🌸 54

217 22 3
                                    

“ boleh ?”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ boleh ?”

Yedam geleng kepala, memang sah Presiden choi sudahpun potong kesemua kad kredit berserta bank akaun milik Arrelia dari gadis itu.

so this is the consequence of rebelling him.” Komen Doyoung, sambil tersenyum kecil.

Kad hitam milik Arrelia yang tersusun di meja kopi dalam Hideout dia pandang, memang sekarang jadi kad hitam tanpa nilai sajalah kan ?

I wonder, how worse could it be ..” Gumam Arrelia perlahan.

Jujur, dia takut bila fikir akibatnya.

Tapi pada masa yang sama, entah kenapa dia rasa tenang pula berjaya larikan diri begini.

Daripada kembali kepada hidupnya yang penuh dengan kawalan ..

This life is better.

“ well apa boleh buat.” Ujar Yedam. “ tak mati pun kalau tak ada kad.” ujarnya.

“ betul.” Doyoung menyokong. “ As long as we got place to live.”

Arrelia mengangguk saja,

I'll just stay here then ..” tambah gadis itu tapi Doyoung geleng.

“ tak boleh. Yedam 24/7 kat sini.” ujarnya, membantah.

so what ? Ada masalah ke ?”

“ ada, saya cemburu.” selamba Doyoung menuturkan kata-kata itu, menyebabkan Arrelia dan Yedam sama-sama terlopong.

“ weh kau fikir aku ni apa ?!” bentak Yedam.

“ sama juga.” Doyoung pantas menjawab. “ Let's live in my family house kalau awak taknak stay kat apartment saya. But my brother might be there,”

“ tak boleh ke saya di sini saja ?”

“ tak boleh.” Doyoung geleng kepala. “ how are you gonna live in this closed space ? And with that guy ? No I can't let you.”

“ fufufuf kawan aku ni, kalau dengan kekasih dia memang tak boleh bincang.” Yedam mencelah tapi Doyoung anginkan saja. Perhatian jejaka itu kini sepenuhnya pada Arrelia.

“ You sure it's okay ?”

Doyoung mengangguk lagi, bagi meyakinkan Arrelia, satu helaan nafas terlepas dari bibir gadis itu.

“ yalah.” ujar Arrelia, mengalah. “ but promise it's only your brother ? I don't think I can met your parents now.”

Doyoung mengangguk, dia berdiri.

Alright. Time to leave”

Arrelia menurut, dia turut serta berdiri.

“ jumpa esok.” ujar Yedam. Arrelia mengangguk saja sebelum dia mengekori langkah Doyoung untuk keluar dari hideout tersebut.

.
.
.

“ our house doesn't have much difference in terms of people inside it.” Ujar Doyoung pada saat dia dan Arrelia sudahpun melangkah masuk ke dalam banglo kediaman Kim.

Arrelia diam saja sambil mengekori langkah Doyoung dan dia tahu apa yang Doyoung maksudkan.

Rumah yang mewah dan besar, tapi kosong ..

so we are free to do what we like.” tambah Doyoung lagi sambil tersengih. Dia kemudiannya membawa bagasi milik Arrelia ke tingkat atas sambil diekori oleh gadis itu.

Sempat lagi dia bagi pandangan tajam pada Doyoung di saat dia dengar kata-kata jejaka itu.

“ Kalau kau berani buat benda pelik, I'll kill you.” ujar Arrelia dengan pandangan tajam dia,

Doyoung tertawa.

“ gurau lah. Junkyu Hyung selalu datang mengejut so no ~ ”

“ dia datang mengejut atau tak, still no. I'll kill you, for real. Kalau kau berani,”

Tawa Doyoung pecah lagi.
“ Yala yala, arraseo ~ ” Doyoung mengalah. “ sini bilik awak.” ujarnya sambil membuka pintu bilik di belakangnya, memaparkan keadaan bilik itu pada Arrelia.

“ Okey. Terima kasih.” jawab Arrelia.

Doyoung mengangguk, tapi entah kenapa jejaka itu tersengih-sengih, menyebabkan Arrelia tertanya.

no but why are you smiling like goat ? Is the something on my face ? ” soal Arrelia, kehairanan. Cepat saja dia capai telefon pintar dari dalam poket untuk tengok keadaan wajahnya melalui kamera tapi tak ada apa-apa pun ?

Doyoung menggeleng.
“ tak ada apa-apa, I'm just happy.”

“ happy ?”

“ awak terima saya.” ujar Doyoung, kali ini anak matanya merenung tepat ke arah Arrelia. Dan Arrelia dapat rasa kejujuran dalam kata-kata jejaka itu.

Doyoung melangkah setapak, lalu tangan Arrelia dicapai. Dia menggengamnya erat, sebelum wajah itu dia pandang semula.

“ Saya janji akan jaga awak Lia. Saya janji hanya akan ada awak gadis dalam hidup saya, tak ada lain lagi.”

I promise, no I will make you happy. So you can rely on me Lia, rely on me more. I won't disappoint you I promise you on that.”

“ I love you, and please remember I will still love you in any circumstances. Be it you have power or not, I will still stay. I will never, never leave you even if I had to choose between you or my life.”

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

to be continued ...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now