Amanda mengeluh perlahan.Bahunya dipicit dengan perlahan.Penat seharian bekerja.Leher dia pun rasa lenguh semacam.Hari ini pelanggan ramai daripada yang biasa.
"Kenapa?Sakit badan ke?"Soal Fez yang sedang memasak di dapur.
Amore menoleh.
"Lenguh lenguh je."Balas Amanda.
Fez mematikan api dapur.Dia melangkah merapati Amanda yang duduk di sofa itu.
"Sini aku tolong picitkan bahu kau."
Amanda menurut saja.Rasa sedap sekejap bila dipicit oleh Fez.
Entah kenapa Fez ambil berat terhadap gadis itu.Mungkin dia ada perasaan terhadap Amanda.
Ya,dia memang dah ada perasaan terhadap gadis itu.
Dia sudah mula menyukai Amanda.
"Cukuplah tu,Fez.Thank you."Ucap Amanda sambil menepuk tangan Fez di bahunya sebanyak dua kali.
"Oh ya,kau masih simpan benda tu kan?"Soal Amanda tiba tiba.Fez mengerutkan dahinya.Benda?Benda apa?
"Maksud kau?"
"Pistol aku."
"Ouh,masih ada dekat dalam laci."Balas Fez.Pandangan Amanda yang tajam itu membuatkan dia rasa gugup.
"Jangan bagitahu orang lain pasal ni.Janji dengan aku."Kata Amanda.Fez mengangguk.
"Aku janji."
Pada masa yang sama,kedengaran bunyi ketukan pintu.Fez segera membuka pintu.Scott?
"Amanda.Dia ada?"
"Ada."Balas Fez.
"Ada apa,Scott?"Soal Amanda sambil melangkah keluar ke luar rumah.Scott membawa gadis itu jauh dari kawasan rumah agar Fez tidak mendengar apa yang mereka bualkan.
Fez hanya membiarkan mereka berdua.Eleh,Scott baru je kenal Amanda.Takkan dah suka kat dia kot?
Hatinya mula dilanda rasa cemburu.
"Saya dah maklumkan dengan Mathew yang Cik nak jumpa dia.Dia kata dia free esok.Tak ada sesiapa yang datang kilang."Ujar Scott.Mathew adalah sepupu Amanda.Lelaki itu menguruskan kilang pembuatan senjata api milik keluarga mereka.
Amanda menyuruh Scott bagitahu dulu dekat Mathew sebab dia takut kalau dia pergi kilang tanpa bagitahu Mathew,berkemungkinan besar dia akan tersempak dengan ahli keluarganya.
"Cik nak saya teman Cik ke esok?Saya boleh temankan."
Amanda menggangguk.Ada bagusnya kalau Scott teman.Dia tak tahu apa yang akan berlaku kepadanya nanti.
"Ambik aku dekat tempat kerja aku esok.Nanti aku text kau kalau aku dah balik sebab waktu habis kerja tak tetap."Balas Amanda.
"Baik,Cik."Scott menurut.
YOU ARE READING
UNLUCKY
Romance"Kau dah rosakkan rancangan kita!Kita dah gagal Amanda!Ini semua disebabkan kau!"Kata seorang lelaki.Mata kelabunya tajam merenung gadis itu. Hanya disebabkan satu kesalahan dia dihalau oleh keluarganya. Dia hilang tempat bergantung. Tunangnya,yang...