CHAPTER 16

38 2 0
                                    

Tepat pukul 12 tengahari.Fez sudah tiba di hadapan kedai servis kereta.Matanya meliar mencari Amanda.

Tak ada.

Telefonnya dikeluarkan.Nombor Amanda didail.

"Kau kat mana?Aku ada dekat depan kedai ni.Keluar jap."

"Ouh okey."

Panggilan tamat.Tidak lama kemudian,Amanda keluar.Gadis itu melangkah menghampiri Fez.

"Nah.Aku ada bawakkan makanan."Kata Fez sambil menghulurkan plastik yang berisi makanan di dalamnya.

Amanda tersenyum.Badan lelaki itu dipeluk.

Fez terkedu.

"Terima kasih.Kau ni memang baik hati Fez."Ujar Amanda.Fez tak pernah tak layan dia dengan baik.

Lepas apa yang dah jadi dekat dia,Fezlah orang yang sanggup bagi dia makan walaupun dia tidak bekerja.

Sekarang ini,dia mahu balas balik jasa Fez.

"Sama sama.Pukul berapa balik nanti?"

"Pukul 4."

"Okey.Nanti aku ambik kau."

Amanda mengangguk.








Sebelum pulang ke rumah,Fez mengajak Amanda ke pasaraya untuk membeli barangan dapur.

Sedang Amanda ralit menilik roti di hadapannya,dia ditegur oleh seseorang.

"Tak sangka boleh tersempak dekat sini.Katanya sambil tertawa kecil.Amanda menoleh.Begitu juga dengan Fez.

Amanda membuat wajah toya.Dalam banyak banyak orang kenapa mesti dia tersempak dengan Syntia?Ergh.Dia dan Sylvia itu sama saja!

Syntia adalah kakak Sylvia.Apalah nasib dia ada sepupu toksik macam ni.

Sylvia memandang Amanda dari atas sehingga bawah.

"Kenapa?Ada masalah ke dengan pakaian aku?Aku rasa tak ada masalah kalau aku pakai pakaian murah sekalipun."

Syntia tersenyum sinis.

"Aku tertanya tanya.Macam mana pengkhianat macam kau teruskan hidup eh?"

BUK!

Badan Syntia dihentak pada dinding.Fez tergamam.

Amanda paling pantang bila ada orang memanggil dia dengan perkataan 'pengkhianat'.

"Aku bukan pengkhianat,sial.Kau ingat aku tak tahu yang kau cuba nak musnahkan rancangan Smith?Masa aku dengan Ed dah hampir berjaya nak tangkap Gaven,kau yang tembak Ed kan?Kau ingat aku bodoh?Jangan main main dengan aku,Syntia.Aku boleh hancurkan hidup kau dengan sekelip mata kalau aku bagitahu Asher."Balas Amanda geram.Dua orang bodyguard Syntia yang ingin menghalang Amanda dihalang oleh Syntia.

Asher adalah abang Amanda.Lelaki itu sangat pantang dengan pengkhianat.Baginya,pengkhianat tak patut hidup.

"Bagitahulah.Kau ingat dia akan percaya apa yang kau cakap?Sungguh pun Asher tu abang kandung kau.Tapi,dia banyak bagi perhatian dia dekat Lucia.Dia tak pernah bagi perhatian dekat kau."Kata Syntia sambil tertawa mengejek.

"Takkan ada orang dengar cakap kau Amanda.Kau perlu terima hakikat yang kau tu bukan lagi Smith.Kau tak ada hak nak bercakap pasal hal ni.Well,I'm going.Take care."Ujarnya lagi.Kemudian,dia berlalu pergi.

Amanda masih berdiri di situ sambil menahan air matanya.Sudahlah.Dia sudah penat mahu menangis.

Dia nak mulakan hidup baru.

UNLUCKY Where stories live. Discover now