Tadi masa sampai kelas balik, baru aku sedar, tangan aku masih genggam telefon pintar milik Doyoung. Nak patah balik, aku tak pasti samada dia masih di sana atau tak.
Aku membelek-belek telefon tersebut. Memang masih baru. Mungkin dia baru beli kelmarin ?
Phone case pun tak ada lagi.
Aku terus saja menekan punat on, memaparkan gambar awan sebagai kertas dinding telefon tersebut. Dan aku tak tahu lah dia sengaja atau tak sempat setting password lagi kah apa sebab telefon ni tak ada.
Memang betul lah masih baru.
Aku menutup kembali telefon pintar itu. Dah namanya masih baru, jadi masih kosong. Lagipun bukannya penting ke apa aku nak periksa semua.
Aku terus saja mencapai satu lagi plain phone case extra yang selalu aku bawa dalam beg sekolah aku lalu segera memakaikan telefon dia case tersebut.
Kebetulan model telefon kami sama.
.
.
.Senyuman terlakar di bibir Doyoung bila dari jauh lagi dia ternampak kelibat Arrelia melangkah ke arahnya. Langkah kakinya turut di buka untuk mendekati Arrelia.
Sebaik saja tiba di hadapan Doyoung, Arrelia menghulurkan telefon pintar jejaka itu.
“ Nah. Sorry, aku terbawa tadi.” ujar Arrelia. Doyoung tersengih. Telefon pintar itu dia capai semula.
“ tak apa. It's better It's on you ~ dapat jumpa macam ni.” ujarnya sambil mengenyitkan mata.
“ jangan mengada.”bentak Arrelia. Dia memutar bola mata sebelum langkah kakinya dibuka semula. Doyoung segera mengejar langkah gadis itu.
“ masih awal lagi, Lia jomlah keluar.” ujar Doyoung sementelah dia berjalan seiringan dengan Arrelia.
“ ke mana ?” soal Arrelia pula. Dia sempat mengerling jam di pergelangan tangannya.
Jam baru saja menunjukkan pukul 4:30 petang.
“ Han river. ” jawab Doyoung sepatah. “ Weather are good these days. It's fun hanging out there.”
Arrelia tidak menjawab, namun Doyoung yakin yang gadis itu menyetujui cadangannya.
.
.
.Tepat pukul 5, mereka berdua tiba di depan pintu masuk untuk ke taman dalam sungai Han tersebut. Doyoung meletakkan skateboard miliknya pada jalan untuk masuk ke taman itu.
Tadi sempat lagi jejaka itu menyinggah ke apartmen yang disediakan untuk pelajar kolaborasi semata-mata untuk mengambil skateboard miliknya itu.
Arrelia hanya membiarkan jejaka itu sambil melangkah masuk ke kawasan tepi sungai Han itu. Doyoung mengekorinya dari belakang menggunakan skateboard itu.
“ Lia, awak nak cuba naik ni ?” soal Doyoung. Arrelia hanya menggeleng.
“ saya tak pandai.” ujar gadis itu.
“ I can teach you.” Doyoung menawarkan diri. “ mehlah sini try.”
“ Shirreo. Kang saya jatuh ..”
“ no I won't let you.”
“ Tak payahlah. Awak main je sendiri.” Arrelia masih menolak. Dia melabuhkan punggung pada salah satu kerusi panjang yang terletak di taman tersebut.
“ fine. Awak jangan jenjalan tau. Kejap lagi saya balik.” ujar Doyoung sambil sebelum dia kembali menaiki skateboard miliknya itu.
Arrelia hanya jadi pemerhati jejaka itu bermain skateboard. Masa-masa macam ni memang banyak pengunjung yang terdiri dari pelajar highschool yang masih beruniform berada di kawasan tersebut.
Masing-masing dengan skateboard sendiri.
Doyoung kelihatan begitu menonjol antara kesemua pelajar itu. Tambah-tambah lagi dengan skill jejaka itu dengan skateboard, siap show off Ollie & Kickflip lagi depan pelajar-pelajar itu sampai diorang bersorak.
Arrelia geleng kepala perlahan.
Memang boleh nampak yang Doyoung jenis yang suka perhatian. Makin lama, pelajar makin ramai mendekati jejaka itu, pelajar perempuan pun masa ni sudahpun mula notice Doyoung.
Dan jejaka itu nampaknya gembira dengan perhatian tersebut.
Sukalah banyak gegirls kerumun dia. Dasar buaya. Bentak Arrelia.
Dan kenapalah dia boleh percaya yang Doyoung akan berubah ? Tu depan mata Doyoung mula flirt dengan gadis-gadis disekelilingnya.
Buaya tak guna.
Arrelia bercadang untuk pergi. Entah kenapa mood dia tiba-tiba saja hilang untuk berada di sana. Gadis itu berdiri, masa ni Doyoung tiba-tiba saja ke arahnya.
“ awak nak ke mana ?” soal Doyoung sambil menuruni skateboard miliknya.
“ balik.” jawab Arrelia sepatah. Doyoung pantas mencapai pergelangan tangan gadis itu.
“ kita baru saja sampai kan ?”
“ I didn't say I want to go back with you. You can stay here. Tu dah jumpa kawan baru kan ?” ujar Arrelia, dia menarik semula tangannya.
“ mana ada.” Ujar Doyoung sambil geleng kepala. “ saya tak kenal lah diorang tu. Tiba-tiba saja datang dekat. Tulah saya ajak awak main sama awak tak nak. dah awak tahu boyfriend awak ni kacak, awak biarkan lagi saya sendiri. They thought I was single.”
Arrelia mengecilkan matanya memandang Doyoung,
“ dan bila masa saya cakap awak boyfriend saya ?”
to be continued ...
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.