Arrelia tersenyum lebar. Huluran tangan Doyoung dia capai.
“ Sure, only if you promise to make me happy”
Doyoung berdiri tegak semula, senyuman menggoda di beri buat Arrelia.
“ on my honor.” jawabnya. Arrelia pusing memandang arah Chaerin dan Nara,
“ I'll go first you two. Chae, jangan lupa kunci pintu sebelum kau keluar eh ?”
“ yes ma'am !”
Arrelia kembali pusing memandang Doyoung,
“ Let's go sayang.” ujar Doyoung sambil memegang tangan Arrelia. Arrelia menarik tangannya lalu dia memeluk lengan Doyoung pula. Mereka berdua menuju ke arah lif.
“ Doyoung-ah.”
“ hmm ?”
“ Do .. you really like me ?” soal Arrelia pada saat mereka melangkah masuk ke dalam lif. Dia mendongak memandang Doyoung yang baru saja selesai menekan kekunci lif tersebut.
“ I don't.” jawab Doyoung,
Dia mengalihkan pandangan pada Arrelia, membalas renungan gadis itu.
“ I love you.”
Arrelia mengelipkan matanya beberapa kali, Doyoung tersenyum melihat reaksi gadis itu.
Comel. Getus hatinya. Dia menarik lengannya dari pelukan Arrelia lalu dia memusingkan tubuhnya untuk menghadap gadis itu sebelum dia melingkarkan lengannya pada pinggang Arrelia.
“ Wae ? Masih tak percaya cakap saya ?” soal Doyoung lagi, hidung gadis itu dia cuit.
Arrelia geleng kepala, satu senyuman dia beri pada Doyoung.
“ Yala ..”“ why ? Is there anything bothering you ?” soal Doyoung, lembut. Arrelia geleng kepala saja. “ Come on sayang, tell me.”
“ mana ada.” ujar Arrelia, senyuman dia beri pada Doyoung. “ cuma saja, nak tanya .. yalah kan mana tau awak just bermain ..”
“ eii siapa cakap macam tu ? Kan saya dah cakap, hati Kim Doyoung sekarang hanya wujud untuk Choi Arrelia, tiada siapa lagi.”
Arrelia mengangguk.
“ yalah.”Liar. Doyoung, you're a liar.
Sesampainya di tapak pesta itu diadakan, aku terus saja lupa pasal aku dan Doyoung gara-gara teruja nampak kemeriahan pesta itu.
Hampir semeriah macam pesta kat China yang aku pergi haritu.
Aku pusing memandang arah Doyoung,
“ Dobby, cepatlah ! Saya tak sabar !” gesa aku sambil capai tangan Doyoung untuk ke pintu masuk yang turut serta di hiasi dengan mini tanglung.
“ aigoo kesayangan saya ni, terlebih teruja pula nak tengok pesta kan ?” komen Doyoung sambil mengusap kepala aku.
“ mestilah !” jawabku berserta satu sengihan.
Biarlah. Hanya untuk masa ini ..
I'll ignore who he is or what he did behind me.
I .. I just want to be happy today.
Masuk saja ke dalam pesta lampu itu, awal-awal lagi Arrelia menuju ke arah gerai yang menjual pelbagai aksesori rambut yang turut serta kelihatan seperti datang dari zaman Joseon.
“ selamat datang cik muda ! Tuan muda !” sapa pemilik kedai itu, malah bahasa yang dia gunakan pun macam bahasa dahulukala, “ kedai kami hanya menyediakan barang kemas berkualiti tinggi. Beli satu, mesti tak menyesal punya !”
Satu-persatu aksesori rambut itu di pandang oleh Doyoung dan Arrelia. Reben berwarna ungu cair dengan satu manik kecik di tengah-tengah menarik perhatian Doyoung. Dia terus saja mencapai reben tersebut.
“ wah ! Tuan muda mempunyai mata yang bagus !” ujar penjual tersebut, tiba-tiba saja memuji Doyoung. “ Amethyst dance, nama permata yang tuan muda pegang.”
Doyoung tersenyum kecil,
“ saya akan beli ni.” ujarnya lalu dia segera membayar harga reben pengikat rambut itu. Kemudian dia ke arah Arrelia yang masih ralit memilih pin rambut.“ Lia ..”
Arrelia pusing memandang Doyoung,
“ dah jumpa yang awak nak ?” soal Doyoung lagi tapi Arrelia hanya geleng kepala.
“ tak apa lah. Lain kali saja saya beli.” ujar Arrelia, Doyoung mengangguk. Mereka berdua kembali meneruskan langkah, kali ini mereka berhenti pada gerai yang menjual pelbagai jenis tanghulu. Usai membeli di gerai tersebut, barulah Arrelia dan Doyoung menuju ke arah pertunjukkan tarian naga dan singa.
Keadaan agak riuh di kawasan pentas itu sebab bunyi musik yang di mainkan untuk persembahan tersebut.
“ Oppa ~ ” panggilan itu tiba-tiba menyapa corong telinga Doyoung. Doyoung pantas menoleh, kelibat si dia kelihatan berdiri di belakangnya berserta dengan satu senyuman manis.
Doyoung kembali mengalihkan pandangan pada Arrelia yang ralit dengan persembahan tersebut. Gadis itu nampaknya tak sedar kehadiran si dia.
Doyoung mengundurkan dua tapak kebelakang perlahan, lalu dia pusing menghadap si dia.
“ apa yang kau buat kat sini ? Didn't I told you to leave ?”
“ alaaa kan pesta ni seronok. Saya nak datang lah. Oppa pergi dengan siapa ? Jomlah semsama.” ujar gadis itu sambil memegang lengan Doyoung, tapi Doyoung pantas menarik lengannya.
“ i'm with my girlfriend. Stay back.” ujar Doyoung, menyebabkan riak wajah gadis itu berubah.
“ tapi saya pun kekasih oppa kan ?” soalnya dengan riak muka sedih. “ oppa—”
“ Doyoung, who this ?”
To be continued ..
YOU ARE READING
Badboys | Doyoung ft yedam.
Fanfiction" Yes I am an asshole, but you ain't never gonna find guy like me." " bad,manipulative and liar, but answer me babe, who you need the most in this world ?" This is the route that we created for us, To escape the reality.