Epilog:

78 1 0
                                    

Det har nu gått fem år sedan jag gick ut gymnasiet. Jag gick ut med riktigt bra betyg och jag håller på att utbilda mig till läkare. Jake och jag hänger fortfarande ihop och ska få vårt första barn om någon månad. Vi kollade upp könet och det blir en flicka! Än så länge har vi inte kommit på något namn utan vi väljer mellan Emelie, Anna,Maja och Rebecka. Jag röstar klart på Rebecka men Jake håller fast vid Emelie.

"Jake kom nu! Ryan och Sonja väntar på oss!" Ropar jag genom lägenheten.

"Ja, jag kommer, låt mig fixa mitt hår kvinna!" Svarar han med en skämtsam ton. Strax efter kommer han ut ur badrummet, med samma frisyr som han hade för fem minuter sedan. Killar alltså.

Han småjoggar fram till mig och ger mig en snabb kyss innan han drar på sig sina skor. Fjärilarna i magen finns fortfarande kvar även efter sex år. Tiden har gått s snabbt. Jag faller bara mer och mer för honom. Tänk att efter sex år så är vi fortfarande som ett nykärt par.

Jag låser dörren efter oss och går med försiktiga steg ner för trappan. Att bära runt på ett annat liv gör så att man är extra försiktig. Jake väntar otåligt på mig i slutet av trappan. Han borde inte se så otålig ut, det var jag som tvingades vänta på honom i fem minuter för att han skulle fixa sin frisyr.

Jake kör som vanligt som en galning till restaurangen där vi ska möta Ryan och Sonja och hjälpa dem planera sitt bröllop. Sonja och jag kommer väldigt bra överens och Jake och Ryan höll sitt ord om att inte vara så sura och arga på varandra hela tiden och de har faktiskt blivit bra vänner. Kanske inte de bästa men väldigt bra i alla fall. Det var kanske bra att jag tog över och tvingade dem att bli vänner igen. Det känns som att det var flera evigheter sedan det hände.

"Amanda, Hallå!? Sluta dagdrömma!" Jake knäpper fingrarna framför mina ögon och jag vänder mig hastigt om och kollar på honom. Han har parkerat och kollar oroligt på mig. Jag ler ett övertygande leende och hoppar ut ur bilen. Jake ansluter sig efter ett litet tag och tar tag i min midja och drar mig mot sig. Jag ler lite och vilar huvudet mot hans axel. Vi går sakta mot ingången.

När vi väl kommer in lyfter jag huvudet och letar efter det lyckliga paret. Jag är helt förvånad att Ryan hittade någon som han vill vara med resten av livet. Efter ett tags spanande hittar jag dem och börjar gå mot dem. Sonja vinkar glatt när hon ser mig och jag vinkar lika glatt tillbaka. Hon har mörkbrunt hår och är ungefär lika lång som mig. Hon är verkligen jättesöt.

Hon och Ryan träffades på universitetet där de båda utbildar sig till lärare. Ryan ska bli språklärare i franska och Sonja ska bli mattelärare. Jag kramar om dem när jag kommer fram och sedan sätter vi oss och börjar planera. Efter ett tag kommer Evelina in genom dörren och går med snabba steg fram till oss och kramar om oss alla. Det är hon som är bröllopsplaneraren. Efter gymnasiet utbildade hon sig till det och hon stormtrivs. Hon har till och med startat eget företag och hon bara växer och växer.

Evelina har också träffat någon. En kille som heter Simon. De träffades tydligen på någon pub och för ungefär tre år sedan. Även Evelina är gravid fast hon är bara i fjärde månaden medan jag är i sjunde. Vi båda längtar efter att få bli bästisar som springer runt med sina barn i parken och leker medan männen är och jobbar.

Ryan och Sonja ska gifta sig om ungefär tre månader och allt ska vara perfekt och precis som ett bröllop ska vara. Med mycket blommor och god mat. Och såklart supermånga gäster.

Framtiden ser lysande ut för oss alla och förmodligen kommer den också att vara det!

------------------------------------------------------

Så! Nu är denna boken avslutad! Jag hoppas att ni gillade den och rösta och kommentera även om den är slut. Jag kommer hålla koll på allt som händer och om det är något ni undrar är det bara till att fråga! Som sagt kommer jag kolla till lite då och då och kan därför svara och sånt!

Jag håller på med en annan berättelse just nu som ni gärna får kolla in. Allt finns på min sida.

Dessutom håller jag på att skriva en till berättelse som jag kommer börja publicera i slutet av sommaren. Jag vill bara komma igång och skriva några kapitel så att jag inte behöver känna att jag behöver skriva hela tiden. Men ni får gärna hålla utkik tills när den kommer. Jag funderar på att skriva ett meddelande på denna berättelsen när jag har lagt ut första kapitlet.

Sist av allt vill jag tacka alla som har läst och alla som kommer läsa denna berättelse. Jag hoppas att ni har gillat den!

Hejdå! 😘😊

Att Hitta Den Perfekta!Where stories live. Discover now