🌸 01

414 33 3
                                    

Disclaimer :-
CERITA INI TIADA KAITAN ANTARA
YANG HIDUP ATAU MATI.
+ Segala plagiat adalah diharamkan.

++ ++






BOSEOK PRIVATE SCHOOL

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


BOSEOK PRIVATE SCHOOL.

First impression untuk sekolah ni ? Welp. Not bad. Dari gate depan lagi aku dah boleh nampak semua budak-budak pelajar sekolah ialah silver spoon.

Bukan main lagi jenis kereta yang hantar pelajar depan gate tu, siap ada guard tukang buka pintu kereta dan mempersilakan pelajar itu masuk dalam sekolah lagi.

Ceh.

Apa yang bagus sangat dengan sekolah ni ?

They all silver spoon kids thinking they're better just because they came from a hella rich family ? Pft.

Aku mengabaikan saja pandangan yang pelajar beri pada aku,

Macam kisah pula aku dorang suka aku ke tak.

Shame on them, bukan pilihan aku untuk masuk sini okay ?

Aku mengangkat telefon pintar aku untuk melihat jalan yang telefon aku paparkan.

Aku kan pelajar baru, jadi masih tak tahu mana kelas aku dan yang uniknya pasal sekolah ni, kau tak perlu ke bilik guru. Sebaik saja nama kau kena terima sebagai pelajar baru, diorang cuma bagi satu app khas untuk kau guna dalam sekolah.

App ni dia berfungsi sebagai peta, bank dalam tangan untuk bayar makanan serta untuk ambil kehadiran. Oh ya, Dan ia juga sebagai pengesan sama ada pelajar berada dalam sekolah atau tidak.

Aku tiba depan kelas tepat pada masa seorang guru perempuan turut serta menuju ke dalam kelas. Dia tersenyum pada aku sebelum mengajak aku masuk ke dalam kelas baru aku.

" hari ni kita ada kawan baru. Ssaem harap kamu semua boleh jadi teladan yang baik untuk dia." ujar guru wanita itu.

Pada masa ini mata aku sedang memandang keadaan dalam kelas. Pelajar dalam kelas ni tak adalah banyak sangat, mungkin dalam 18 orang gitu.

Dan ada dua tempat kosong, satu berdekatan dengan tingkap, tapi yang ni ada beg. Mungkin ada pelajar duduk sana dan yang satu lagi di belakang tempat duduk tu.

" Transfer student, kamu boleh kenalkan diri sekarang." sekali lagi suara guru wanita itu menyapa pendengaran aku.

Aku baru saja tersedar yang giliran aku mengenalkan diri. Lalu dengan pantas aku berdiri dihadapan sambil tunduk,

" Annyeong, Bang Yedam inmida. Please take care of me." ujarku, sebagai tanda mengenalkan diri pada pelajar dalam kelas itu.

" wuuu you're a good-looking guy !"

" so handsome !"

" awak trainee ke ?"

" wah single ke ? Single ke ?"

Sumpah, aku tak sangka dengan reaksi pelajar begitu, sebab tadi Dorang nampak sombong saja sekarang ?

Semua tersengih-sengih macam kerang busuk,

Apatah lagi pelajar perempuan.

Aku yang tadi nak buat-buat image dingin terus saja tak jadi, alih-alih aku turut serta tersenyum dengan mereka.

" Yedam-ssi boleh duduk sana, belakang tempat duduk Arrelia," ujar guru wanita itu sambil menunjukkan tempat kosong tepat di belakang yang turut sama kosong, tapi ada beg.

Aku menurut. Langkah kaki aku buka untuk terus ke tempat duduk itu.

" ah what a shame, kalau tempat duduk kena ubah pergi gabung, you will sit with that person." tiba-tiba saja salah seorang pelajar perempuan yang duduk di barisan seterusnya bersuara,

Aku pantas menoleh arahnya sambil menarik kerusi untuk letak beg,

" Nugu ?" soalku tertanya. Aku nak tahu juga siapa figura yang mereka seakan-akan ...

" class president."

Aku menjongket kening,
" huh ?"

" tu." tiba-tiba saja dia memuncungkan bibirnya seakan-akan menunjukkan arah belakang aku.

Spontan tubuh aku menoleh -

woah.






to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


to be continued ..

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now