🌸 24

118 20 0
                                    

Fun ? Apa maksud dia ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Fun ? Apa maksud dia ?

Sekali lagi aku cuba tarik tangan aku dari cengkaman tangannya.

Like why the hell he's strong.

" weh apani ! Lepaslah !" jerit aku sambil meronta-ronta.

Apa yang dia nak buat ni ?! Asal dia makin dekat !

" Arrelia !"

Dari sini Aku dengar suara Nara panggil aku berkali-kali, tapi aku terlalu sibuk nak mengelak dari lelaki tak guna di depan aku-

" Ryan, tahan dia ! Cepat !"

Masa ni aku mula panik.

Tak guna ! Apa yang Dorang nak buat ni hah !

Dan paling tak guna lagi, aku nampak Eunbi arahkan telefon dia pada aku, siap ada flash lagi terpasang. Memang sah dia rakam aku.

Masa ni aku rasa ada seseorang yang pegang bahu aku dari belakang.

" SETAN ! JANGAN SENTUH AKU LAH !"

Aku menjerit sekuat hati, berharap ada yang bantu aku. Tapi masalahnya bilik ni kedap bunyi, lepastu gelap lagi.

Mana ada orang yang boleh tolong ?

Tepat pada masa ni pintu terbuka,

" tolong s-saya !" pantas aku meminta pertolongan, biarpun aku tak tahu siapa yang masuk. Tak kisah lah siapa, yang penting dia tolong aku. " chebal-"

" weh weh weh apa ni ?"

Aku dengar suara itu, lepastu dia ke arah aku.

" Woii kau jangan masuk campur pula. Pergi sana, tu ada tiga girls lagi."

No wait ! Don't be like that !

Pegangan di pergelangan tangan aku tiba-tiba saja di rentap kuat, dan dari cahaya lampu suluh telefon Eunbitc, aku nampak lelaki itu terdorong kebelakang.

" kau nak buat apa ni hah ?! Kau dah gila ?!" soal lelaki yang menolaknya tadi. Dia terus saja ke arah aku.

" Ryan, lepaskan dia. Atau kau nak masuk balai juga ?" kali ini dia bercakap pada lelaki di belakang aku.

Lelaki itu terus saja lepaskan bahu aku.

" kau tak payah nak acah bagus sangatlah ! " lelaki yang genggam pergelangan tangan aku tadi tiba-tiba saja berdiri lepastu meluru ke arah lelaki di depan aku. " macamlah kau tak buat benda begini, kan ?"

" I don't. Don't get me wrong, I'm not a loser like you guys." ujar jejaka itu lalu dia terus saja mencapai pergelangan tangan aku dan tanpa aku sempat buat apa-apa dia terus saja menarik tangan aku untuk keluar dari bilik tersebut.

Sebaik saja kami tiba di luar bilik tersebut, barulah aku nampak penampilan dia.

Macam aku kenal-

Dia terus saja tarik tangan aku sampai keluar daripada bangunan itu, dan masa sampai depan bagunan barulah aku nampak muka dia-

" Doyoung ?"

Dia pandang aku lama, riak muka dia nampak macam dia pissed off.

Siap peluk tubuh depan aku lagi-

" apa yang awak buat kat sana, huh ?" soalnya, suara dia masih sama. Dingin. Pandangan dia turut berbeza daripada masa aku jumpa dia haritu-

Aku menundukkan kepala.
" it was an outing .."

" outing ? With those guys ?!"

" Bukanlah ! Sepatutnya cuma kami saja tapi entah macam mana Dorang boleh ada sama-"

" ceh yalah tu. Those guy says that you guys agreed to have blind date with them."

" mana ada ! Kami kena tipu okay ! Tu si Eunbitch pandai-pandai saja aturkan benda ni ! " bentak aku. Geram pula bila Doyoung pun pandai-pandai tuduh aku setuju dengan blind date entah pa benda ni.

" heh habistu awak tak pandai tolak ke macam mana ?! Tak ada mulut nak bantah ?! Last time kita jumpa bukan main lagi mulut tu asal sekarang kah boleh baik sangat pula sampai dengar cakap orang lain ?"

Aku memandang Doyoung dengan riak muka tidak percaya,

" tak, yang kau marah sangat ni apahal ? "

Sumpah, aku tak faham dengan manusia yang bergelar Kim Doyoung ini.

" Marah awak cakap ? Yah ! Apa yang awak fikir akan jadi kalau saya tak ada ?! Do you have death wish ?!"

Belumpun sempat aku buka mulut, Doyoung bersuara lagi,

" Kalau ya pun marah kat Yedam janganlah sampai buat perangai begini-"

" YEDAM YEDAM YEDAM YEDAM ! ASAL SEMUA ORANG KALAU NAMPAK AKU MESTI KAITANKAN DENGAN YEDAM ! ARGHHH !"

Sumpah. Aku stress.

Sikit-sikit Yedam, sikit-sikit Yedam.

Apa muka aku ni nampak macam aku date dengan dia ke macam mana ?!

Doyoung nampak macam dia terkejut dengan apa yang baru saja aku katakan tadi.

" awak ..."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


to be continued ...

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now