Tap ! Tap !
Sekali lagi Yedam cuma untuk membuatkan si gadis yang duduk di hadapannya menoleh kebelakang, untuk bercakap dengannya.
Dari tadi dia cuba, tapi gadis ini bukan main sombong lagi. Nak saja dia bangun dan duduk di meja gadis itu, tapi weh tak boleh weh ..
Since dia masih digelar ' pelajar baru ', perangai dia tak boleh tunjuk sangat.
Tunggulah lepas seminggu dua,
She will know who Bang Yedam is ;)
" excuse me ~ " Yedam bersuara, hal ini menyebabkan gadis itu menoleh..
Fufufu renungan dia ni lebih tajam dari samurai ! Getus hati Yedam,
Nasib baiklah kau cantik. Gumamnya lagi, wajahnya dimaniskan saja depan gadis sombong itu.
" saya tak faham lah soalan ni, awak boleh jelaskan ?" soal Yedam, penuh berharap sambil menunjuk satu soalan dari buku kerja miliknya.
Gadis itu memutar bola mata lalu dia pusing depan. Yedam agak terkejut, bertambah lagi terkejut dia bila gadis itu tiba-tiba saja mengangkat tangan menyebabkan Sir Jungkook berhenti mengajar,
" Sir, budak baru ni tak faham soalan 13, can you explain it back ?"
Yedam terpinga-pinga, mulutnya terlopong. Sir Jungkook pusing memandang arah Yedam.
" ah Jinja ? Maaflah mungkin sebab kamu baru pindah dan masih nak menyesuaikan diri di sini kan ? Tapi jangan risau. Sir boleh ajar, bawa buku kamu ke sini." ujar Jungkook dengan ramah.
Yedam mengelipkan matanya beberapa kali. Namun dia pantas geleng kepala.
" eh aniyo s-sir. Rasanya saya dah dapat." ujar Yedam, lalu dia tersengih.
" eh betul ni ? Tadi kata tak faham ?"
" saya salah pandang kot Sir. Tak apa tak apa." ujar Yedam lalu buat-buat fokus tengok soalan semula.
Jungkook pula kembali meneruskan pembelajaran untuk kelas itu.
Yedam mengerling arah gadis di hadapannya. Satu senyuman terlakar di bibirnya.
You know, the more you resist me, the more I'm interested to you ~ ?
.. .. ..
Bunyi loceng yang baru saja berbunyi sebentar tadi menandakan yang sudah tiba untuk waktu lunch. Para pelajar dari dalam kelas 3-1 masing-masing mula bangun untuk ke kafeteria,
Yedam pula tergesa-gesa menyusun perkakas menulis miliknya sebelum dia berdiri, baru saja dia ingin ke arah Arrelia, gadis itu sudahpun berlalu pergi.
" Yah Arrelia-sshi jomlah semsama- " Yedam cuba memanggil namun hanya di anginkan, jangankan nak balas, toleh belakang pun tidak.
" masih tak nak putus asa ?"
Tiba-tiba saja satu suara menyapa Yedam, hal ini menyebabkan jejaka itu segera menoleh. Satu senyuman dia beri pada rakan sekelasnya itu,
" manada .." Nafi Yedam,
Namun rakan sekelasnya itu, yang memakai tanda nama Kim Soobin itu tersenyum, bahu Yedam dia tepuk perlahan.
" Kau patut putus asa bro. Dia takkan notice kau punya." ujar Soobin sambil menggeleng kepala,
" Tulah. Kita ni umpama tak wujud tau di pandangan mata dia." kawan jejaka itu, si Changbin pula menambah.
Yedam hanya menggaru belakang kepalanya,
" dia memang dingin ke macam mana ?" soal Yedam pula.
" Ha'ah. Sejak masuk highschool lagi perangai dia begitu. Dia tak bercakap dengan sesiapa kecuali bila perlu." jelas Changbin. " ah dan dengar kata dia tu dari keluarga Chebol, so kau faham-fahamlah perangai dia macam mana kan ?" tambahnya lagi umpama dirinya bukan dari keluarga berada.
Tapi Yedam sekadar mengangguk.
Keluarga Chebol eh ? Patutlah dia macam pernah nampak gadis itu ...
" dah. Jom kita pergi kafeteria. Aku dah lapar ni." Ujar Soobin sambil menggosok perutnya.
" hah jomlah sekali." pelawa changbin lagi. Yedam mengangguk.
Mereka bertiga terus saja melangkah pergi.
to be continued ..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.