🌸 36

94 21 1
                                    

Arrelia terlopong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Arrelia terlopong. Biar betul dare si chaerin ni ?!

“ eii senangnya dare kau bagi ~ tapi tak apa since ni kali pertama untuk Arri.” Komen Nara. Arrelia terlopong lagi.

Senang dorang cakap ?!

I literally have no reasons to tell him—

“ cepatlah Arri. Atau .. kau nak jus istemewa aku ni ? Tapi kalau kau minum ni, aku tak boleh jamin kau tak sakit perut tau ..” ujar Chaerin sambil tersengih-sengih.

Arrelia masih diam. Sudahlah esok dia ada acara padang lagi, mana mungkin dia nak ambik risiko untuk minum benda tu—

Satu keluhan terlepas bila dia capai telefon pintarnya.

Nara dan Yuna sudah bersorak gembira.

Aku nak cakap apa kat buaya tu ? Aduh. Arrelia sudahpun berperang dengan otaknya sendiri pada saat dia mencari nama Doyoung di kenalan telefonnya.

Nombor jejaka itu terus saja dia dail dan Doyoung pantas menjawabnya.

My baby why do you call ~ ” kedengaran suara Doyoung sebaik saja Arrelia meletakkan suara pada speaker.

Awal-awal lagi dah annoying urgh ! Masa ni juga Arrelia nak matikan panggilan itu bila dia tengok muka Nara macam nak mintak kena lempang sebaik saja gadis itu dengar kata-kata Doyoung tadi.

“ Doyoung-ah.” Arrelia bersuara.

“ yea baby ?”

wait, are you drunk ?” soal Arrelia pantas bila dia dengar suara jejaka itu agak lain. Tawa Doyoung kedengaran lepas itu.

“ taklah, hehe. Kenapa awak call saya ni hmm ? Rindu ea ?”

Arrelia menyabarkan dirinya. Dah nasib badan perangai Doyoung cepat perasan soo maksudnya terpaksa lagi lah dia kena sabar hadapi jejaka itu lepas call ni.

“ kau pernah tertanya tak kenapa aku pilih kau ?”  Arrelia memulakan bicara.

Doyoung diam seketika,
if you do .. ya kadang-kadang..” jawabnya. “ maksud saya, awak ada banyak pilihan lain kan ?”

Nara dan Yuna berpandangan sambil menjongket kening. Suka betul diorang bila dapat sakat Arrelia dan Doyoung.

Manakala Arrelia pula yang tertekan, otaknya tak bagi kerjasama untuk buat-buat alasan masa ni !

“ Lia ..?” Doyoung bersuara lagi bila Arrelia lama mendiamkan diri. “ awak masih kat sana ..?”

Arrelia menarik nafas dalam,
“ the thing is ..” akhirnya dia bersuara juga setelah diam sekian lama, “ I never knew, I would need someone like you in my life.” Sambungnya lagi. Pada saat itu, hanya ini saja alasan yang balik-balik bermain di fikirannya.

Ada lama diam sebelah Doyoung sampaikan kawan-kawan gadis itu turut serta tertanya.

“ Doyoung ? Doyoung ?”

Arrelia memanggil nama jejaka itu lagi, hairan bila Doyoung tiba-tiba saja mendiamkan diri sedemikian.

Apa dia salah bagi alasan ke macam mana ?

“ Lia, ... ”

Doyoung tiba-tiba saja bersuara setelah lama mendiamkan diri , jejaka itu kedengaran seperti tercungap-cungap, “ turun sini. Saya kat luar bangunan asrama perempuan.”

Arrelia yang baru saja nak putuskan panggilan itu dia tergamam.

Spontan, dia bertukar pandangan dengan Nara.

“ hah ?!”

Arrelia bangun lalu ke arah tingkap yang berhadapan dengan jalan untuk ke bangunan asrama perempuan lalu langsir pada tingkap itu dia selak.

Di luar sana kelihatan Doyoung berdiri sendirian, dia nampak Arrelia lalu satu senyuman dia beri pada gadis itu sambil melambai.

“ turunlah kejap. Saya tunggu awak.” ujar Doyoung.

Yuna, Nara, Chaerin dan Youngrae sudahpun bersorak kecil menyaksikan perkara itu.

“ haih sweetnya. Terus dia datang ! Arri ! Pergilah turun. Tu hah Prince charming awak dah datang ~” sakat Chaerin sambil menolak-nolak bahu Arrelia.

“ Ish saya—” Arrelia ingin membantah namun dia teringat yang Doyoung sudahpun ada di bawah sana maka terpaksa juga dia mengalah.

“ Yala..”

To be continued 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued  ...
Fun fact ; cerita ni senanya dah hampir complete dlm draft, tinggal edit sikit² and publish lagi ehe :>

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now