🌸 38

107 20 1
                                    

Usai makan, pasangan itu kembali ke sekolah semula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Usai makan, pasangan itu kembali ke sekolah semula. Namun semasa mereka berada di pagar hadapan, kelihatan sebuah kereta berwarna putih di sana. Dengan kehadiran seorang wanita terhendap-hendap depan gate tersebut.

Doyoung dan Arrelia berpandangan, masing-masing kehairanan melihat kehadiran figura itu. Namun apabila figura itu pusing belakang,

Langkah Doyoung terhenti.

Arrelia yang berjalan bersama dengan jejaka itu turut sama terhenti.

" kenapa ?" soal Arrelia sambil memandang arah Doyoung.

Doyoung bagaikan tersedar yang dia bersama dengan Arrelia. Dengan pantas kepalanya di geleng lalu dia mencapai tangan Arrelia.

" Aniy. Tak ada apa-apa. Jom cepat." ujar Doyoung sambil menarik tangan Arrelia untuk mempercepatkan langkah.

Arrelia terpinga-pinga.

" kenapa ?" soal Arrelia sekali lagi pada Doyoung tapi soalannya hanya diabaikan. Doyoung terus saja menarik tangan Arrelia untuk mempercepatkan langkah melalui kereta dan wanita tersebut.

" Doyoung-ah ?"

Langkah Doyoung terhenti. Begitu juga Arrelia namun Doyoung sudahpun mengepal penumbuk.

Arrelia pula yang bingung pada saat ini. Tadi jejaka itu happy saja, asal sekarang tunjuk muka ketat pula ?

" Doyoung-ah ? Kamu Doyoung kan ?" soal wanita tersebut sambil mendekati Doyoung.

Doyoung pusing memandang arah wanita itu.

" jauhkan diri dari aku. Wae ? Dah tak tahu malu sampai berani cari aku kat sini ? Sedar diri tu sikit !" Sinis bicara Doyoung, menyebabkan Arrelia terpinga-pinga melihat jejaka itu.

Siapa wanita ini ? Kenapa Doyoung marah sampai macam ni ?

Satu keluhan terlepas dari bibir wanita tersebut,
" Maafkan ibu. Ibu tahu ibu tidak layak cari Doyoung atau Junkyu lagi tapi ibu rindu sangat .."

Ibu ?!

Arrelia terlopong.

Ibu kepada Doyoung ?

" rindu ? Heh baru sekarang nak fikir pasal rindu apa semua kan ? Haritu masa kau tinggalkan kami ada kau rasa apa-apa ? Susah senang Appa masa tu, ada kau ambil kisah ? Tak ada kan. Dahlah. Aku muak tengok muka kau. Nak berlagak baik konon. Tak payah cari aku atau Junkyu Hyung lagi. Kami tak ada ibu macam kau." usai menempelak wanita itu, Doyoung terus saja menarik tangan Arrelia untuk masuk ke dalam sekolah.

Arrelia yang masih terpinga-pinga hanya mampu menurut. Bila dalam sekolah barulah Doyoung memperlahankan langkah kakinya.

" Doyoung-ah. Tak apa ke awak cakap macam tu depan ibu awak ?" soal Arrelia, walhal dia sendiri dingin terhadap ibu tirinya tapi setidaknya bukan menuturkan kata-kata dengan kurang ajar kan ?

" dia bukan ibu saya. Saya tak ada ibu macam tu." ujar Doyoung, riaksi wajahnya tidak lagi macam tadi.

Namun bila Arrelia tatap lama-lama, dia nampak kesedihan di wajah jejaka itu.

" Wae ? Dia ada buat salah kat korang ke ?" soal Arrelia lagi. Genggaman tangan Doyoung pada pergelangan tangannya dia ubah pula pergi memegang tangan jejaka itu,

" Ada ke ibu yang sanggup tinggalkan anak sendiri sebab nak ikut jantan lain ?"

Arrelia diam, manakala Doyoung umpama tersedar. Dia segera menarik tangannya daripada genggaman tangan Arrelia.

" er lupakan apa yang jadi tadi. Jom saya hantar awak balik dorm." ujar Doyoung pantas sambil mengalihkan pandangan.

Langkah kakinya terus saja dibuka. Arrelia yang masih tidak faham hanya menuruti langkah jejaka itu.

Sesampainya di hadapan bangunan asrama perempuan, Doyoung pusing memandang arah Arrelia.

Don't think too much about what happen just now. Dia tak patut datang sini ..ujar Doyoung pada Arrelia. Arrelia sekadar mengangguk, biarpun ada banyak persoalan bermain di kepalanya pada saat ini.

“ okay then, jumpa esok. Although we'll be in different team, I'll always cheer for you okay ?” tambah Doyoung lagi sambil mengusap kepala Arrelia.

“ yalah. But that doesn't mean saya akan biarkan team saya mengalah depan team awak eh ?” Arrelia menjongket kening.

Doyoung tertawa.
of course, I won't let your team win easily either hmm ?”

“ Okey, we will see that.”




.
.
.

Lepas berjumpa dengan Doyoung, Arrelia terus saja melangkah masuk ke dalam bangunan tersebut. Tanpa membuang masa, dia terus saja ke arah tangga.

cousin.”

Namun satu suara tiba-tiba saja memanggilnya, membuatkan dia segera menoleh.

Kelihatan Haruto melangkah mendekatinya.

“ huh ..?”

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

to be continued ..

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now