Melihat Yedam yang sudahpun berlalu pergi, Jaehyuk segera mengangkat tangannya.
" Dah bersurai." arahnya pada beberapa orang pelajar lelaki lain yang turut ada di basement bangunan terbiar itu.
Doyoung pula mengejar langkah Yedam.
" weh-"
" Kau bagitahu son of a bitch tu, selagi dia tidak minta maaf pada Lia, selagi itu aku akan buat hidup dia tak tenteram." Ujar Yedam pada Doyoung.
Doyoung terpinga-pinga. Yedam terus saja ke arah kereta serba hitam yang menunggunya di luar bangunan terbiar itu, lalu lelaki berkot yang setia menunggu jejaka itu terus saja membuka pintu kereta sebelum Yedam masuk ke dalam.
Doyoung hanya jadi pemerhati.
Yedam ? The sweet-angelic face guy ?
No. You wrong.
Hanya orang terdekat saja tahu apa yang jejaka itu boleh buat dengan kuasa yang keluarga dia ada di usia muda begitu.
If Arrelia are the Princess of everyone's hero,
Yedam are the Prince of everyone's nightmare.
Aish. Doyoung mengusutkan rambutnya. Now i'm stuck with the two. Haih.
Apa malangnya hidup kau ni Kim Doyoung ?
Doyoung geleng kepala.
BEEP !
Bunyi telefon pintar miliknya itu menyebabkan Doyoung tersedar dari lamunan. Dia terus saja mencapai telefon pintarnya dari dalam poket.
Chosen one
Bcs everyone thought
we are dating :).
I guess that's why.Doyoung menjongket kening bila dia baca pesanan daripada Arrelia itu.
Semua orang sangka ?
Tapi- bukankah Yedam dan Arrelia memang date ?
Chosen one
And I thought you guys
are ..?
WdymEii mana ada
Kawan saja.
Kau pun sama dgn
drg ke ?No but-
Kan korang rapat semacamWhat is it weird to be that close?
or maybe I should really
stop talking to him for a while-
Kan ?
Like bcs of him, my life literally
was put on stake.Doyoung menjongket kening. Eh biar betul budak ni ? Dia nak ignore Yedam lepas apa yang jadi ? Kang ada juga dapat masalah ni.
Doyoung segera mendail nombor telefon Arrelia itu, dan nasibnya baik bila Arrelia menyambut panggilan itu.
" let's meet. Ada benda penting yang saya nak cakap kat awak."
.
.
." Nah."
Doyoung menghulurkan hot chocolate pada Arrelia, sebelum dia duduk di sebelah gadis itu sementelah Arrelia menyambut huluran minuman panas itu.
" thanks, so why ?" soal Arrelia, pandangannya dialihkan pada Doyoung. " ini mesti pasal yedam kan ?" belumpun Doyoung buka mulut, Arrelia sudahpun meneka.
Doyoung tersenyum.
" yalah, siapa lagi ?" soalnya, lalu dia turut menghirup coklat panas dari dalam gelas di tangannya. " you guys really don't date ke macam mana ?"Arrelia mengeluh,
" berapa kali aku nak ulang ? Taklah."" sure ?" soal Doyoung lagi.
" apa nampak muka aku ni ada tulis Yedam's girlfriend ke macam mana ?"
Doyoung ketawa kecil. " mana tau kan, awak tak nak mengaku .."
Arrelia memutar bola mata.
" what's a big deal even if I'm his girlfriend ? "Doyoung tersenyum tipis.
" it's really a big deal." jawabnya. " Cara orang sekeliling pandang awak, akan berubah serta-merta."" maksudnya ?"
" awak rasa ?"
Arrelia diam, entah kenapa waktu-waktu begini otak dia macam malas pula nak fikir apa-apa. Lagipun how bad it could be for her kan ?
" then what should I do ? " soal Arrelia pula. " ghosting him ?"
" itu lagilah tak boleh." Doyoung geleng kepala.
" jadi ? Kau tahu kan kalau boleh aku dah tak nak benda macam tu jadi lagi .."
Doyoung terdiam buat seketika, lalu dia pusing pandang Arrelia semula.
" let's date ."
To be continued..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.