" that's rude !" Bentak Arrelia setelah dia terkelu seketika, " just jangan panggil aku apa-apa atau jangan ganggu aku ! " tambahnya lagi lalu tanpa membuang masa, dia terus saja berlari meninggalkan Yedam.
Yedam tertawa kecil.
The class president are so cute ~
.
.
.Apa masalah budak baru tu weh ? Apahal dia tiber beria-ia nak kenal aku ?
Apa aku ada hutang kat dia ke macam mana ?
Tapi rasanya ni kali pertama kot aku jumpa dia, jadi tak mungkinlah-
urgh malas aku nak fikir pasal budak tu. Aku menggeleng kepala perlahan lalu melabuhkan punggung di tempat duduk aku.
Beberapa minit lepas tu budak baru tu yang entah siapa nama dia, melangkah masuk ke kelas.
Aku sempat tengok arah dia dan-
this mf just wink at me ?
Aku pantas memberikan satu jelingan tajam padanya sebelum kembali melihat nota pada buku rujukan aku.
Baru saja baca beberapa fakta penting, kepala aku mula berpusing.
Aish. Apa masalah aku hari ni eh ? Dahlah pagi tadi rasa macam tubuh aku lemas tak nak bangun.
Now dizzy ?
Aku meletakkan kepala aku pada meja, sebelum pelajar lain sampai ..
Mungkin ..
A little sleep won't hurt ..
.
.
.Yedam memerhatikan saja gerak-geri Arrelia dari tadi, sesekali jam di telefonnya dia pandang.
8:10 a.m
Sudah hampir 40 minit sejak Arrelia tidur. Dan sepanjang itu, dia hanya diam memerhati gadis itu.
Mulanya dia bercadang nak buka bicara tapi masa baru saja dia nak ke arah meja Arrelia, gadis itu sudahpun melentokkan kepalanya pada meja, lepastu tidur.
Yedam mengerling arah pintu,
Sepatutnya jam begini pelajar lain pasti akan mula datang ke sekolah, dan it won't be good if they saw her sleeping like that.
Tiba-tiba saja dia mendapat satu idea, telefon pintarnya segera dicapai lalu satu lagu yang merupakan hasil tulisannya sendiri di pasang.
[ DARARI - TREASURE ]
Sengaja dia kuatkan volume telefon pintarnya, berharap agar gadis itu terdengar lagu ini lalu dia bangun.
Dan tindakan Yedam itu sedikit sebanyak berjaya, apabila Arrelia tiba-tiba saja mengangkat kepalanya dan kembali duduk tegak.
Tapi Arrelia tidak pusing belakang. Masih dengan tubuhnya yang duduk tegak dan dari belakang yedam dapat melihat gadis itu mencapai telefon pintar dari dalam laci meja.
Masa ni pelajar mula memenuhi kelas, Yedam segera mematikan music tersebut.
Kelibat Soobin dan Changbin pula tiba. Mereka terus saja ke arah Yedam lalu saling bertukar highfive.
" Pagi dam. Awal kau datang eh ?" soal Soobin sementelah dia meletakkan beg galasnya pada kerusi. Yedam tersenyum sambil geleng kepala,
" mana ada awal. Aku pun baru sampai tadi,"
" ah Jinja ? Aku fikir kau datang awal. Tapi biasanya hanya 반장 saja yang datang awal selalu." ujar Soobin.
" ah pula .." Yedam mengangguk kepala seakan-akan dia baru tahu fakta itu.
Walhal Harini dia datang lebih awal dari Arrelia.
Bunyi kerusi diundur kebelakang menarik perhatian Yedam untuk menoleh ke depan, matanya spontan melihat arah Arrelia yang sudahpun berdiri.
Pada saat itu, yedam terbuntang.
Dia turut serta berdiri lalu kot di tubuhnya dia segera tanggalkan sebelum dia ke arah Arrelia.
Arrelia terpinga-pinga,
Apatah lagi bila Yedam tiba-tiba saja meletakkan kot sekolahnya di bahagian belakang tubuhnya, tepat pada skirt.
Pelajar lain dalam kelas itu mula memandang arah mereka berdua,
" apa yang-"
" guna ni. You're on that time." bisik Yedam pada Arrelia, lalu dia pusing memandang arah pelajar lain.
" what are you guys looking at ? It's nothing !" ujar Yedam, dingin.
Pelajar dalam kelas itu terus saja mengalihkan pandangan masing-masing dan buat seakan-akan tiada apa-apa yang jadi di sana.
Arrelia terkelu.
what's with this guy ? Soal hatinya.
to be continued ..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.