan urusan kau.Aku nak kau jauhkan diri daripada dia.Itu je.Aku tak nak kau menyesal nanti."Balasnya sebelum melangkah pergi.Fez hanya mengabaikan kata kata gadis itu.Malas nak layan orang gila.

------

Amanda menggosok kereta di hadapannya menggunakan span dan air sabun.Tidak jauh dari dia,dia ternampak seorang gadis yang dia amat kenali.

Lucia?

Apa yang gadis itu buat di sini?

Pada masa yang sama mereka berdua bertentang mata.Lucia melemparkan senyuman kepada dia.Amanda pula?Gadis itu terus membuat kerjanya tanpa menghiraukan Lucia.

"Amanda,lama tak jumpa you.I dah lama cari you.You sihat?Tinggal dekat mana sekarang?"Soalnya lembut.Gadis itu memang lemah lembut orangnya.Tapi dia tak sukakan gadis itu.Dia benci.

"Kau ada nampak aku sakit ke sekarang ni?Bodoh."Balas Amanda.Tanya soalan bodoh.Dah nampak dia bekerja di sini.Mestilah dia sihat.

"Janganlah macam tu,Amanda.I risaukan pasal you.You tinggal dekat mana sekarang?Jom tinggal dengan I."Ujarnya sambil memegang lengan Amanda.Sedikit pun dia tidak terasa dengan kata kata kasar yang dilontarkan oleh Amanda kepadanya.Amanda menepis tangan gadis itu.

"Tak payah nak buat buat risau pasal aku.Kau sebenarnya suka kan aku kena halau?Tak payah nak berlakonlah,Lucia.Kau tu sama je dengan Sylvia dan Edrian."

Lucia mengeluh.

"Janganlah cakap macam tu,Amanda.I betul betul risaukan you.Jomlah tinggal dengan I.I tak sanggup nak biarkan kakak I sendiri kerja dekat sini."Pujuknya lagi.

Amanda mengetap rahangnya.Geram dengan Lucia.

"Kau tak faham faham lagi ke?Aku cakap aku tak nak.Satu lagi,Lucia.Kau tu bukan adik kandung aku.Kau tu anak angkat je tau dalam keluarga aku.Sedar diri sikit."

Amanda tersenyum sinis.Dia melangkah pergi dari situ.Muak nak tengok muka Lucia.

UNLUCKY Where stories live. Discover now