🌸 10

141 25 3
                                    

" if not, you know what to do Lia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" if not, you know what to do Lia. Don't make me do it .."

Arrelia terus saja menyembamkan mukanya di lengan.

what should I do .. what should I ..

Persoalan itu mula bermain di fikirannya sejak dia berjumpa dengan Tuan Choi.

should I give up on him ?

Arrelia mengalihkan pandangan pada buku-buku rujukan yang berselerak di meja belajar miliknya.

Ada banyak buku di sini dan ..

is my life only depends on this books ?

Arrelia sedar, yang hidupnya bergantung sepenuhnya pada harta keluarga.

Pakaian berjenama ? that's on father's money.

Dihormati orang sekeliling ? That's because she knew, she got her father's power.

Identiti, kedudukan, kekayaan, dan kemewahan.

Semua itu dari siapa kalau bukan Tuan Choi ?

Arrelia segera menggeleng kepala,

Tak boleh. Aku tak boleh hilang fokus. I need to study. Exam are coming.

Gadis itu kembali mencapai pen yang dia lepaskan tadi dan mula menyelak muka surat buku rujukan untuk ke topik seterusnya.

BEEP !

Bunyi notifikasi yang datang dari telefonnya itu menyebabkan dia sedikit terganggu. Kalau sekali saja tidak apa, ni bunyi itu balik-balik datang.

Mahu tak mahu, Arrelia mencapai telefon pintarnya untuk melihat gerangan yang berani menggangu ketenteraman dia belajar.

10-××××××××
Arrelililiaaa ~
😂
wait, that name kind of cute kan ?
Like liliaaliliaaliaaa
Should I call you that ~
Liliaaa ~
Or Liaa ?
Ah btw ni Damie 🦊
Jgn awk block mmkay ?

" does he lose his mind or what ?" gumam Arrelia. Dia menggeleng kepala lalu kembali meletakkan telefon pintarnya tanpa membalas chat yang datang dari KakaoTalk itu.

Namun, telefonnya berbunyi lagi. Arrelia mencebik, dia segera mencapai telefon pintarnya semula.

10-×××××××××
whatchu doin ?

" sibuk jelah !" Bentak gadis itu, perlahan sebelum dia menutup semula telefon pintarnya. Pen kembali dicapai untuk menyalin semula nota yang tergendala sebentar tadi.

Tapi entah kenapa, kepalanya terngiang-ngiang pula chat tu. Satu pun nota yang dia tulis tak masuk ke dalam otak gara-gara fikirannya yang masih pada telefon pintar.

Arrelia akhirnya mengalah juga. Telefon pintar dicapai semula lalu kali ini dia terus saja ke aplikasi KakaoTalk.

Me
where did u get my nmbr ?

10-×××××××××
finally :D !
semua org ada nmbr awk kot ..
Maksud saya,
Semua pljr dlm kelas kita ;)

Me
Oh. Stop bothering me then.

10-××××××××××
smpan tau nmbr saya 😆

Me
ara.

[ Bang Yedam ]

btw, let's hang out.

.
파보
I can't.

Why ?
bukan selalu kan ?
Don't say your parents didn't
let you 😂

yes they don't.




Baru saja Arrelia ingin kembali menulis, telefon pintarnya berbunyi lagi. Kali ini bukan dari notifikasi, tapi panggilan video.

Hampir saja Arrelia tidak percaya dengan tindakan jejaka itu.

He really doesn't have manners or what ?! bentaknya.

Tapi panggilan itu dia sambut juga,

" WHO THE HELL DIDN'T LET A HIGHSCHOOLER WENT OUT IN THIS ERA ?!"

Arrelia mengeluh. Rasa macam menyesal pula sambut panggilan ni ..

" My parents, obviously." Arrelia menjawab tanpa perasaan.

" your parents ?! Weh zaman mana diorang hidup ni weh ?!"

Arrelia hanya menjongket bahu.

" then apa awak buat sekarang ? Don't tell me you're studying-"

" Yes I am." jawab Arrelia tanpa membenarkan Yedam habis berkata-kata. Yedam nampak seperti kehilangan kata-kata.

" wah. Masa dalam kelas hadap buku, balik rumah pun still hadap buku ? what are you ? A study robot ?"

Arrelia tidak menjawab.

Memang kenyataan kan dia selalu hadap buku, dan mungkin bagi pelajar lain itu agak mustahil tapi untuk dia ?

Sudah terbiasa :).

" awak tak penat ke, pening ke, rasa mual ke, kalau asyik tengok tulisan tiap jam ?" soal Yedam lagi,hairan.

" books can make u smart, why hating on them ?"

" tahulah. But isn't it bad if it too much ? You need a break too .." ujar Yedam, " dah, saya tak kisah. Now close your book and dress up, I'll come to fetch you. Let's hang out."

to be continued

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


to be continued ...

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now