Doyoung menelan air liur apabila Arrelia tiba-tiba saja pusing belakang lalu menyoal pasal identiti si dia,
“ er dia—”
Gadis itu tiba-tiba menghulurkan tangan pada Arrelia sambil tersengih lebar,
“ hello unnie ! Saya Park Areum. Saya junior Doyoung oppa kat sekolah dia di Daegu, selamat berkenalan !” ujar Areum beserta dengan senyuman lebar.
Arrelia memandang huluran tangan gadis itu, sinis saja pandangannya, membuatkan wujud rasa gentar dalam diri Areum.
“ junior ? And I thought my boyfriend goes to all boys school ?” soal Arrelia, dia mengerling Doyoung lagi. Doyoung mendiamkan diri masa ni.
Areum sedikit terkesima. Sangkaanya Arrelia sama macam gadis-gadis yang biasa dia tipu semata-mata untuk mencuri Doyoung daripada mereka.
“ ah. Awak mesti perempuan tu kan ?” Arrelia bersuara lagi, menyebabkan Areum terpinga-pinga.
“ p-perempuan apa unnie ? A-apa maksud unnie ?”
“ the one that they says are close to Doyoung.”
Areum mengerling memandang Doyoung, lalu dia mengangguk dengan senyuman ceria.
“ ya ! Betul tu unnie ! Saya dah kenal Doyoung oppa sejak middle school lagi tau !”
“ oh so you guys dated ?”
“ betul tu—”
“ no.” Doyoung pantas membantah. Dia memandang Areum sekilas sebelum arah Arrelia semula. “ we're not dating.”
Areum memandang Doyoung dengan riak muka tidak percaya,
“ Oppa—”
Arrelia tersenyum kecil,
“ kau dengar kan jawapan dia ? He says no, so its a no.” ujar Arrelia satu senyuman mengejek di beri pada Areum.Lalu Lengan Doyoung dia capai untuk membawa jejaka itu sama-sama meninggalkan Areum.
Mereka berdua terus saja menuju ke arah kerusi panjang yang terletak sedikit jauh dari pesta tersebut dan di pantai, kerusi itu menghadap arah laut.
Arrelia melabuhkan punggung, manakala Doyoung masih lagi berdiri.
“ Lia ...” suara Doyoung kedengaran serba-salah pada saat dia memanggil nama Arrelia.
“ I believe you owe me an explanation ..” ujar Arrelia.
Dia mencapai telefon pintarnya dari dalam mini beg sandang yang dia bawa lalu skrin telefon pintar itu dia arahkan pada Doyoung.
“ apa ni ?”
Doyoung melihat skrin telefon pintar itu, gambar yang terpapar ialah gambarnya bersama dengan Areum, pagi tadi semasa di arcade.
“ someone I don't know sent me this while I was busy doing water sports.” jelas Arrelia. Kemudian dia meletakkan telefon pintar itu di antara dia dan Doyoung.
“ bukan saya tak percaya gambar tu, but I will hear what you want to say before anything. Although I already heard what you talk about with that bich back there.”
Doyoung menarik nafas dalam. Dia terus saja mencapai sesuatu dari poket seluarnya. Itu merupakan telefon lamanya lalu dia meletakkan telefon tersebut bersebelahan dengan telefon milik Arrelia.
“ I lied.” Doyoung membuka bicara. “ saya tak pernah berubah sepanjang saya luangkan masa dengan awak, I said I changed my phone, but it's not true. I said I already get rid all of those girls but I never actually did that.”
“ and I said, ‘ I really like you ’ tapi tu pun tipu saja sebenarnya. I even had this friend of mine to do bet with me kalau saya dapat awak dalam masa yang singkat, dia akan bayar sejumlah duit pada saya.”
Arrelia memandang Doyoung, bibir bawahnya di ketap.
Sampai begitu sekali ..?
“ I used to see you like that.” Doyoung menambah lagi. “ sebagai permainan, permainan yang susah untuk di menangi tapi addicting. Saya tak tipu memang saya pandang awak begitu dulu but things berubah dan saya tak pasti bila,”
“ I started to develop feelings for you. Cuma saya tak sedar tapi malam tu, after you hugged me and that peck. My whole reasoning just crumbled. It's like semua alasan yang saya pernah bagi pada diri saya untuk percaya yang saya tak ada perasaan kat awak hilang begitu saja. Masa tu baru saja sedar,”
“ I'm already in love with you.”
Doyoung pusing memandang Arrelia.
“ mungkin susah untuk percaya semua yang baru saja saya cakap tu tanpa bukti, sebab tu saya nak buat ni.”
Doyoung berdiri, Arrelia menjongket kening. Dia mencapai telefon pintar miliknya yang lama, lalu dia melangkah ke arah air laut.
“ apa yang awak—”
Arrelia terlopong bila dia nampak Doyoung membaling telefon pintar itu ke laut, jauh di sana.
Spontan Arrelia berdiri.
“ DOYOUNG !”
Doyoung pusing memandang arah Arrelia.
“ DENGAR SINI BAIK-BAIK ! SAYA, KIM DOYOUNG, WHO ONCE A CHEATER, A PLAYER AND A LIAR WANT TO SAY, DENGAN BERSAKSIKAN KAMU SEMUA YANG ADA DI SINI, THE OCEAN, THE SKY AND THE EARTH,
“ I WILL NOW FULLY DEVOTING MY HEART TO THAT GIRL OVER THERE, ARRELIA CHOI !”
Jeritan Doyoung memecahkan ketenteraman di pantai itu, menyebabkan pengunjung yang turut serta ada di sana memandang arah jejaka itu.
Arrelia pula sudahpun menutup wajahnya bila dia turut serta kena tengok,
“ MAY I BREAK HER HEART AGAIN, I WILL BE STRUCK BY LIGHTNING AND HAVING MY FORTUNE YEARS TAKEN AWAY !”
“ Okey okey saya tahu key ! Balik sini ! Doyoung ! ” Bentak Arrelia, menyuruh jejaka itu kembali gara-gara malu.
“ ARRELIA ! 사랑해 , I LOVE YOU, 愛しています, TE AMO, 我爱你 !”
Doyoung menambah lagi, membuatkan Arrelia terasa ingin lari dari sana saat ini juga gara-gara terlampau malu.
Apatah lagi bila orang sekeliling mula menyorak.
Aish Doyoung, you're crazy !
to be continued ..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.