🌸 35

104 20 0
                                    

Part ni panjang sikit tau :>

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Part ni panjang sikit tau :>

- - -

" uu Arri ! Chukahae !"

Sebaik saja keluar dari gelanggang dodgeball, Arrelia terus saja disapa dengan ucapan tahniah daripada ahli kumpulannya sendiri. Siap tunggu tepi gelanggang lagi untuk bagi Arrelia tuala dan air.

" terima kasih." ucap Arrelia sambil menyambut huluran tuala dan air mineral tersebut. Kemudian dia menggunakan tuala tersebut untuk mengelap peluhnya.

" wah sunbae ace dalam permainan ni ! Tangkas !" ujar salah seorang ahli kumpulan hitam tersebut sambil menunjukkan ibu jarinya.

" betul tu ! Sunbae terbaik !"

" sunbae lah idol saya !"

Macam-macam lagi pujian Arrelia dapat, menyebabkan gadis itu tersipu-sipu.

Ini kali pertama dia dapat perhatian sedemikian. Selalunya, kalau jumpa dengan mana-mana juniornya, tiada ada senyuman langsung.

" Liaa ! "

Yedam yang baru saja melangkah arah kumpulan tersebut mendepakan tangan sambil ke arah Arrelia. Kemudian satu pelukan diberi pada gadis itu.

" chukahae ! You did well !" ucap Yedam sambil mengusap rambut gadis itu. Pelajar lain dalam kumpulan itu sudahpun berbisik-bisik.

Arrelia tersenyum.
" gumawo." ujar gadis itu.

" sweet lah Arrelia sunbae dan Yedam sunbae-nim ni."

" betul tu ! Macam mana nak dapat boyfriend macam yedam sunbae-nim eh. Arrelia sunbae sangat beruntung."

" kan ?"

" ehem !" Satu suara terus saja mencelah, menyebabkan pujian-pujian dari pelajar itu hilang. Masing-masing memandang arah empunya suara yang berdehem tadi.

" Eh Doyoung Sunbae-nim ..?"

Yedam tertawa melihat reaksi kawannya itu.

" eii korang ni dah salah faham lah. Saya dengan Lia bukan pasangan kekasih." ujar Yedam sambil menjarakkan dirinya dari Arrelia, kemudian dia menolak pula Doyoung untuk mendekati gadis itu, " Doyoung ni baru kekasih Arrelia sunbae-nim korang."

" huh ?!"

Macam-macam reaksi dari pelajar tersebut. Arrelia pula sudah pusing memandang Yedam dengan tajam.

Suka hati dia saja cakap aku dan Doyoung pasangan kekasih-

" b-biar betul ? Doyoung Sunbae-nim dan Arrelia Sunbae-nim ? Yah daebak !"

" wah wah wah ! The tea is hot !"

Arrelia pusing memandang Yedam balik, bibirnya digerakkan semua-ni-sebab-kau ! Pada yedam. Tapi kawannya itu hanya ketawa.

" tapi tak nampak macam korang dalam relay pun. You two look awkward pula. Tak sama macam masa Arrelia sunbae-nim dengan Yedam sunbae-"

Doyoung mengeluh.
" haih. Kami tak nak sesiapa tahu pasal ni tapi-" dia akhirnya bersuara. Lalu langkah dibuka untuk ke arah Arrelia yang masih lagi memberontak. " looks like we had to make it public right, sweetheart ?"

Arrelia mengecilkan matanya,
" who's your sweetheart-"

Chup !

satu ciuman di beri pada pipi Arrelia.

" You did well, my baby "

Sorakan kali kedua bergema di dewan tersebut akibat tindakan Doyoung. Arrelia terkaku.

Who the hell give him- ARGHH !

Dia pantas mengalihkan pandangan. Wajah gadis itu sudahpun merah.

Entah malu entah marah.

.
.
.

Habis saja acara malam tu, semua pelajar terus saja di kerahkan untuk balik ke asrama yang di khaskan mereka tinggal sepanjang acara balapan padang di jalankan.

" acara padang dah habis, maksudnya free time kan !"

Di salah satu bilik dorm perempuan, Chaerin sudahpun bersedia untuk berparti malam itu. Rakan sebiliknya iaitu Nara, Youngrae, Yuna dan Seori sudahpun bersedia dengan pelbagai jenis makanan serta minuman yang mereka sediakan di tengah-tengah ruang tamu bilik mereka.

Arrelia yang baru saja selesai mandi turut serta ditarik untuk menyertai rakan-rakan sebiliknya itu.

" kita ada permainan tau !" ujar Chaerin, menenangkan keriuhan rakan sebiliknya, padahal hanya beberapa orang tapi bisingnya macam ada satu sekolah dalam dorm tersebut.

" permainan apa ?" soal Nara sambil mengunyah keropok.

" ni aku dah sediakan minuman special iaitu campuran kicap cair, jus garlic dan sos tomato. Siapa tak boleh buat cabaran yang kena bagi, kena minum campuran ni sampai habis !" Jelas Chaerin sambil menggoncang botol berisi campuran dua bahan itu. Kemudian dia menuangkan campuran air itu pada gelas polisterin kecil di hadapannya.

" ew baunya !" Komen Yuna, sambil menutup hidung.

" weh berapa banyak kau letak kicap cair dan garlic, Bau siaaa !" tambah Youngrae pula.

" hehe yang tu biarlah rahsia." Chaerin tersenyum jahat. " ambik bau dulu ambik bau dulu. Kalau rasa-rasa sanggup minum ni, cubalah elakkan diri dari challenge ye .." tambah gadis itu lagi.

Arrelia geleng kepala. Terpaksa juga dia terjebak kerja Chaerin. Kalaulah dia tahu yang benda macam ni akan jadi, lebih baik dia pilih untuk berada di bilik lain.

Chaerin mencapai botol mineral kecil lalu dia meletakkan botol tersebut di tengah-tengah antara dia, Youngrae, Nara, Yuna dan Arrelia.

Arrelia tahu benar permainan ini, cuma dia tak pernah dapat peluang untuk menyertai sama. Selalunya dia hanya jadi pemerhati pelajar dalam kelasnya bermain permainan ini.

True or dare challenge.

Botol itu pertama sekali berhenti pada Arrelia . Arrelia terpinga-pinga manakala yang lain sudahpun menepuk tangan gembira.

" True or dare ?" soal Chaerin, pantas.

Arrelia menelan air liur. Tengok pandangan kawan-kawannya, memang dia dah agak diorang tunggu-tunggu saat ini.

" Dare." jawab Arrelia sepatah, menyebabkan Nara dan Yuna bersorak kecil.

Jarang ni orang pilih Dare.

Chaerin tersengih.
" aku dengar kau dengan Doyoung date, soo.."

Arrelia menjongket kening, buat-buat muka tenang walhal dalam diam dia sebenarnya panik bila nama jejaka itu di sebut.

Jangan Chaerin bagi dare yang bukan-bukan sudah !

" kau call doyoung lepastu bagitahu dia kenapa kau pilih dia."

To be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

To be continued ...

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now