🌸 29

99 21 0
                                    

Habis saja perhimpunan di dewan tersebut, kesemua pelajar kembali ke kelas untuk perbincangan aktiviti sepanjang pelajar dari sekolah kolaborasi itu ada di sini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Habis saja perhimpunan di dewan tersebut, kesemua pelajar kembali ke kelas untuk perbincangan aktiviti sepanjang pelajar dari sekolah kolaborasi itu ada di sini.

Ada macam-macam acara yang sudahpun diaturkan oleh pihak sekolah dan semua pelajar pun terlalu sibuk nak sertai acara tersebut.

“ Lia, have you decided on what will you follow ?” Yedam pun nampaknya terlebih excited untuk acara-acara tersebut masa senarai acara yang bakal sekolah anjurkan di paparkan pada papan putih.

Arrelia geleng kepala.
I don't like this kind of activities. I'll stay out of it.” jawabnya sambil mula menyediakan buku-buku untuk keluar dari kelas perbincangan itu. Sebenarnya sekolah tersebut terbahagi kepada dua kumpulan ; kumpulan pelajar yang suka ikut acara dan kumpulan pelajar yang taknak ikut apa-apa.

Bagi yang tak nak ikut apa-apa diorang boleh terus masuk ke kelas yang dijalankan sepanjang perbincangan tersebut berlangsung dan begitu juga sebaliknya.

“ huh ? Tapi kenapa ?” Yedam pantas menghalang gadis itu dari pergi. “ Saya nak ikut serta tahu—”

“ itu hak awak. Pergilah kalau awak nak.” ujar Arrelia pula.

but I don't have friend if you don't go—”

“ tu Soobin ?”

Yedam pusing memandang arah Soobin, Changbin dan Dino. Ketiga-tiga kawan barunya juga itu turut tersengih-sengih memandang arahnya.

“ ew tak naklah. I want you.” ujar Yedam, sambil kembali memandang arah Arrelia.

“ jangan mengada boleh tak ?” bentak Arrelia, dia pantas menarik tangannya untuk pergi tapi Yedam menghalang lagi.

“ eh tak apalah kalau awak tak nak ikut serta. Saya pun tak naklah. Tunggu jap, saya ambik buku. Kita pergi kelas ..” ujar Yedam akhirnya, mengalah. Dia melepaskan tangan Arrelia lalu buku-buku miliknya dari dalam laci meja dia capai untuk cari buku kelas Literature.

“ kau yakin ? The study won't be fun like those activities.”

“ hmm. Dah kawan saya tak nak join, I won't too.” ujar Yedam sambil menarik buku nota miliknya pula. “ lagipun best apa belajar sekali sekala.”

Arrelia memandang jejaka itu dengan riak muka tidak percaya. Macam mana lah dia nak percaya yang Yedam takkan bosan dengan kelas padahal pelajar lain sibuk mengikuti acara luar tu ? Dah lah jejaka itu dari sekolah yang berasaskan sukan.

Yedam sudahpun berdiri, sedia untuk mengekori langkah Arrelia. Tapi gadis itu masih berdiri kaku.

“ jomlah. Asal awak masih berdiri sini ?” soal Yedam, hairan bila Arrelia enggan berganjak.

“ bet—”

“ Miss Arrelia ?”

Masa ni juga Nama Arrelia tiba-tiba saja di panggil dari pintu masuk kelas itu, menyebabkan kesemua pelajar dalam kelas itu menjadi senyap. Masing-masing pusing memandang arah Arrelia.

“ Ne Ssaem ?” jawab Arrelia sambil meletakkan bukunya pada meja. Dia melangkah ke arah guru tersebut, Yedam pula mengekori dari belakang.

“ oh kamu Arrelia ya ?” soal guru muda itu. Arrelia mengangguk. Guru muda itu mengalihkan pandangan pada Yedam pula. “ kalau macam tu kamu berdua ikut Ssaem jap.”

Yedam dan Arrelia berpandangan. Tanpa banyak soal mereka menuruti langkah wanita muda itu.

Dua orang itu terus saja dibawa ke bilik pejabat milik director sekolah. Yedam terpinga-pinga manakala Arrelia sudahpun mengeluh bila terfikir dia akan berjumpa dengan lelaki tua botak dan gendut itu.

“ aigoo look at our school best's student ! Arrelia-yaaa~”

Yedam hampir saja tidak percaya dengan apa yang dia dengar sebaik saja director sekolah menyapa Arrelia.

Dia menjongket kening.

“ boleh tak kau berhenti ? I'm not your daughter that you can call me as you likes it when we're at school.” ujar Arrelia sambil melipatkan tangan ke dada.

Pengarah sekolah itu tersengih.
“ Lia kan pelajar sekolah terbaik. Memanglah saya kena selalu hubungi lia.”

Ew don't pet name calling me. So annoying !”

Pengarah sekolah itu tertawa kuat.
“ Alah janganlah macam tu. Lia ni nak malukan Samchon depan pelajar baru kita ke ~” kali ini dia alihkan pandangan pada Yedam. “ uri Yedamie ni kali pertama kita berjumpa kan ?”

“ ya.” Yedam menjawab, lalu dia segera tunduk 90°. “ selamat berkenalan.”

“ eh takpe. Tak payah susah-susah.” Ujar pengarah sekolah itu, “ Sebenarnya saya ada hajat ni untuk kamu berdua..”

Arrelia sudah memutar bola mata, dia tahu apa yang akan jadi sekejap lagi.

“ Kamu mesti tahu kan sepuluh orang pelajar pertukaran itu bukan pelajar biasa-biasa.” kali ini pengarah sekolah tersebut mula serius. “ They came from top school in Daegu, Excel in both studies and Sports. Yedam came from that school so you must know what kind of students are them, right ?”

Yedam mengangguk. Dia tahu benar tiap satu identiti pelajar tersebut.

 Dia tahu benar tiap satu identiti pelajar tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


to be continued  ...

Badboys | Doyoung ft yedam.Where stories live. Discover now