🌸 48

115 21 0
                                    

Dari jauh lagi Yedam melambai arah Arrelia bila dia nampak gadis itu melangkah ke arah pantai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dari jauh lagi Yedam melambai arah Arrelia bila dia nampak gadis itu melangkah ke arah pantai. Masa ni kesemua pelajar sudahpun sampai di destinasi trip sekolah dan lepas saja letak bagasi di bilik masing-masing, mereka terus saja ke pantai yang terletak berdekatan dengan Hotel tersebut.

“ here. ” Yedam menghulurkan minuman bikarbonat berperisa oren yang baru saja di buka pada Arrelia sebaik saja gadis itu melabuhkan punggung disebelahnya. “ Chaerin mana ?” Soal Yedam, yalah kalau bukan Doyoung, asyik-asyik Chaerin atau Nara saja yang berkepit dengan Arrelia sampai dia tak dapat bercakap dengan gadis itu.

“ tu” jawab Arrelia sambil menunjukkan arah Chaerin dan beberapa lagi rakan sekelas mereka yang sudahpun bermain air di tepi pantai.

Yedam mengangguk. Dia tidak tanya pasal Doyoung sebab dia tahu di mana kawannya itu saat ini.

I heard last night Doyoung came to your place ..?” Yedam membuka bicara.

Arrelia mengangguk.

“ Ya.”

something happen ?”

Arrelia menjongket bahu. “ mungkin. Sebab masa dia datang tu, something seems like bothering him.”

Yedam tersenyum,
That's rare. Bukan senang nak tengok dia resah. sebab selalunya dia pandai sembunyikan benda, he's really good at that to say.”

Arrelia menjongket kening,
manipulative you say ?”

Yedam ketawa kecil. “ Junkyu ada call saya semalam. He might thought Doyoung pergi tempat saya, saya iyakan saja because I can't say he went to your place can I ?”

Arrelia menjongket bahu,
“ya, tapi dia ada cakap apa-apa lagi ? Like why Doyoung suddenly leave ..?”

“ kau mesti dah tahu, pasal keluarga dia kan ?” Arrelia mengangguk. “ Ibu dia datang sama dengan Appa dia malam tu.”

Arrelia terdiam. Patutlah Doyoung nampak marah bila cakap pasal ibu. Rupa-rupanya itu pula ..

“ Mungkin Appa dia fikir, Doyoung boleh terima wanita tu begitu saja. Tapi Junkyu cakap, sebaik saja nampak muka perempuan tu, kemesraan Doyoung hilang serta-merta. Apatah lagi masa tuan Kim suruh dia sapa wanita tu, Doyoung lose control over his words and his father almost slap him. Tapi nasib baik dia berhenti tengah jalan.”

“ Doyoung marah lepastu dia ambil helmet dan kunci. Dorang tak dapat halang dia pergi. Junkyu was worried sebab dia cakap Doyoung tak jamah apa-apa malam tu.”

Arrelia menundukkan kepala.
he seems to hate his mother so much that I wonder what his mother did to him ..”

that you should ask him.” ujar Yedam, biarpun dia tahu kisah itu. “ bukan tempat saya untuk bagitahu awak ..”

Arrelia diam. Yedam berdiri, lalu dia merenggangkan tubuhnya.

Now I've seen you two like that, I felt kind of assured.”

Arrelia mendongak memandang Yedam, jejaka itu maju setapak, menyebabkan dia hanya nampak belakang tubuh yedam.

“ apa maksud awak ?”

“ siapa tahu kan, suatu hari nanti saya pergi.” ujar Yedam, tanpa memandang arah Arrelia. “ awak berdua tak adalah sedih sangat kalau saya dah tak ada.”

“ huh ? where are you going ?”

“ who knows ?” yedam pusing memandang Arrelia balik, satu senyuman dia beri pada gadis itu. “ suatu hari nanti, saya mungkin tiba-tiba hilang.”

Don't say like that—”

“ hey don't get me wrong, saya tak bermaksud saya akan bunuh diri ke apa.” Yedam pantas memotong tanpa Arrelia sempat habis berkata-kata, “ cuma yalah. thats life ..”

Arrelia terdiam. Yedam kembali pusing memandang gadis itu,

lia you deserve to be happy too, please remember that whenever you felt like you shouldn't do something that makes you feel lively ..”

”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


To be continued ..

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now