Det har nu gått en vecka och jag sitter i klassrummet och tänker som vanligt på Ryan.
"Ska du ha något party när du fyller 17" Frågar Evelina där hon sitter bredvid mig med matteböckerna framför sig.
"Jag tror bara att jag ska bjuda hem dig och Ryan och se på film och äta pizza och snacks." Svarar jag lite frånvarande.
"Okej, vad önskar du dig då?" Pressar hon vidare med.
"Jag önskar mig nog inget sådär direkt, möjligtvis lite smink eller smycken." Svarar jag inte allt för intresserat, Ryan kommer precis in i klassrummet en kvart försenat. Han ber om ursäkt till Monica vår mattelärare och går och sätter sig hos Hampus och Alexander, två av de lite mognare i vår klass. Jag följer honom med blicken hela vägen.
"Hallå? Amanda? Jag pratar med dig!?" Evelina säger det skarpt i mitt öra och jag hoppar till och kollar ofokuserat på henne.
"Huh?"
"Jag tipsar dig om bra filmer som vi kan se när vi firar dig men du bara sitter och dreglar över Ryan! Kan du för en gångs skull lyssna på vad jag säger?"Svarar hon irriterat samtidigt som hon har en vetande blick i ögonen. Jag ber snabbt om ursäkt och skriver ner några av hennes filmförslag på ett papper som jag sedan lägger ner i väskans ytterfack.
Efter mattelektionen kommer Ryan fram och frågar om jag hade tänkt göra något efter skolan. Jag tänker ett litet tag innan jag svarar att jag inte har några planer och undrar vad han hade tänkt sig.
"Jag tänkte att du kanske ville följa med mig hem och hänga ett tag efter skolan?"
"Det gör jag gärna! Ska vi mötas vid mitt skåp efter skolan då?" Föreslår jag och han nickar innan vi går till våra andra lektioner. Resten av dagen består av att jag tänker på Ryan och för en gångs skull så går dagen ganska snabbt.
När det äntligen ringer ut skyndar jag mig till mitt skåp där jag slänger in alla böcker och tar de jag behöver. Sedan väntar jag på Ryan. Evelina kommer förbi och jag frågar henne om några råd ifall att det skulle bli lite kyssar eller något när vi kommer hem till honom. Hon ger mig några bra råd och sedan lämnar hon mig precis innan Ryan kommer gående mot mitt skåp. Jag ler stort mot honom och han ler lika stort tillbaka.
Vi går till busshållplatsen och tar bussen hem, vi måste gå ett litet tag efter att vi har hoppat av bussen men det går ganska snabbt och vi pratar om massa saker under tiden så vi är framme snabbare än väntat. När vi kommer in i hallen tar vi av oss och går in i köket för att äta lite yoghurt och sedan går vi upp till hans rum.
Det är ett typiskt killrum, där är saker slängda överallt och det ligger en hög rena kläder på hans skrivbordsstol. Han föser snabbt ner alla saker från sängen och visar med en klappning på täcket att jag ska komma och sätta mig. Så jag gör det och han sätter sig bredvid mig och kollar in i mina ögon, hans ögon är så mörka att man nästan drunknar i dem.
"Så vad vill du göra?" Frågar han efter att vi har pratat en stund.
"Jag vet inte, vad kan man göra?" Frågar jag och kollar runt i hans rum.
"Vi kan baka, städa mitt rum, eller," Han böjer sig fram och viskar: "Så kan vi kyssas." Och innan jag vet ordet av så trycker han sina mjuka, fylliga och kyssvänliga läppar mot mina och jag besvarar den så fort jag fattar vad som hände.
Efter att vi har suttit och kysst varandra ett tag lägger Ryan sina händer runt min höft och drar mig emot honom och jag tar tag i hans nacke för att komma närmare honom och för att inte tappa balansen. Vi trycker oss närmare och närmare varandra och det slutar med att jag kryper upp i hans knä och han stryker mig på ryggen med lugna rörelser samtidigt som vi kysser varandra.
Detta är det härligaste jag någonsin varit med om och jag vill att det ska fortsätta i all evighet men jag hör hur dörren öppnas och hur en liten flickas röst ekar i hallen: "Ryan är du hemma?"
Vi avbryter kyssandet och går ner till henne. Ryan presenterar oss för varandra och hon heter Molly och är 9 år. Hon har ljust hår och ljusbruna ögon och hon är ganska kort, kanske 140 centimeter eller lite mer. Molly är lika snäll och trevlig som sin bror och vi följer med henne ut i köket och håller henne sällskap medan hon äter mellis.
Efter ett tags tystnad bryter Molly den när hon frågar oss om vi är ihop och varken jag eller Ryan vet vad vi ska svara henne. Vi kollar på varandra och ler, vi måste klura ut om vi ska vara tillsammans eller inte. Efter ett tag rycker han och jag på axlarna och Molly svarar med ett litet 'okej'.
När vi kommer upp på Ryans rum igen sätter jag mig på hans säng medan han städar undan lite saker i rummet. Jag passar på att smyga upp bakom honom när han har ryggen vänd mot mig och jag hoppar upp på hans rygg och biter honom lite lätt i örat. Han försöker vända sig om men det går inte så bra så han vänder bara på nacken och kysser mig på munnen, jag bestämmer mig för att vara lite snäll och vrider mig runt hans kropp så att jag hänger över hans mage och jag har mina ben runt hans midja. Vi fortsätter kyssas ett tag innan han avbryter kyssen och bär in mig i Mollys rum. Han går fram till henne där hon sitter och kollar på tv och böjer sig fram så att jag inte ska kunna höra vad han viskar till henne. Hon nickar och skuttar iväg ut i korridoren och jag hör hur en dörr öppnas och hur vatten startas innan hon kommer skuttande tillbaka in i rummet.
"Allt är klart!" Säger hon och fnissar lite samtidigt som hon kollar upp på mig. Ryan säger ett snabbt tack och börjar gå mot dörren. Jag känner hur han tar ett järngrepp om mig i sin famn och bär ut mig till ett badrum med ett badkar som är fullt av vatten. Jag tror jag vet vad som kan väntas så jag börjar direkt klösas med mina naglar och skrika som en galning.
"Neeeeeeej!!!!!! Jag vill inte, jag vill inte Ryan!" Jag håller fast allt jag kan i hans tröja och skriker ännu högre när han går närmare badkaret. Han börjar dra loss mig och det kittlas något så fruktansvärt att jag inte kan låta bli att skratta samtidigt som jag skriker på honom att jag inte vill.
"Joho då det vill du!" Svarar Ryan retsamt, även han skrattar lite åt hur jag beter mig.
Han släppet taget om mig men jag håller fortfarande fast i honom och han börjar genast kittla mig mer och jag faller skrattande ner i badkaret. Det ljumma vattnet stänker upp på Ryan som förskräckt hoppar åt sidan. Jag reser mig upp och kliver ur badkaret för att sedan gå fram till Ryan som ser ynklig och rädd ut.
Jag hoppar på honom och kramar om honom så hårt jag kan. Jag försöker få så mycket vatten på honom som möjligt och han kramar mig försiktigt tillbaka även om det märks att han inte vill bli blöt.
Tillslut drar han sig undan och kastar en handduk på mig som jag virar runt om mig och sedan går han in i sitt rum och hämtar en tröja och ett par stora gråa mjukisbyxor som han ger till mig. Han går ut ur badrummet och låter mig byta om till hans kläder.
När jag kommer ut står han där och tar emot mig med en varm stor kram och en lång kyss. Molly går förbi oss och in i badrummet med en äcklad blick och vi skrattar åt henne. Vi går in på hans rum och fortsätter mysa medan vi halvt tittar på en komedifilm som han startade.
Efter filmen är det dags för mig att gå hem. Jag säger hejdå till Molly och kysser Ryan innan jag stänger dörren efter mig. Sedan går jag till busshållplatsen och åker hem. När jag kommer hem ringer jag direkt Evelina och hon lyssnar på varenda detalj jag har att berätta om min eftermiddag. Sen pratar vi lite om killar som hon är intresserad av bland annat gillar hon Alexander väldigt mycket.
Jag tycker att hon ska fråga på honom men hon vill att han ska ta det första steget. Efter en lång diskussion bestämmer vi att jag ska prata med Ryan och se om han vet om Alexander gillar Evelina. Vi pratar ett tag till och sen lägger vi på. Klockan är nästan halv åtta och jag har inte ätit något efter yoghurten hos Ryan så jag går ner i köket där mamma sitter och äter köttbullar och makaroner.
Jag tar en talrik och fyller den med mat och går och sätter mig mitt emot henne. Vi pratar lite och sen går vi ut i vardagsrummet och tittar på How I met your mother. Sen går jag och borstar tänderna och fixar i ordning min skolväska och byter om till pyjamas och går och lägger mig.
------------------------
Glöm inte att:
Gilla, Kommentera och Fortsätta läsa!Bye bye! 😘
YOU ARE READING
Att Hitta Den Perfekta!
RomanceAmanda Eriksson är 16 snart 17 år och går första året på gymnasiet. En dag börjar en ny kille i hennes klass, Ryan Nielsen. De blir genast vänner och lite senare även ett par. Vad händer då när Ryan gör några stora misstag och hans exbästis kommer t...