The day after ;
“ you sure you don't mind to stay here ? Awak boleh join kami ..” sekali lagi Arrelia mencadangkan perkara itu pada Doyoung, tapi jejaka itu hanya geleng kepala sambil senyum.
“ saya nak awak spend time dengan kengkawan awak juga.” Ujar Doyoung, tapi tangan Arrelia masih lagi dia genggam saat ini, “ kalau masa untuk kita berdua, we've got plenty.”
“ are you sure ?” Arrelia menyoal lagi. Entah kenapa dia serba-salah pula membiarkan Doyoung tinggal sendiri di hotel while dia keluar bersama dengan rakan-rakan sekelasnya untuk cuba pakej aktiviti yang terdapat berdekatan dengan hotel tersebut.
Doyoung mengangguk,
“ kalau saya bosan ke apa, nanti saya call awak, boleh kan ?” soal Doyoung, satu wink sempat dia beri pada Arrelia.“ Yala, and if you change your mind, just call me. Nanti kami tunggu awak—”
“ woiii kapel kan sana tu ! Cepat sikit boleh tak ? We didn't come here to see your guys lovey-dovey time okay ?!” Bentak Changbin sambil mencekak pinggang.
Arrelia memberikan satu jelingan tajam pada jejaka itu, manakala Doyoung tersengih saja.
“ I'll go now then.” ujar Arrelia sambil menarik tangannya perlahan dari genggaman tangan Doyoung.
“ take care sayang ~ see you later.” sempat lagi Doyoung berpesan, “ Te amo ..” tambahnya lagi, membuatkan Arrelia berona.
Mana tak dia berona, Nara dan Chaerin di sebelah dia sudahpun main tolak-tolak bahu. Dorang berdua pula yang lebih.
Sebaik saja kelibat gadis itu berserta dengan rakan sekelasnya hilang dari pandangan mata, Doyoung menghelah nafas. Dia terus saja memandang arah telefon pintarnya.
Tanpa membuang masa, Doyoung segera masuk ke dalam biliknya untuk menukar pakaian bagi berjumpa dengan si dia.
.
.
.“ Lia lia lia !! Banana boat next !!” Jeritan Yedam yang datang dari tepi pantai menyebabkan Arrelia yang baru saja melihat skrin telefonnya pantas mendongak.
Yedam berlari ke arah gadis itu,
“ lagi ?!” soal Arrelia, terkejut. Apa diorang ni tak ada rasa penat ke macam mana lepas ikut semua aktiviti-aktiviti tu ?! Fikirnya.
Yedam mengangguk sebelum dia melabuhkan punggung di sebelah Arrelia, dia mencapai air mineral miliknya,
“ kau tak penat ke ?” soal Arrelia lagi. Yedam geleng kepala,
“ best kan.” jawab jejaka itu, dia menoleh arah Arrelia. “ eii takkan awak dah penat ? We've long way to go ~ lepas ni nak skuba pula kan ”
“ are you crazy ?! I'm about to faint from fatigue here—”
Memang tak dinafikan kesemua aktiviti-aktiviti di laut itu seronok, tapi sumpah, ia memenatkan. Tambah-tambah aktiviti macam spinning boat, balik-balik jatuh ke air sebab terlalu laju.
“ baru sikit ni. Alang-alang dah sampai sini.” ujar Yedam, dia meletakkan botol air di tangannya pada tikar getah yang dibentangkan diatas pasir tersebut, “ cepat tau. Giliran kita kejap lagi.” sempat lagi Yedam berpesan sebelum dia berlari ke arah soobin dan beberapa orang rakan sekelas mereka untuk tunggu giliran.
Arrelia hanya mampu geleng kepala. Dia melihat arah skrin telefonnya semula,
Jam sudah menunjukkan pukul 3, tapi tiada langsung missed call dari Doyoung. Jujur Arrelia hairan, tapi dia fikir mungkin jejaka itu ada acara sendiri. Arrelia menutup skrin telefonnya, baru saja dia ingin berdiri, telefon pintarnya berbunyi lagi.
Dia mengalihkan pandangan pada telefon itu, ada satu chat masuk, telefon pintar itu pantas dia capai untuk lihat kandungan chat yang baru saja dia terima.
Senyuman sinis terlakar di bibir Arrelia sebaik saja dia nampak kandungan chat itu.
Ah patutlah tak nak join kami, or even call me ..
Arrelia kembali menutup telefonnya sebelum dia berlari ke arah Yedam semula.
Waktu siang berlalu pergi dengan pantas, pada waktu malam pula, kesemua pelajar yang menyertai trip itu masing-masing teruja untuk menghadirkan diri ke pesta lampu dengan tema ancient yang pihak hotel itu anjurkan.
Arrelia melihat pantulan tubuhnya yang saat ingi sedang mengenakan hanbok pada cermin besar dalam biliknya bersama dengan Chaerin.
“ memang kalau orang cantik, pakai apa pun cantik kan ?” soal Nara yang baru saja masuk ke dalam bilik tersebut sambil mencekak pinggang,
Arrelia geleng kepala.
“ mana ada cantik.”“ tak nak ngaku pula.” Chaerin mencelah. “ Kau nampak macam tuan puteri dari kerajaan josean masa lalu tahu ?”
Arrelia menarik nafas dalam.
“ stop with the compliment or salah satu dari korang berdua ganti tempat saya dan keluar dengan Doyoung. Nak ?!”Chaerin dan Nara terus saja mendiamkan diri, takut. Tidak lama lepas tu bunyi loceng bilik mengejutkan mereka berdua, Chaerin terus saja menyekeh lengan Nara.
Dua orang itu sudahpun tersengih-sengih.
“ dia datang dia datang ~ Arri's Prince charming ~”
Sekali lagi Arrelia memberi pandangan tajam pada Chaerin, untuk menyuruh gadis itu diam sebelum dia ke arah pintu.
Pintu bilik dia buka, memaparkan kelibat Doyoung di sana.
“ My Princess, would you like to spend the night with this ordinary person ..?”
To be continued ...
maafkan shad lama tak update 🥺
I got a bit busy adjusting myself to the new place I just moved into.but now I'm doing better, I will update more !❤️❤️
terima kasih sudi tunggu ❤️
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fiksi Penggemar" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.