Setelah tiba di tingkat dua mansion, barulah Arrelia menarik nafas lega. Dia melabuhkan punggung pada sofa.
“ buka lah helmet tu. No one gonna see you here. This whole floor is mine.” ujar Arrelia bila dia lihat Doyoung masih lagi memakai helmet di kepala sambil duduk di sofa.
Doyoung menurut. Helmet tersebut dia tanggalkan lalu letak di sofa sebelahnya.
Sempat lagi dia betulkan rambutnya, lalu satu sengihan dia beri pada Arrelia.
“ sayang juga awak kat saya kan ? Sampai tunggu depan sana dan tak nak bagi pakcik guards tu tengok muka saya hehee ..”
Arrelia memutar bola mata.
“ jangan perasan.”“ tak nak ngaku pula alelele ~”
“ sebelum saya hantar awak keluar, baik awak diam.”
Doyoung pantas mengangkat tangan,
“ okay !”Arrelia geleng kepala.
“ so mind to tell me Napa awak tiber nak datang sini ? I thought I heard you said this morning yang awak reunion dinner dengan ayah awak, apa jadi ?”Doyoung senyum sinis.
“ entah. Saya malas nak ikut serta tiba-tiba.”Arrelia menjongket kening,
“ suddenly ..?”Doyoung mengangguk.
“ then, awak dah makan ke belum ni ?”
Doyoung geleng.
“ saya tak ada selera.” jawabnya sambil mengelak dari bertentangan mata dengan Arrelia.Masa ni Arrelia yakin yang ada sesuatu yang tak kena.
“ tapi saya lapar. Kalau awak tak nak makan, duduk sini diam-diam.” ujar Arrelia sambil berdiri. Doyoung mendongak memandang gadis itu, Tangan Arrelia dia capai.
“ Awak nak ke mana ?”
“ tingkat bawah lah.”
“ Saya ikut awak, tiba-tiba saya rasa lapar pula.” ujar Doyoung sambil tersengih. Dia pantas berdiri. “ should I wear the helmet again ?” tambahnya lagi.
“ no pabo.” Arrelia geleng kepala. “ macam mana awak nak makan nanti.”
“ ya tak ya juga eh.”
Doyoung mengekori langkah Arrelia. Terpegun juga dia lihat hiasan kediaman choi. Memang padan lah dengan nama kediaman itu di media yang mengatakan ia merupakan antara mansion paling mewah dari seluruh dunia.
Satu senyuman kecil terlakar di bibir jejaka itu.
My Arrelia is really a Princess ~ gumam hati kecilnya. Lagi-lagi bila dia nampak kesemua pembantu rumah yang terserempak dengan Arrelia segera tunduk hormat.
Sekali lagi Doyoung terpegun melihat ruang makan dalam mansion itu. Biarpun dia tertanya, Arrelia kan satu-satunya anak di keluarga Choi but what the use of long extravagant table ..?
.
.
.Selesai saja makan malam lewat, Doyoung dan Arrelia kembali ke tingkat dua. Kali ini mereka ke beranda, tempat Arrelia selalu luangkan masa.
Doyoung ternampak piano di sana, maka dia melabuhkan punggung pada kerusi di hadapan piano tersebut. Mula-mula Doyoung hanya menekan beberapa kekunci, namun lama-kelamaan ia berubah menjadi satu musik.
Arrelia hanya membiarkan jejaka itu. Tapi musik yang Doyoung mainkan saat ini ...
[ III. CLAIR DE LUNE ]
DebussyArrelia mendekati jejaka itu, lalu bahu Doyoung di peluk dari belakang sambil dia meletakan dagunya pada bahu jejaka itu.
“ Doyoung-ah .. gwenchanayo ..?” soal Arrelia, perlahan. Dia tertanya tapi dia juga tidak ingin menganggu jejaka itu meluahkan perasaannya melalui musik piano itu.
Doyoung tiba-tiba saja berhenti memainkan piano itu.
“ sorry, I got carried away.” ujar Doyoung sambil menoleh untuk melihat Arrelia. Satu senyuman dia beri pada gadis itu. “ harap awak tak kisah saya datang sini lepastu suka hati main piano ni.”
Arrelia geleng kepala.
“ saya tak kisah ..” ujar gadis itu. “ I can't play it ..”Doyoung jongket kening, baru saja dia ingin buka mulut, Arrelia menyambung,
“ my mom are the only one who can play piano in this mansion,” tambahnya, menyebabkan Doyoung terdiam. “ ni salah satu piano dia, piano kesayangan dia.”
Arrelia tersenyum kecil bila dia ingat memori bersama ibunya,
“ masa saya masih kecil, tiap pagi dan petang she would put me in that swing and she will play this piano for me. Masa tu saya tak terfikir nak belajar main piano, instead I asks my father to put me in violin class supaya saya boleh duet dengan ibu nanti.”
“ but my mom's health are gettin worse by day masa tu jadi saya paksa diri untuk berlatih lebih keras, dan supaya saya cepat mahir guna violin sampai abaikan kelas lain. Father got mad. He then break my violin and took away the lessons.”
“ akhirnya ? Ibu pergi tanpa sempat tengok saya mainkan violin untuk dia .. ”
Doyoung terdiam. Piano itu dia pandang lama. Memang piano itu nampak antik, tapi masih cantik dan bersih.
Arrelia mesti jaga piano itu .. fikirnya.
“ Your mother ... She must be nice towards you, kan ?
To be continued ..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.