Arrelia tiba dan acara memanah diteruskan untuk pagi itu. Selepas saja acara memanah selesai, acara terakhir iaitu aktiviti marathon terus saja berlangsung, maka akhirnya selesailah kesemua acara balapan padang pada hari itu dan kedudukan kumpulan pertama ialah kumpulan kelabu, dengan hanya beza satu mata daripada kumpulan hitam. Kemudian diikuti dengan kumpulan Coklat dan akhirnya ungu.
“ jumpa esok !! Huaa tak sabarnya ! Arri ikut serta school trip kali ini !”
Chaerin sempat berpamitan dengan Arrelia sebelum gadis itu masuk ke dalam kereta keluarganya.
Begitu juga beberapa orang pelajar perempuan yang turut serta berada dalam kelas yang sama dengan Arrelia.
Masing-masing teruja untuk school trip.
“ why are these people so excited about school trip ..” gumam Arrelia perlahan sambil geleng kepala.
“ sebab best apa.” Doyoung yang berada di sebelah gadis itu segera mencelah. “ dapat pergi tempat yang menarik, with your friends ..”
“ but you had to share things then. Like room .. or has to follow the school arrangements while you're there ..”
Doyoung tersenyum,
“ memanglah. But if you with the person you like, semua tu pun awak rasa seronok tau ..”“ and lucky for us, sebab dapat ikut school trip terakhir bersama-sama. Which made me think, the universe also in our side for making this happen,” tambah Doyoung lagi sambil mencuit hidung Arrelia.
“ ceh merepek.” bentak gadis itu sambil geleng kepala.
Doyoung tersengih. Namun tiba-tiba saja bibirnya di ubah pada pout.
“ but still, awak belum bagitahu saya kenapa awak dengan Ruto hilang pagi tadi. I'm worried okay ?”“ tak ada apa-apa sebenarnya.” ujar Arrelia, “ malam tu lepas jumpa awak, saya terjumpa Haruto dekat tangga nak ke asrama perempuan.”
“ dan dia bagitahu saya pasal hal keluarga yang buat kami terpaksa tinggalkan sekolah malam tu juga.”
Doyoung menjongket kening,
“ hal keluarga ? Is he one of your family members or ..? ”Arrelia mengangguk.
“ Ya. He is my cousin if I'm not mistaken even saya tak ada kaitan dengan imo dia.”“ imo ? Imo dia siapa kat awak ?”
“ Stepmother.” Jawab Arrelia sepatah, Doyoung terlopong.
“ really ?! I never knew that—”
Arrelia menjongket bahu saja.
“ tulah sebab saya tak ada kat sekolah. I forgot to tell Yedam, cus we're in such rush. Esok paginya pula saya terpaksa hadiri mesyuarat lembaga di syarikat appa.”Sekali lagi Doyoung terlopong,
“ awak ikut serta mesyuarat lembaga di syarikat ?! Your family's COMPANY ?!”Mana tak Doyoung terkejut, syarikat keluarga Arrelia bukan biasa-biasa. Itulah salah satu aset pertama untuk keluarga gadis itu dan juga syarikat utama di Seoul.
How can a highschooler attend those kind of meetings ?!
Arrelia mengangguk.
“ ya I had to do it since my father still in the US.” jawab Arrelia sambil menundukkan kepalanya.Nampak macam hebat kan bila tahu fakta ini ? Tapi bagi Arrelia dia tak pernah rasa hebat bila melibatkan hal-hal syarikat atau keluarganya.
Semua sudah kena atur. Dan tiap satu mestilah sempurna di pandangan mata semua orang, dan ayahnya.
It was suffocating.
“ But you're still young.” pantas Doyoung membantah. “ masa muda awak tak sepatutnya di ganggu dengan tekanan macam tu. Like why would they let a highschooler attend those guts ripping meetings ? That was seriously awful. Ianya umpama awak awal-awal kena bagitahu yang awak harus berada di sana sampai bila-bila.”
Arrelia hanya diam,
“ I still had to do it anyway. ” ujarnya. “ Since orang lain tak boleh masuk pejabat presiden atau buka meeting tanpa presiden. It has to be me ; the heir who starts it if the President isn't here.”“ macam mana kalau awak tak buat ? Apa yang akan jadi ? Will the world end ?”
Arrelia menjongket kening.
“ entah. Saya tak pernah cuba.”Doyoung tersenyum kecil.
“ do it once.” ujarnya. “ kalau diorang datang mengejut macam malam tu semata-mata nak jemput awak pergi mesyuarat esok pagi, just run. Run with me. Don't follow them.”Arrelia memandang wajah Doyoung lama, kemudian dia terus saja ketawa, tapi Doyoung kekal serious. Hal ini menyebabkan Arrelia turut berhenti tertawa ..
“ awak bergurau kan ... ?”
Melihat reaksi wajah Doyoung yang serius, Arrelia tahu yang jejaka itu tidak bergurau.
“ kalau diorang datang dan ambik awak secara paksa lagi, just come to me. We'll leave together.”
“ let's escape from the reality together.”
To be continued ...
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.