Så, jag vet att jag uppdaterar snabbt just nu, men det är för att jag har varit hemma hela dagen och kände för att redigera en bit till, så jag gjorde det! Jag har bara fyra kapitel kvar och de kommer nog ut i morgon eller i helgen, beroende på när jag har lust att redigera det sista! Nu till kapitlet:
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka bilden på Ryan och Melanie. Inatt hade jag bara en massa konstiga drömmar där Ryan och Melanie svävade runt i rymden och var utklädda till clowner, samtidigt som de sa: HAHAHA Ryan är med Melanie! Fatta! HAHAHA! Ryan gillar inte dig! Släpp det! Jag fattar inte riktigt hur min gärna kan få ihop drömmar på detta sätt. Jag hade vaknat med ett ryck. Just nu ligger jag och stirrar upp i taket innan jag vänder mig mot mitt nattduksbord och tittar på min mobil. Snabbt tar jag tag i den och kollar vad klockan är. Kvart i sex. Skolan. Jag vet inte vad jag ska göra om jag träffar honom där. Ska jag ignorera honom eller ska jag snacka om vad jag såg? Jag menar vi har precis blivit tillsammans igen och jag vill inte vara den jobbiga osäkra flickvännen som inte litar på sin pojkvän över huvud taget.
Men samtidigt så har jag en anledning att vara lite försiktig när det gäller detta. Han har redan varit otrogen en gång innan, så varför skulle han inte kunna vara det igen? Sakta reser jag mig upp och går ut till badrummet och startar duschen. Eftersom jag inte börjar förrän om två och en halv timme har jag tid för en längre och ordentligare dusch än vad jag brukar. Jag låter det ljumma vattnet rinna i flera minuter innan jag börjar med schampot. Efter ungefär en kvart hör jag hur mamma har gått upp och börjat med att göra sig iordning samtidigt som hon har startat koka ägg. Hon börjar för det mesta klockan sju så hon är alltid borta när jag går upp men hon brukar ha lämnat frukosten framme så att jag slipper fixa det.
En halvtimme senare har jag blivit färdig i duschen och jag tar på mig ett par mjukisbyxor och ett linne. Jag hatar att gå runt i mina skolkläder längre än vad jag behöver, inte för att jag tycker att mina jeans och t-shirts är obehagliga men jag gillar bara att ha mjuka kläder på mig. Mamma är fortfarande kvar hemma så när jag kommer ner till köket sitter hon och dricker en kopp kaffe. Jag sätter mig ner vid bordet och tar min skål och fyller den med flingor och mjölk. Snabbt äter jag upp för att jag ska ha längre tid att fixa mig och packa allt jag behöver.
Efter att jag har plockat iordning i köket och sagt hejdå till mamma innan hon stack så går jag upp och sminkar mig lite lätt. Jag tar fram ett par slitna tighta jeans och en ljusgrå pösig blus, innan jag tar på mig kläderna borstar jag håret, tar deo och parfym och borstar tänderna. Sedan tar jag på mina kläder och packar ner alla skolsaker jag behöver under dagen. Eftersom det är ungefär en halvtimme tills min buss går så pluggar jag lite franska.
Ungefär 35 minuter senare är jag på skolan och väntar otåligt på att Evelina ska komma. När hon väl gör det ser jag hur glad hon ser ut att vara.
"varför ser du så glad ut?"
"Jag stötte på Ryan på en fest igår!"
"Jaha? Och? Varför gör det dig glad?
"Jo han var med Melanie. Och jag såg det och tänkte på vad du hade berättat. Så jag gick fram till honom och knackade honom på axeln. När han vände sig om stirrade jag på honom ett tag innan han såg att det var jag. Det var skitkul! För när han insåg att det var jag blev han helt stum och började rodna supermycket. Han bad mig att inte säga något till dig. Opsi. Nu är det försent. Det var ju inte alls meningen. Lova att du inte säger till honom att du fick reda på det från mig. Jag vill ju inte att han ska börja hata mig eller ännu värre börja ignorera mig! För det vore ju hemskt!" Flinar hon och jag kan inte låta bli att flina lite tillbaka.
"Men vad är det du vill ha sagt med detta?"
"Jo, att han inte kan slita sig från Melanie och jag tycker att du ska dumpa honom eller i alla fall snacka med honom om detta. Jag gillar inte vad han gör. Han sårar min bästa vän, ingen får göra det!"
Klockan ringer och vi skyndar oss in. När vi kommer in i klassrummet ser vi att Ryan inte är där men såklart så kommer han efter en kvart, som han alltid gör. Jag ser hur han flinar mot Melanie och sedan börjar han gå mot mig. Jag känner hur mitt hjärta börjar slå snabbare och jag vill bara banka mitt huvud mot bordet för att jag beter mig så löjligt. Jag borde sluta umgås med honom eftersom han fortfarande är med Melanie och jag vet inte riktigt vad de gör på alla de fester som de är på. Ryan har nu kommit fram till mig och sätter sig bredvid mig. Jag ser i ögonvrån hur han har ansiktet riktat mot mig. Jag väljer att ignorera honom just nu. Jag har inte lust att prata med honom.
Efter lektionen kommer Ryan fram till mig och jag känner hur detta inte verkar bra. Jag vet inte varför jag får bara en väldigt dålig känsla av det hela.
"Vad är det?" Frågar han och kollar ner på mig.
"Va? Nej det är ingenting med mig!" Svarar jag nonchalant och känner att jag bara vill gå därifrån.
"Något är det, jag känner det på mig!"
"Nej det är inget, kan du lämna mig ifred ett tag nu?" Svarar jag och kollar upp på honom.
"Okej!" Säger jan bara och går iväg. Jag ser hur han går mot Melanie. Eftersom jag inte vill se vad de gör vänder jag mig om och går fram till Evelina och ber henne hålla koll på Ryan så att han inte bryter sitt löfte, även om jag vet att han kommer göra det. Jag packar mina grejor och går till en av lärarna jag har senare och säger att jag går hem. Jag pallar inte vara i skolan längre.
Väl hemma slänger jag mig i sängen och pustar ut. Jag tar fram min mobil och smsar mamma att jag har gått hem och att hon gärna får ta och jobba längre ikväll för att jag vill ha huset för mig själv så länge som möjligt. Jag vet att det inte har varit en jobbig dag men jag är helt slut och jag mår skitdåligt över vad som har hänt. Hade jag kunnat göra något så att detta inte hade hänt? Så småningom sätter jag mig upp och drar fram min franska läxa och börjar lära in glosorna. Efter ungefär en kvart tar jag fram min mobil och mina hörlurar. Mamma har svarat att hon inte tänker stanna på jobbet längre bara för att jag vill det och att hon kommer hem vid fyra som vanligt. Jag bara sätter i mina hörlurar och fortsätter att plugga.
Efter nästan en och en halv timme har jag pluggat färdigt och jag känner mig jättetrött. Så jag lutar mig bakåt och låter sömnen ta över. Jag vaknar av att mamma smäller i ytterdörren och att hon ropar på mig. Med ett ryck sätter jag mig upp och stänger av musiken innan jag sakta går ner till henne.
"Hur har din dag varit?" frågar hon.
"Jo den var bra i början innan jag började må illa och jag bara ville hem. Din då?"
"Det gamla vanliga" Som alltid. Det betyder bara massa telefonsamtal och massa pappersarbete. Jag svarar med ett okej och gäspar.
Efter en snabb middag och en dusch till sitter jag med läxorna lite till för att jag ska slippa göra dem imorgon. Sedan gör jag mig iordning inför att sova och kryper ner i sängen. Jag har en skön drömlös natt.
------------------------
Hej! Ännu ett kapitel som har blivit redigerat! Hoppas ni har gillat det och glöm inte att:
Gilla, Kommentera och Fortsätta läsa!Bye bye! 😘
YOU ARE READING
Att Hitta Den Perfekta!
RomanceAmanda Eriksson är 16 snart 17 år och går första året på gymnasiet. En dag börjar en ny kille i hennes klass, Ryan Nielsen. De blir genast vänner och lite senare även ett par. Vad händer då när Ryan gör några stora misstag och hans exbästis kommer t...